داشتن یک سایت ریسپانسیو، فواید زیادی برای شما به همراه دارد. از تأثیر مثبت بر SEO و نرخ تبدیل شما، تا تجربه مثبت کاربر. روش های زیادی وجود دارد که می تواند در رتبه بندی و رشد وب سایت شما نقش داشته باشد. هدف اصلی طراحی سایت ریسپانسیو، این است که کاربران وب سایت، برای مشاهده محتوا، نیازی به تغییر اندازه صفحه نمایش به صورت دستی نداشته باشند.

اهمیت ریسپانسیو بودن یک وب سایت

یک وب سایت ریسپانسیو، وب سایتی است که دارای یک طرح روان و انعطاف پذیر باشد، به طوری که آن را قادر سازد، تا متناسب با اندازه های مختلف صفحه نمایش تنظیم شود. بنابراین، طراحی سایت ریسپانسیو به معنای طراحی سایتی است که بسته به دستگاه مورد استفاده( مانیتور رومیزی، لب تابف تلفن هوشمند و تبلت) و اندازه صفحه نمایش، قابل تنظیم باشد.

در این مقاله 11 اهمیت، داشتن یک طراحی وب ریسپانسیو بیان شده است:

  1. سئوی بهتر

یکی از بزرگترین مزایای داشتن یک سایت ریسپانسیو، بهبود رتبه بندی در موتور جستجو است.

  1. تجربه مثبت کاربر

یک طراحی وب ریسپانسیو باعث می شود بازدید کنندگان شما بدون توجه به اینکه از کدام دستگاه استفاده کرده اند، تجربه مثبتی داشته باشند.

  1. افزایش میزان ترافیک

آمار ترافیک نشان می دهد که نزدیک به 79 درصد از کل ترافیک وب جهانی از طریق دستگاه های تلفن همراه حاصل می شود. با طراحی سایت ریسپانسیو، به طور خودکار متوجه افزایش تعداد بازدید کنندگان وب سایت و همچنین مدت زمانی که آنها در وب سایت شما می گذرانند، می شوید.

  1. بارگذاری سریعتر وب سایت

طبق آمار، افراد تمایل دارند وب سایت هایی را که بیش از سه ثانیه طول می کشد تا بارگذاری محتوا به طول انجامد، رها کنند، و این خود دلیلی بر اهمیت ریسپانسیو بودن سایت است.

یکی از بزرگترین مزایای داشتن یک سایت ریسپانسیو، بهبود رتبه بندی در موتور جستجو است.
یکی از بزرگترین مزایای داشتن یک سایت ریسپانسیو، بهبود رتبه بندی در موتور جستجو است.
  1. نرخ تبدیل بالاتر

تحقیقات نشان می دهد که میانگین نرخ تبدیل گوشی های هوشمند حدود 64 درصد بیشتر از نرخ تبدیل دسکتاپ است. بنابراین، به راحتی می توان فهمید که چرا ایجاد یک وب سایت ریسپانسیو با یک تجربه کاربری خوب، عامل نرخ تبدیل بالاتر است.

  1. تجزیه و تحلیل آسان تر و ساده تر وب سایت

توسعه دهندگان سایت شما برای مثال برای بررسی محل بازدید شما و نحوه تعامل بازدیدکنندگان با محتوای شما، به چندین تبدیل، مسیر و تغییر مسیر نیاز دارند. برعکس، با داشتن یک وب ریسپانسیو نیازی به داشتن داده های چندین گزارش، برای آگاهی از عملکرد وب سایت و محتوای خود نخواهید داشت.

  1. توسعه سریعتر وب

طراحی یک وب سایت ریسپانسیو حتی کمتر از ساخت یک وب سایت استاندارد دسکتاپ زمان و هزینه می برد.

  1. نگهداری آسان تر

داشتن یک وب سایت جداگانه دسک تاپ و موبایل نیاز به آزمایش و پشتیبانی اضافی دارد. با توسعه یک وب ریسپانسیو، تیم توسعه دهنده شما زمان کمتری را برای تعمیر و نگهداری صرف می کند.

  1. نرخ های پرش پایین

نرخ پرش یک وب سایت به درصد بازدیدکنندگانی اشاره دارد که پس از دیدن تنها یک صفحه از وب سایت خارج می شوند. با یک وب سایت ریسپانسیو، بازدید کنندگان وب سایت شما مشکلی برای ماندن در سایت شما برای مدت طولانی ندارند.

با یک وب سایت ریسپانسیو، بازدید کنندگان، مشکلی برای ماندن در سایت شما برای مدت طولانی ندارند.
با یک وب سایت ریسپانسیو، بازدید کنندگان، مشکلی برای ماندن در سایت شما برای مدت طولانی ندارند.

  1. بدون محتوای تکراری

وقتی دو نسخه از وب سایت خود داشته باشید، دائماً محتوای تکراری ایجاد می کنید. با ایجاد یک وب ریسپانسیو، از این سردرد و هزینه اضافی جلوگیری خواهید کرد.

  1. اشتراک گذاری بیشتر رسانه های اجتماعی

یک طراحی وب سایت ریسپانسیو، همچنین می تواند منجر به افزایش تعداد اشتراک رسانه های اجتماعی محتوای وب سایت شما شود.

موضوع مقاله : اهمیت ریسپانسیو بودن یک وب سایت

جهت مشاهده سایر مقالات به بخش مقالات سایت مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مشاوره رایگان