وایت برد هوشمند امروزه ابزاری کاربردی در هر کلاس هوشمندی است که با استفاده از آن می توان فرآیند آموزش و یادگیری را متحول کرد. البته این ابزار جدید جایگزین مناسبی برای تخته سیاه در کلاس های آموزشی است و البته کاربرد بیشتری نسبت به تخته و وایت برد معمولی دارد.

برای این منظور کاربر هیچ محدودیتی در استفاده از برد هوشمند ندارد و حتی می تواند به راحتی با نشانگر روی آنها بنویسد.

برد هوشمند چیست

نکته قابل تامل در استفاده از بردهای هوشمند را می توان استفاده از ویدئو پروژکتور دانست زیرا این ابزار وظیفه نمایش و درخشش تصویر بر روی برد را بر عهده دارد و با لمس همان تصویر را در اختیار کاربر قرار می دهد.

لذا با توجه به ابلاغیه آموزش و پرورش در خصوص هوشمندسازی مدارس، البته اکثر آنها نیز مشمول این فرآیند شده و حتی هوشمند شده اند؛ برد هوشمند، اصلی ترین و کاربردی ترین ابزار این مدارس به شمار می رود.

نحوه استفاده از تخته وایت برد هوشمند

برای استفاده از برد هوشمند به ویدئو پروژکتور برای نمایش تصاویر روی برد نیاز است و پس از تنظیم کادر تصویر نمایش داده شده توسط ویدئو پروژکتور می توان برد هوشمند را بر روی برد وایت برد لمسی (برد هوشمند) کالیبره کرد. کامپیوتر. بودن

کالیبره کردن تصویر برد هوشمند بدین معنی است که پس از اتصال برد هوشمند توسط کابل USB یا Lan (در تعداد کمی برد) طبق نرم افزار برد هوشمند ابتدا و انتهای قاب نمایشگر از 4 طرف برد هوشمند. و تصویر پرتاب شده را با لمس نقاط مشخص شده به سیستم شناسایی می کنیم تا با لمس هر نقطه از برد هوشمند مختصات آن محاسبه و به سیستم ارسال شود.

لازم به ذکر است که با کمک ابزارهای لمسی از پیش تعریف شده توسط هر سیستم عامل، مختصات ارسال شده به نقطه لمسی یا به عبارتی کلیک ماوس، ترجمه و اکشن لمسی در همان نقطه انجام می شود. کالیبراسیون برد هوشمند با لمس نقاط قاب تصویر در گوشه های برد است که سیستم می تواند محدوده قاب نمایشگر را تشخیص دهد.

وایت برد هوشمند چیست

لازم به ذکر است که برای استفاده از برد هوشمند به کامپیوتر و ویدئو پروژکتور نیاز داریم. وایت برد لمسی توسط کابل USB به کامپیوتر متصل می شود و تصویر کامپیوتر توسط ویدئو پروژکتور بر روی برد نمایش داده می شود و پس از کالیبره شدن برد هوشمند به راحتی می توانیم از امکان لمس شدن برد استفاده کنیم.

با توجه به اقداماتی که تاکنون در راستای هوشمندسازی کلاس های آموزشی انجام شده است، طی چند سال گذشته در کلاس هوشمند با توجه به ابزارهای آموزشی الکترونیکی، محتوای آموزشی به صورت تصویری نمایش داده می شود و دانش آموزان می توانند مطالب را بهتر درک کنند. دقیق تر یاد بگیرید اکنون و با مصوبات ابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش کشورمان، استفاده از کلاس های هوشمند هوشمند در مدارس به یک ضرورت تبدیل شده و حتی اکثر مدارس با بودجه کم حداقل یک کلاس هوشمند مشترک دارند.

انواع تخته وایت برد هوشمند

وایت برد هوشمند دارای انواع مختلفی است که در ادامه برخی از آنها را برای شما ذکر کرده ایم: 

تخته سفید هوشمند معمولی

در این مدل قابلیت نمایش تصاویر و فایل های کامپیوتری توسط دیتا ویدئو پروژکتور بر روی وایت برد هوشمند ارائه شده است.

تخته وایت برد هوشمند الکترومغناطیسی

قبل از ورود صفحات لمسی به بازار، این نوع وایت برد هوشمند رایج ترین مدل در بازار بود. در این مدل کاربر با یک قلم مغناطیسی مخصوص یا موس کامپیوتری صفحه نمایش را برای اجرای دستورات کنترل می کند.

تخته وایت برد هوشمند

تخته سفید هوشمند الکترونیکی یا لمسی

این مدل که در حال حاضر محبوب ترین محصول در بین انواع وایت بردهای هوشمند است، به کاربر این امکان را می دهد که در دوران کرونا به راحتی کار خود را انجام دهد و حس استفاده از یک گوشی بزرگ را داشته باشد. در این نوع تخته به جای استفاده از نشانگر معمولی از خودکار هوشمند استفاده می شود. این محصول مانند یک کامپیوتر مبتنی بر سیستم عامل های ویندوز و لینوکس عمل می کند.

