خرید قالب سایت وردپرس با 13 نکته طلایی

خرید قالب وردپرس

در حال حاضر اکثر کسب و کارهایی که وارد فضای دیجیتال می شوند و اقدام به طراحی سایت می کنند، نیاز به سایتی دارند که در کمترین زمان و هزینه ممکن به آن دسترسی داشته باشند و پس از مدت کوتاهی به کسب درآمد برسند. خب پیشنهاد اکثر طراحان سایت مشاهده نمونه کار طراحی سایت با قالب وردپرس می باشد چرا که طراحی سایت به صورت اختصاصی هم از لحاظ زمان و هم از لحاظ هزینه برای شروع کار به صرفه نیست.
اگر تازه وارد هستید و نمی دانید که وب مستران حرفه ای قبل از خرید قالب سایت وردپرس چه نکاتی را رعایت می کنند، حتماً این مطلب را مطالعه کنید. در این مطلب به مهمترین نکات خرید قالب وردپرس و معرفی بهترین فروشگاه های قالب سایت وردپرس و انواع آن پرداخته ایم.

این نکته را فراموش نکنید که وب مستران پیشنهادات فراوانی برای خرید قالب یا افزونه ارائه می کنند که اصلاً مشخص نیست آیا آن پیشنهادات برای نیاز شما مناسب هستند یا خیر!
در واقع این شما هستید که می بایست قبل از خرید هر گونه محصولی در حوزه طراحی سایت مهمترین نکات و ویژگی های یک قالب وردپرس خوب را بدانید، سپس اقدام به خرید نمایید.

قالب وردپرس چیست؟

یک سیستم مدیریت محتوا رایگان! احتمالاً برای شما خیلی پیش آمده است که وارد وب سایت های مختلف شوید و با برخی از سایت ها ارتباط بهتری بگیرید. یا در نقطه مقابل به محض ورود به یک سایت از ظاهر آن خوشتان نیامده و بسرعت آن را ببندید. در واقع قالب وردپرس ظاهر و شکل سایت شما را به نمایش می گذارد و تغییر قالب سایت باعث تغییر ظاهر آن می شود. وظیفه یک قالب وردپرس جمع آوری محتواها و داده های یک سایت و به نمایش گذاشتن آن ها در قالب خاص و منحصر به فرد خود است. خوبی قالب وردپرس این است که شما می توانید نحوه نمایش محتواها  و المان های موجود را با استفاده از افزونه های متفاوت و با توجه به سلیقه خود و نیاز محتوا تغییر دهید.

فونت ها را خودتان مشخص کنید و هر کجای صفحات هر عنصری را که دوست دارید پیاده سازی کنید. کار با قالب وردپرس به قدری ساده و شگفت انگیز است که شما خودتان آن را براحتی مدیریت کنید. حالا که متوجه شدید قالب وردپرس چیست باید بتوانید بهترین و مناسب ترین قالب را با توجه به حیطه کاری خود انتخاب و خریداری نمایید. در ادامه به معرفی مهمترین نکات خرید قالب می پردازیم.

ابتدایی ترین نکات خرید قالب سایت

خب واضح است که قبل از خرید یک قالب اورجینال می بایست از این بابت خیالتان راحت باشد که در صورت ناکارآمد بودن قالب، هزینه ای که پرداخت کرده اید عودت داده می شود.

مورد دوم نمونه دموهای قالب انتخابی را در دستگاه های مختلف مانند کامپیوتر، موبایل، تبلت و تلویزیون های هوشمند بررسی کنید و ببینید که در دستگاه های متفاوت چگونه نمایش داده می شوند.

حتما دیدگاه ها و نظرات کاربرانی که قبلاً آن قالب را خریده اند بررسی کنید و از تجربه خریدشان متوجه شوید که خرید قالب به خواسته های شما چقدر نزدیک است.

قطعاً بروزرسانی منظم یک قالب وردپرس یا حتی افزونه از مهمترین نکاتی است که می تواند نظر شما را برای خرید قالب وردپرس جذب کند. پس حتماً چک کنید و ببنید نحوه بروزرسانی قالب از طرف توسعه دهنده آن به چه صورت می باشد .

پیشنهاد می کنیم قبل از طراحی سایت با انواع قالب وردپرس حتما نمونه کار طراحی سایت با وردپرس را ببینید و سپس قالب مورد نظرتان را انتخاب کنید. قطعا این مورد که یکی از مهمترین نکات قبل از خرید هست می تواند کمک شایانی به شما در انتخاب بهتر داشته باشد.

تخصصی ترین نکات خرید قالب

نکات مهم خرید قالب وردپرس

یکی از مهمترین نکات خرید قالب سایت وردپرس که تازه واردان به آن توجه نمی کنند مدت زمانی است که از انتشار یک قالب گذشته و بازخورد بازار نسبت به آن می باشد. باید توجه داشته باشید که حداقل زمانی که از انتشار آن در بازار می گذرد می بایست 6 ماه باشد.

