اگر به تازگی یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کرده اید، بدون شک متوجه شده اید که هر چقدر محتوا به رتبه 1 گوگل نزدیکتر باشد، بازدید بهتری دریافت می کند؛ اگر شما می خواهید به این جایگاه برسید، باید با بهترین ابزارهای سئو سایت آشنا شوید و از این ابزارها کمک بگیرید.

Google Webmaster Tools، Moz، Ahrefs، Google Analytics و SEMrush از بهترین و محبوب ترین ابزارهای سئو سایت هستند؛ به غیر از ابزارهای ذکر شده، ابزارهای Hotjar، KWFinder و… هم در تست سئو سایت کاربردی هستند.

به کمک این ابزارها شما می توانید مدیریت بهتری بر روی روند سئو سایت داشته باشید. به همین دلیل وبسایت یاسئومی در این صفحه تصمیم دارد بهترین ابزارها را معرفی کند.

معرفی بهترین ابزارهای سئو سایت

ده ها ابزار کاربردی تا امسال برای بررسی سئو سایت طراحی شده اند؛ به کمک این ابزارها شما می توانید لینک های خارجی، سرعت سایت، لینک های شکسته و… سایت خود و رقبا را بررسی کنید.

در این صفحه ما در مورد 7 ابزار کاربردی سئو سایت را به شما معرفی می کنیم که به راحتی می توانید SEO و رفتار کاربر سایت خود را بررسی کنید.

·       سایت Ahrefs

به کمک سایت Ahrefs، شما تعداد بک لینک های یک سایت را می توانید بررسی کنید؛ ارزش رتبه های بک لینک ایجاد شده در سایت ها را می توانید بررسی کنید؛ بک لینک های مفید را می توانید جدا کنید.

در این سایت ابزارهایی مانند تحلیل رقبا، جستجوی کلمات کلیدی( کیورد ریسرچ )، جستجوی بک لینک ها، بررسی محتوا، بررسی رتبه سایت و…. قرار دارد و می توانید از آن ها برای تحلیل سایت خود و یا رقبا استفاده کنید.

·       Majestic Seo

امکانات Majestic Seo، همانند آچرف است؛ شما به کمک این ابزار می توانید انکرتکست، تعداد لینک های فالو و نوفالو، نحوه لینکسازی داخلی و خارجی سایت ها و… را بررسی کنید.

·       ابزار Google Search Console

یکی از ابزارهای رایگان سئو که توسط گوگل بهینه شده، Google Search Console است؛ این ابزار به شما کمک می کند تا وضعیت رتبه سایت خود در گوگل را بررسی کنید.

گوگل سرچ کنسول حتی کلماتی که باعث شده است کاربران وارد سایت شما شود را به شما معرفی می کند؛ امکانات این ابزار زیاد است و شما بعد از اضافه کردن سایت در سرچ کنسول، می توانید با امکانات مفید این سایت آشنا شوید.

·       ابزار سئو MOZ

MOZ یکی از ابزارهای مفید برای سئو کاران است؛ زیرا به بررسی کلمات کلیدی، رتبه های سایت شما و رقبا، وضعیت سلامت سایت، لینک های سایت و… می پردازد.

به کمک ماز شما می توانید بررسی کنید که کاربران با چه کلات کلیدی و چگونه وارد سایت شما می شوند؛ با داشتن چنین اطلاعاتی شما می توانید کلمات کلیدی بهتری را انتخاب و تولید محتوا کنید.

·       خدمات Google Analytics

اگر به دنبال ابزاری هستید که رفتار کاربران، مدت زمان ماندگاری کاربر، دستگاه بازدیدکنندگان و کاربران از کجا وارد سایت شما شدند را نمایش دهد، ابزار گوگل آنالیتیکس گزینه مفیدی برای شما است.

این ابزار توسط گوگل معرفی شده و جزابزارهای مفید برای سئو کاران است.

·       ابزار سئو سایت SEMrush

سمراچ کاربرد زیادی برای سئوکاران دارد؛ به کمک ابزار SEMrush شما می توانید بهترین کلمات کلیدی، کلید واژه های مرتبط را پیدا و تحلیل کنید.

تفاوت سایت سمراچ با دیگر ابزارها، این است که برای استفاده از آن باید اشتراک خریداری کنید؛ اگر شما مدیر یک کسب و کار هستید و تاکنون با دنیای سئو آشنا نشده اید، توصیه می شود به خدمات سئو یاسئومی مراجعه کنید تا ما سئو سایت شما را برعهده بگیریم.

·       Hotjar

برخلاف دیگر ابزارها، هاتجر همانند گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس، برای اینکه اطلاعات جمع آوری کند، یک کد به شما تحویل می دهد و شما باید این کد را در سایت خود وارد کنید. ابزار Hotjar اطلاعات مفیدی مانند دلیل ترک کاربر، وضعیت وبسایت و… را در اختیار شما می گذارد.

سفارش سئو سایت  از یاسئومی

تا زمانی که شما توانایی استفاده از این ابزارها نداشته باشید، نمی توانید در رتبه سئو سایت خود تاثیر بگذارید؛ حتی اگر از فوق العاده ترین ابزار سئو استفاده کنید.

شما باید قدرت تحلیل خود را تقویت کنید تا بتوانید به کمک این ابزارها رتبه سایت خود را بهبود ببخشید؛ اگر شما نمی توانید از این ابزارها استفاده کنید، می توانید خدمات سئو سایت خود را به یاسئومی بسپارید.

نتیجه گیری

آشنایی با این ابزارها برای صاحبان کسب و کار ضروری است؛ اگر شما نمی توانید از این ابزارها استفاده کنید، توصیه می شود به دنبال تماشای دوره های آنلاین باشید و با آزمون و خطا قدرت تحلیل خود را تقویت کنید.

به طور کلی ماز، گوگل وبمستر تولز، سمراش و آچرف از بهترین ابزارها هستند و شما با خرید اشتراک این سایت ها، می توانید از تمام امکانات این سایت ها استفاده کنید.

اگر شما به زبان انگلیسی مسلط نباشید، با مشکل مواجه می شوید؛ شما می توانید از گوگل ترانسلیت برای درک بهتر سایت خود استفاده کنید.

در صورتی که حساب بین المللی ندارید و نمی خواهید اشتراک ابزارهای سئو را خرید کنید، می توانید از یاسئومی سفارش سئو بدهید تا بخش خدمات سئو یاسئومی وظیفه بهینه سازی سرعت سایت، تولید محتوا، لینکسازی، بهبود رتبه سایت شما و… را بر عهده بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مشاوره رایگان