آموزش بازاریابی محتوا یکی از زیباترین مهارت‌های توسعه و فروش در کسب‌وکار است. شما با گذراندن دوره‌های سایت‌های معروفی مانند نیوسئو، نوین، وبسیما آکادمی و وبین سئو به این علم مسلط شوید و به فروش اینترنتی خود بهبود قابل توجهی را ببخشید.

مقاله قدیمی چیست و چه تأثیری بر سئوی وبسایت دارد؟ چند سالی می‌شود که این سوال ذهن علاقه‌مندادن به حوزه سئو و تولید محتوا را درگیر کرده است. شاید بتوان نقطه‌ی حقیقی آغاز دوران دیجیتال مارکتینگ، وبسایت و سئو را در اوایل دهه‌ی 21 میلادی دانست.

در این چند سال اخیر بود که کسب و کارها به اهمیت بسیار زیادی تولید محتوا پی بردند، المانی که باعث موفقیت یا شکست بسیاری از استارتاپ‌ها شده است. طبیعتاً فعالان این حوزه در اوایل کار خود با شکست و مشکلات زیاد و پیاپیی مواجه می‌شدند، جایی که خیلی از افراد از ادامه راه سر باز می‌زدند در حالی ک با موفقیت تنها چند قدم فاصله داشتند.

تولید محتوا کار ساده‌ای نیست اما در نهایت لذت بخش و البته بسیار مهم است. در این مطلب با ما همراه باشید تا درباره‌ی یکی از موضوعات آموزش بازاریابی محتوا وبین سئو بپردازیم و مقالات قدیمی وبسایت شما صحبت کنیم، اینکه چقدر اهمیت دارند و بود و نبود آن‌ها باعث چه اتفاقاتی خواهد شد.

پیگیری ممتد نکته‌ی کلیدی تولید محتوا

در مبحث تولید محتوا و آموزش بازاریابی آنلاین، شاهد پیشرفت روزانه و به تکامل رسیدن این حوزه به صورت روزمره و برنامه‌ریزی شده هستیم، به شکلی که هر چند وقت یکبار تکنیک‌های جدیدی برای تولید محتوای سئو شده و همچنین کاربر پسند بوجود می‌آیند. یکی از نکاتی که شما باید هنگام تولید محتوا در ذهن داشته باشید این است، که هدف اصلی شما برای تولید محتوا در اصل رضایت مخاطب یا مشتری شما می‌باشد.

شما باید بتوانید استاندارد‌های تعیین شده در این حوزه را رعایت کنید، با اینکار گوگل نیز متوجه کیفیت محتوای شما خواهد شد که به شما برای کسب امتیاز‌های مختلف از گوگل کمک زیادی خواهد کرد. نکته‌ی دیگری که باید در ذهن داشته باشید این است که شما باید به صورت ممتد و روزانه به محتوای خود و همچنین وبسایت میزبان سر بزنید و از هر جهت آن‌ها را بررسی کنید.

نکته‌ای که اهمیت بسیار زیادی دارد و یکی از دلایلی که بعضی از سئو کاران به موفقیت نمی‌رسند همین است.

با محتوای قدیمی وبسایت چکار کنیم؟

همانطور که گفتیم شما باید بر روی محتوا و آموزش بازاریابی اینترنتی خود وقت بگذارید و نه اینکه آن را به حال خود رها کنید. مواقعی پیش می‌‌آید که شما تعدادی مقاله‌ی قدیمی در وبسایت خود دارید که به هر دلیلی به حال خود رها شده‌اند و توجه و وقت لازم را دریافت نمی‌کنند.

در این شرایط شما به این فکر می‌افتید که بهترین انتخاب چیست؟ حذف مقالات یا ارتقاء کیفیت آن‌ها؟ نظر شما چیست؟ در ادامه همراه آموزش بازاریابی محتوایی باشید.

تحلیل و بررسی محتوا

در آغاز بهترین کار تحلیل و بررسی این دست از محتوا‌های وبسایت شماست. برای مثال شما در مطلبی با موضوع تاریخچه‌ی قهوه توانستید در صفحه‌ی سوم گوگل رتبه‌ای دریافت کنید. این کلمه‌ی کلیدی سختی نسبتاً بالایی دارد و اگر شما بتوانید مطلبی را با استفاده از این کلمه‌ی کلیدی در صفحه‌ی اول گوگل بیاورید، می‌توانید به اندازه‌ی قابل توجهی ورودی وبسایت خود را افزایش دهید و پیج آتوریتی بالاتری داشته باشید.

همچنین اگر رتبه‌ی بدست آمده بدون استفاده از تکنیک‌های تولید محتوا و سئو باشد که چه بهتر، برای مثال در حالتی که محتوای شما از نظر نگارشی کیفیت آنچنانی ندارد و همچنین موارد سئو به صورت حرفه‌ای در آن رعایت نشده است. به نظر شما باید با این محتوا که یکی از مباحث آموزش بازاریابی محتوا رایگان است چکار کرد؟

نتیجه گیری بر اساس وضعیت کلی محتوا

همانطور که در بررسی این محتوا و آموزش بازاریابی اینترنتی شاهد بودیم، محتوای ما پتانسیل زیادی برای رسیدن به لینک یک گوگل دارد چرا که بدون رعایت کامل استاندار‌ها توانسته‌ایم رتبه‌ی قابل قبولی دریافت کنیم. در نتیجه باعث می‌شود که این محتوا ارزش وقت و کار شما را داشته باشد.