اینکه توسعه دهنده قالب چند سال سابقه کار در بازار را دارد نیز می تواند در خرید یک قالب تاثیرگذار باشد. قطعا توسعه دهندگان قدیمی که سابقه کاریشان مشخص است، قالبی که ارائه می کنند قابل اعتمادتر می باشد. البته این را فراموش نکنید که این نکته در کنار تمامی نکات، دارای ارزش جهت انتخاب یک قالب می باشد.

تعداد نصب یک قالب اورجینال با توجه به مدت زمانی که از انتشار آن می گذرد می تواند یکی دیگر از نکاتی باشد که قبل از خرید قالب سایت مطرح است  و باید به آن توجه کرد. درباره این نکته بهتر است که از عدد استفاده نکنیم چرا که واقعا نسبی است و نمیتوان برای آن رقم مشخصی را ارائه کرد.

ارائه خدمات پس از فروش و پشتیبانی مادام العمر می تواند از دیگر نکات مهمی باشد که در انتخاب یک قالب تاثیرگذار باشد. برای مثال سایت ژاکت 6 ماه پشتیبانی رایگان برای محصولات خود اعم از قالب ها و افزونه ها ارائه می کند اما شما می توانید با پرداخت هزینه پشتیبانی خود را تمدید کنید. قالب هایی که پشتیبانی مدوام ندارند نمی توانند گزینه های خوبی برای خرید قالب وردپرس باشند.

نکات کلیدی خرید قالب سایت

توجه کنید که قالبی که قصد تهیه آن را دارید چه پیش نیازهایی دارد؟ نسخه های PHP سازگار با یک قالب را بررسی کنید و ببنید با نسخه فعلی شما سازگاری دارد؟ قالبی استاندارد است که با نسخه های جدیدتر هم سازگاری داشته باشد. بهتر است این موضوع را با  توسعه دهنده قالب و هاستینگ سایت  در میان بگذارید.

اصلی ترین قابلیت ها مانند منعطف بودن، کدنویسی بهینه جهت سئو، سبک بودن و ضروری ترین افزونه ها مانند افزونه اسلایدر یا فرم را دارا باشند و در قالب تعبیه شده باشد.

فراموش نکنید که اورجینال بودن قالب از مهمترین نکات خرید قالب است که باید به آن توجه کنید. در کل قالب ها یا به صورت اورجینال یا نال در بازار عرضه می شوند که برای خرید افزونه یا قالب های نال شده می بایست خیلی حساسیت به خرج دهید. چرا که محصولات نال شده پشتیبانی ندارند، آپدیت محصول دیر به دست خریدار می رسد و همچنین روی سئو سایت اثر منفی می گذارند. علاوه بر این موارد اکثر قالب ها یا افزونه های نال شده و غیر اورجینال دارای ویروس بوده و مشکلات جبران ناپذیری روی سایت می گذراند.

با مهمترین افزونه ها مانند SSL، سئویاست و افزونه های مرتبط با کش سازگاری داشته باشد.

یک قالب وردپرس مناسب می بایست از لحاظ سرعت نیز بهینه شده باشد و شما را مجاب نکند که پس از مدت کوتاهی که از نصب آن گذشت مجاب به دریافت خدمات افزایش سرعت سایت شوید.

معرفی انواع قالب سایت وردپرس بر اساس ماهیت

انواع قالب وردپرس

در حال حاضر قالب های متنوعی در بازار عرضه می شوند که می توانید با مراجعه به فروشگاه های مختلف قالب مورد نیازتان را تهیه کنید. در ادامه انواع قالب های سایت وردپرسی را معرفی کرده ایم.

در کل قالب های وردپرسی به دو دسته فروشگاهی و غیرفروشگاهی دسته بندی می شوند.

  • از نمونه قالب های فروشگاهی اورجینال می توان به قالب های مناسب جهت فروش محصول فیزیکی، فروش محصول دانلودی و فروش خدماتی مانند رزرو اشاره کرد.
  • از نمونه قالب های غیرفروشگاهی نیز می توان به قالب های وبلاگی، خبری و مجله ای، قالب های شرکتی، آموزشی و برند شخصی اشاره کرد.

خرید قالب سایت وردپرس

اگر می خواهید برای خرید قالب سایت وردپرس دچار اشتباه نشوید، حتماً نکات گفته شده در این مطلب را مد نظر داشته باشید. 5 سایت برتر فروش قالب و افزونه در مقاله “معرفی بهترین ‌های خرید قالب وردپرس در ایران” در وب سایت onliner.co آنلاینر معرفی شده اند که می توانید آنها را با هم مقایسه کرده و در نهایت به یکی از آنها اعتماد کنید و خریدتان را انجام دهید. مشورت گرفتن از یک مشاور فعال در زمینه فروش قالب وردپرس مانند مشاوران سایت استورینا یا راست چین نیز می تواند به شما در خرید قالب اورجینال کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مشاوره رایگان