انواع طراحی سایت + ترندهای طراحی سایت سال 2021

در حال حاضر که بسیاری از کسب و کارها به سمت اینترنتی شدن قدم برداشته‌اند مدیران و صاحبان کسب و کارها می‌دانند که در حیطه فروش کالا، ارائه خدمات و یا وبلا‌گ‌های آموزشی باید اقدام به راه‌اندازی چه نوع سایتی نمایند. افرادی هم که نمی‌دانند، می‌توانند با دریافت مشاوره از متخصصان این حوزه که در خصوص طراحی سایت و بازاریابی اینترنتی فعالیت می‌‌کنند اطلاعات لازم را کسب نمایند و بهترین و کاربردی‌ترین سایتی که با فعالیت آن‌ها مرتبط است را طراحی نمایند. ما در ادامه این مطلب به معرفی انواع روش‌ های طراحی سایت خواهیم پرداخت و پس از آن به چند مورد از ترندهای طراحی سایت که در سال 2021 مورد توجه طراحان قرار گرفته است اشاره خواهیم کرد.

انواع روشهای طراحی سایت چه موارد میباشد؟

طراحی سایت دینامیک

 در این روش از انواع طراحی سایت شما می‌توانید در طی زمان کارکردهای آن را تغییر دهید. زیرا ساختارشان اینگونه اقتضا می‌کند. علاوه بر این با طراحی سایت دینامیک از سیستم منظمی برای حفظ اطلاعات بهره‌مند خواهید شد، ضمن آن که دست شما برای تغییر، حذف و یا افزودن اطلاعات باز خواهد بود. در حال حاضر بیشتر سایت‌ها به این روش طراحی شده‌اند که از میان مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سایت شرکت‌هایی مانند ویکی پدیا، یاهو، دیجی کالا و الوپیک و .. اشاره کرد.

طراحی سایت استاتیک

از میان روشهای طراحی سایت، سایت‌هایی که به روش استاتیک طراحی می‌شوند بر خلاف سایت‌های دینامیک یا پویا نیازی به تغییر مداوم در اطلاعات ندارند. طراحی این نوع سایت بسیار ساده است و به جهت برخوردار بودن از کدهای ثابت محتوایشان تغییر پذیر نیست مگر این که طراحان و وب مسترها نسبت به ایجاد تغییر در آن‌ها اقدام نمایند. نکته لازم به ذکر درباره طراحی سایت استاتیک این است که تنها برای سایت‌های کوچک و جمع و جور می‌توان از این روش استفاده کرد و برای سایت‌های بزرگ‌‌تر که صفحات بیشتری دارند بهتر است از روش دینامیک استفاده شود.

طراحی سایت فلش

اگر مایلید سایتی با طراحی خلاقانه و هنرمندانه‌تر داشته باشید، می‌توانید از برنامه ادوبی فلش Adobe flash برای این منظور استفاده نمایید. حتما تاکنون سایت‌هایی را دیده‌اید که از ظاهر زیبا، جلوه‌های ویژه بصری و انعطاف بالایی برخوردارند و کاربر با مراجعه به سایت به سهولت از آن استفاده خواهد کرد. این ویژگی‌ها از مزایای ساخت سایت فلش است.

به طور کل انواع سایت‌هایی که می‌بینید، چه سایت‌های فروشگاهی و یا آموزشی و .. به دو روش پی اچ پی PHP و یا وردپرس طراحی می‌شوند که در ادامه درباره آن خواهید خواند.

طراحی سایت با php

در این روش از زبان برنامه نویسی php برای طراحی سایت استفاده می‌شود و لازم است طراح با این زبان و سایر مباحث مرتبط با آن اطلاعات کافی داشته باشد. به این ترتیب است که می‌توان سایت‌های دینامیکی یا پویا را با برخورداری از امکانات پیشرفته و نامحدود طراحی کرد. در این روش از انواع طراحی سایت شما می‌توانید در طی زمان کارکردهای آن را تغییر دهید ضمن آن که از سیستم منظمی برای حفظ اطلاعات بهره مند خواهید شد و در طی زمان دست شما برای تغییر، حذف و یا افزودن اطلاعات بیشتر باز خواهد بود. در حال حاضر بیشتر سایت‌ها به این روش طراحی شده‌اند که از میان مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سایت شرکت‌هایی مانند ویکی پدیا، یاهو، دیجی کالا و الوپیک و .. اشاره کرد.