البته مواقعی نیز پیش میاید که محتوای شما پتانسیل آنچنانی ندارد یا بقولی ارزش وقت شما را ندارد. در این مواقع شما 2 راه حل پیش روی خود دارید: اول اینکه به صورت جدی و طولانی مدت روی محتوا کار کنید و با بروزرسانی‌های روزانه و هفتگی سطح محتوا را ارتقاء دهید و به گوگل بفهمانید که این محتوا ارزشمند است.

این کار نیازمند پشتیبانی طولانی مدت و مستمر از محتوا را داراست. همچنین شما باید محتوا را از لحاظ بک لینک و لینک داخلی نیز غنی سازی کنید و با استفاده از استراتژی‌های مشخص و فکر شده لینک‌سازی انجام دهید. راه دیگری که پیش روی شما وجود دارد این است که هیچ تغییری در محتوا ایجاد نکنید و در اصل محتوا را به همان حال رها کنید.

این کار شاید باعث پیشرفت وبسایت شما نشود، اما حداقل از پسرفت و از دست دادن امتیازهای آن در گوگل جلوگیری می‌کند.

از نظر بسیاری از افراد حذف این صفحات به پایدارتر شدن سطح اعتبار سایت کمک می‌کند در حالی که در اصل موضوع خلاف این است. شما با داشتن این صفحاتی که حتی در گوگل رتبه‌ی آنچنانی ندارد در اصل نشان دهنده‌ی قدمت سایت خود هستید. در ادامه همراه باشید تا به یکی از موارد آموزش بازاریابی اینترنتی رایگان را به شما بگوییم.

چگونه محتوای با کیفیت ایجاد کنیم؟

برای رسیدن به صفحه‌ی اول گوگل راهکار مشخص و تضمین شده‌ای وجود ندارد ولی شما می‌توانید نکات کلی سئو و تولید محتوا را پیاده سازی کنید، کاری که به قطع باعث افزایش ارزش محتوای شما در نظر گوگل می‌شود.

  • اجرا کردن موارد و نکات تولید محتوای حرفه‌ای از لحاظ نگارشی
  • پیاده‌سازی اصول سئوی محتوا برای مطلب در بستر کاربر پسند بودن
  • استفاده از بک لینک برای افزایش دامین آتوریتی و پیج آتوریتی (آدرس مد نظر شما)
  • مدیریت و استفاده‌ی بهینه از لینک‌های داخلی برای افزایش اعتبار صفحات با استفاده از استراتژی مشخص

یکی از نکاتی که بعضی از افراد در نظر نمی‌گیرند اهمیت کیفیت محتوا و آموزش بازاریابی محتوا است، در بسیاری از وبسایت‌ها شاهد تولید محتوای انبوه بدون هیچ استراتژی مشخصی هستیم. این نوع از محتوا بر خلاف تصور عموم تأثیر مشخصی نخواهد داشت و اصطلاحاً با نام مزرعه‌ی محتوا شناخته می‌شود.

همانطور که در ضرب المثل معروف آمده است یک ده آباد بهتر از 100 شهر خراب است. اگر شما به تعداد انبوه تولید محتوا انجام دهید اثر آنچنانی ندارد ولی اگر بتوانید تعدادی محتوای با کیفیت و البته با استراتژی تعیین شده تولید کنید می‌توانید در مدت کوتاهی ورودی وبسایت خود را افزایش دهید و در نتیجه اعتبار بیشتری نزد گوگل کسب کنید. به گذراندن آموزش بازاریابی محتوایی توجه ویژه کنید.

بودجه‌ی خزنده‌ها یا Crawl Budget چیست؟

شاید تا به حال درباره‌ی ربات‌های گوگل و آموزش دیجیتال مارکتینگ چیزی نشنیده باشد. گوگل ربات‌هایی را تعبیه کرده که با نام خزنده (crawler) شناخته می‌شوند. خزنده‌های گوگل برای هر وبسایت مقدار معینی زمان برای خزیدن و ایندکس کردن در نظر می‌گیرند که با نام Crawl Budget شناخته می‌شود.

بدین معنا که برای وبسایت شما مقدار معینی زمان یا بودجه از سوی گوگل تعلق می‌گیرد، پس بهتر است بهترین بهره را از این زمان ببرید. اگر شما از بودجه‌ی ایندکس یا کرال خود برای بررسی محتوا‌های بی کیفیت استفاده کنید شاهد کمتر و کمتر شدن این ظرفیت، کاهش اعتماد گوگل و در نتیجه افت رتبه‌ی وبسایت خود خواهید بود.

در نهایت اگر به تولید محتوا، سئو و نظایر آن علاقه دارید، یک نکته‌ی کلیدی وجود دارد که باید آویزه‌ی گوش خود کنید، شما برای حرفه‌ای شدن در این حوزه باید تمام تلاش خود را بکنید و به صورت مکرر تمرین و تکرار انجام دهید و از اشتباهات خود درس بگیرید. نباید به راحتی از کنار مشکلات رد شوید و همچنین باید به صورت ممتد روی آثار و پروژه‌های خود تحلیل و بررسی داشته باشید تا تجربه کسب کنید.

ممنون از اینکه مقاله را مطالعه کردید، امیدوارم موارد ذکر شده برای شما مفید بوده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مشاوره رایگان