تخته وایت برد هوشمند سرامیکی یا ضد خش

در تولید این محصول هوشمند سعی شده است علاوه بر هوشمندی به استحکام نیز توجه بیشتری شود. این وایت برد گزینه بسیار مناسبی برای مراکزی است که داوطلبان جوان هستند و ممکن است تخته آسیب زیادی ببیند.

صفحه نمایش این محصول هوشمند کاملا مقاوم و مقاوم در برابر ضربه، ضد آب، ضد خش و سایش، مقاوم در برابر حرارت و نسوز می باشد. برد هوشمند ضد خش نیز در برابر مواد شیمیایی مقاوم است و باکتری ها را لکه دار، لکه دار و جذب نمی کند.

استفاده از برد لمسی هوشمند در کلاس درس مزایای زیادی دارد که در زیر مهمترین مواردی است که معلمان، دانش آموزان و دانش آموزان در استفاده از این محصول از آن بهره مند می شوند:

مزایای اسمارت برد هوشمند

  • این محصول تعامل گروهی ایجاد می کند و کلاس را از حالت خسته کننده خارج می کند.
  • افزایش نشاط و تقویت انگیزه یادگیری در دانش آموزان
  • معلم نیازی به اجرای برنامه ها و نرم افزارهای مختلف از پشت سیستم ندارد و برای برقراری ارتباط موثر با دانش آموزان می تواند جلوی تابلو بایستد و مستقیما با آنها ارتباط برقرار کند.
  • نرم افزار وایت برد هوشمند قابلیت تغییر رنگ پس زمینه و رنگ خودکار را دارد که معلم را از استفاده از گچ های رنگی مختلف بی نیاز می کند.
  • امکان ثبت روند تدریس وجود دارد و دانش آموزان پکیج کامل کلاس را در اختیار خواهند داشت که در دوران کرونا بسیار مفید است. در حالی که معمولاً اگر دانش آموز بخشی از درس را از دست می داد، دیگر نمی توانست آن را بفهمد.
  • با کمک وایت برد هوشمند و نرم افزار آموزشی، داوطلبان می توانند آزمایش های مختلفی را در کلاس انجام دهند و نتایج را مشاهده کنند.
  • تحقیقات نشان می دهد که تغییر شرایط کلاس درس و چرخش مداوم موضوعات مختلف باعث می شود دانش آموزان تمرکز بیشتری داشته باشند و از کلاس لذت بیشتری ببرند. به طور معمول برای این فرآیند معلم فقط می توانست برای مدت کوتاهی با دانش آموزان صحبت کند یا به آنها استراحت بدهد، اما اکنون با کمک این محصول هوشمند می تواند با اتصال به اینترنت فیلم های آموزشی مرتبط را به نمایش بگذارد تا یادگیری را چند برابر کند. 

خصوصیات برد هوشمند

بردهای هوشمند با ورود خود به مدارس توانستند جایگزین مناسبی برای تابلوهای قدیمی باشند. بردهای هوشمند آلودگی کمتری ایجاد می کنند و محدودیت مکانی ندارند و سختی نوشتن با نشانگر و ترس از ایجاد حساسیت از دیگر نقاط ضعفی است که توسط این تابلوها پوشش داده می شود.

در دنیای امروزی که تصاویر بسیار جذاب هستند، می توان با نمایش تصاویر، دانش آموزان را به درس علاقه مند کرد و کارایی آنها را افزایش داد. در هیچ یک از تابلوهای قدیمی امکان پخش عکس و فیلم وجود نداشت و معلمان مجبور بودند فقط یک تصویر بنویسند یا بکشند تا درک موضوع را آسانتر کنند. اما تخته های هوشمند می توانند به راحتی عکس ها و فیلم ها را پخش کنند و شما می توانید محتوای بصری برای دانش آموزان ایجاد کنید و درس ها را جذاب تر کنید.

در تابلوهای هوشمند، معلم دیگر نیازی به تکرار مطالب در تمام کلاس های خود و بازنویسی همه چیز ندارد. در برد هوشمند شما این امکان را دارید که مطالبی که در کلاس گفته شد را ذخیره کنید و بنابراین فضای بیشتری در اختیار دارید و می توانید در کلاس های دیگری که دارید از آنها استفاده کنید و لازم نیست همه را بنویسید. دوباره مواد

همچنین برد هوشمند امکان ضبط کلاس ها را فراهم می کند تا بتوانید فایل را در اختیار دانش آموزان قرار دهید. به این ترتیب اگر دانش آموزی به هر دلیلی غیبت کند یا تمرکز کافی در کلاس نداشته باشد، می تواند دوباره کلاس را مشاهده کند و مطالب را مرور کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مشاوره رایگان