آموزش دایرکت ادمین در ۶۰ سوال قسمت اول

 

دایرکت ادمین یکی از محبوب ترین پنل های هاستینگ است که گزینه ها و امکانات زیادی دارد ، ما قصد داریم تقریبا تمام امکانات دایرکت ادمین را در قالب ۶۰ سوال به شما آموزش دهیم ، در هر قسمت به ۱۰ سوال پاسخ خواهیم داد .

 

قسمت اول آموزش دایرکت ادمین :

۱-سوال : نحوه تغییر رمز دایرکت ادمین چگونه است ؟

پاسخ : پس از ورود به صفحه اصلی دایرکت ادمین روی گزینه Change Password کلیک کنید و سپس رمز قدیم و رمز جدید را وارد کنید و تمام تیک ها را علامت بزنید و روی گزینه Submit کلیک کنید.

 

۲-سوال : چگونه می توانم آخرین افرادی وارد شده به دایرکت ادمین را مشاهده کنم ؟

پاسخ : با کلیک روی گزینه Login History لیست آی پی های اخیری که به پنل هاست دایرکت ادمین شما وارد شده اند را می توانید مشاهده کنید.

 

۳-سوال : چگونه می توانم در دایرکت ادمین اکانت Ftp ایجاد کنم ؟

پاسخ : با کلیک روی گزینه FTP Management در صفحه اصلی دایرکت ادمین می توانید اکانت های FTP دایرکت ادمین خود را مدیریت کنید ، با کلیک روی گزینه Create FTP account در این صفحه می توانید اکانت FTP جدید در دایرکت ادمین ایجاد کنید.

 

۴-سوال : چگونه می توانم رمز اکانت FTP خود را در دایرکت ادمین تغییر بدهم ؟

پاسخ : پس کلیک روی FTP Management در قسمت ، اکانت مورد نظر را پیدا کرده و سپس در قسمت Password روی گزینه change کلیک کنید.

 

۵-سوال : نحوه ایجاد ساب دامین در دایرکت ادمین چگونه است ؟

پاسخ : به صفحه اصلی پنل خود وارد شوید و سپس روی Subdomain Management کلیک کنید ، در این قسمت می توانید لیست ساب دامین هایی که از قبل ساخته اید را مشاهده کنید ، برای ایجاد ساب دامین جدید در دایرکت ادمین در قسمت Add Sub-Domain نام ساب دامین دلخواه خود را وارد نمایید.

 

۶-سوال : چگونه می توانم رکورد های dns یا همان dns zone ها را در دایرکت ادمین تغییر دهم ؟

پاسخ : با کلیک روی گزینه DNS Management می توانید dns zone های هاست دایرکت ادمین خود را مدیریت کنید ، اگر شما قصد دارید دامنه خود را به هاست دانلود متصل کنید از آموزش اتصال ساب دامین به هاست دیگر در دایرکت ادمین استفاده نمایید.

 

۷-سوال : نحوه ایجاد A و mx رکورد در دایرکت ادمین چگونه است ؟

پاسخ : در صفحه اصلی روی DNS Management کلیک کنید و سپس در پایین صفحه در قسمت A رکورد و mx رکورد ، رکورد های مورد نیاز خود را اضافه نمایید.

 

۸- سوال : چگونه می توانم یک دیتابیس یا بانک اطلاعاتی در دایرکت ادمین ایجاد کنم ؟

پاسخ : با کلیک روی گزینه MySQL Management لیست بانک های اطلاعاتی ( دیتابیس ها ) به شما نمایش داده می شود ، در این صفحه در قسمت Create new Database می توانید دیتابیس جدیدی اضافه نمایید. در قسمت Database Name ، نام بانک اطلاعاتی ، Database Username ، نام کاربری بانک اطلاعاتی ، Username Password رمز عبور کاربری و Confirm Password تکرار رمز دلخواه خود را وارد نمایید.

 

۹- سوال : چگونه می توانم رمز دیتابیس خود را تغییر بدهم ؟

پاسخ : با کلیک روی MySQL Management می توانید لیست بانک های اطلاعاتی ایجاد شده را مشاهده نمایید ، روی هر کدام از بانک ها که نیاز به تغییر رمز دارند کلیک کنید و در قسمت modify password می توانید رمز کاربری آن دیتابیس را تغییر بدهید.

 

۱۰- سوال : چگونه می توانم امتیازات (Privileges) ( سطح دسترسی ) دیتابیس را در دایرکت ادمین تغییر دهم ؟

پاسخ : روی MySQL Management و سپس روی دیتابیس مورد نظر کلیک کنید ، در قسمت modify privileges می توانید دسترسی های دیتابیس در دایرکت ادمین خود را تغییر دهید.

 

قسمت اول آموزش دایرکت ادمین به پایان رسید ، منتظر نظرات شما هستیم.

منبع : نت آرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مشاوره رایگان