طراحی سایت وردپرس

طراحی سایت با وردپرس

از دیگر روش های طراحی سایت می‌توان به استفاده از سیستم محتوای وردپرس WordPress اشاره کرد. از بین انواع طراحی سایت در سال‌های اخیر این روش با استقبال بالایی از طرف طراحان وب سایت مواجه شده است زیرا با استفاده از آن به راحتی می‌توان انواع سایت‌های آموزشی،‌ سایت های خبری و فروشگاهی و .. را طراحی کرد. طراحان می‌توانند پس از طراحی سایت با استفاده از افزونه‌ یا پلاگین‌های بی‌شماری که برای آن نوشته شده است سایت‌ها را برای کاربری‌های گوناگون قابل استفاده نمایند. همچنین از آن جا که سیستم وردپرسopen source و یا متن باز است دست طراحان سایت برای نوشتن و تهیه کدهای بیشتر باز است که البته این مورد تنها از عهده توسعه دهندگان وب بر می‌آید. در واقع وردپرس یکی از روشهای طراحی سایت است که اغلب افرادی که کمی اطلاعات اولیه و دسترسی به اینترنت داشته باشند می‌توانند با استفاده از این روش برای خود سایتی را طراحی نمایند زیرا مانند روش طراحی سایت با php نیاز به تخصص خاصی ندارد. به همین دلیل است که در حال حاضر بسیاری از سایت‌ها با استفاده از سیستم وردپرس طراحی می‌شوند.  در این میان خدمات طراحی سایت وردپرس همیار توسعه بهترین گزینه پیشنهادی میباشد.

ترندهای طراحی سایت در سال 2021

در حال حاضر می‌توان گفت در بین روشهای طراحی سایت از هر دو مدل انواع طراحی سایت که پیشتر به آن اشاره کردیم بخصوص سیستم وردپرس استفاده می‌شود، اما در ساختار آن‌ها می‌توان تغییرات جدیدی اعمال کرد. استفاده از ترندهایی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد ضروری نیستند اما به هر جهت می‌توانند از نظر ظاهری و یا برخی کارکردها تغییراتی به وجود آورند.

  • طرح‌های تیره Dark mode

اگر تاکنون این نوع ویژگی را روی سایت‌ها مشاهده نکرده‌اید و فقط روی برنامه‎‌های مختص موبایل دیده‌‎اید به شما این مژده را می‌دهیم که اکنون می‌توانید در طراحی سایت خود از قابلیت رابط تاریک استفاده کرده و ضمن زیبایی بخشی به سایت از ویژگی‌های خاص آن که شامل برجسته نشان دادن بخش‌های مختلف، مدرن بودن طراحی، صرفه جویی در مصرف باتری دستگاه و .. می‌شود، بهره‌مند شوید.

  • فونت‌های کلاسیک retro fonts

گاهی بازگشت به سبک و طرح‌های قدیمی در هر چیزی جذابیت خاصی به وجود می‌آورد. در انواع طراحی سایت نیز شما می‌توانید این ویژگی را به کار گرفته و از رنگ‌های خنثی یا پاستلی که می‌توان نام رنگ‌های آرام و راحت را بر آن‌ها نهاد و همچنین از طراحی قدیمی، کلاسیک و فونت‌هایی به سبک قدیمی استفاده کرد. زیرا این ویژگی‌ها برای مخاطبان شما بسیار جذاب خواهد بود.

  • شیشه مات Frosted Glass Effects  

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که احتمال می‌رود در طراحی انواع سایت در سال 2021 مورد استفاده قرار گیرد و با استقبال فراوانی مواجه شود، نمای شیشه‌ مات است. شما می‌توانید از این جلوه خاص در هر یک از روش‌ های طراحی سایت استفاده نمایید. در این روش عناصر بصری به حالت دور و نزدیک، تار و شفاف نشان داده می‌شوند. این گزینه درحال حاضر مورد توجه طراحان بسیاری قرار گرفته است.

تعداد ترندهای ویژه‌ای که بی‌شک در سال 2021 در انواع طراحی سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد بسیار بیشتر از مواردی است که به آن اشاره کردیم ولی نکته مهم در استفاده از آن‌ها تنها به خلاقیت بالای طراحان سایت بستگی دارد به طوری که تشخیص دهند بهتر است از هریک از آن‌ها در کجا و برای طراحی چه نوع سایت‌‌هایی استفاده شود. 

شرکت طراحی سایت همیار توسعه

شرکت همیار توسعه یکی از مجموعه‌هایی است که فعالیت خود را از سال 1394 آغاز کرده و بیشتر روی روش‌ های طراحی سایت با وردپرس متمرکز بوده است. همیار توسعه در سال‌های اخیر توانسته با تکیه بر دانش و تجربه و همچنین تیم خبره، بهترین خدمات را در خصوص طراحی انواع سایت و همچنین ارائه خدمات سئو، بهینه سازی سایت، تولید محتوا و .. به مشتریان ارائه نماید. همچنین پس از تکمیل فرآیند ساخت سایت، تیم همیار توسعه آموزش‌های لازم را جهت مدیریت سایت به کارفرمایان آموزش خواهند داد.

#طراحی سایت #طراحی سایت وردپرس #شرکت طراحی سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مشاوره رایگان