به جرات می توانیم بگوییم تولید محتوای خلاقانه و البته ایده پردازی های نوین و بدیع می تواند در بازاریابی به هر کسب و کاری کمک کند تا به هدف نهایی خود بهتر و البته خیلی سریع تر برسد. تولید محتوا نباید تکراری باشد و برای این کار هم لازم است خلاقیت به خرج داد. این خلاقیت ها موجب خواهد شد کاربران به سمت و سوی شما سوق پیدا کنند و از شیوه کاریتان تحت عنوان بازاریابی هدفمند یاد کنند. اگر این روزها به دنبال متدهای افزایش خلاقیت برای محتوا هستید، پس به شما پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید و جدیدترین روش های تولید محتوا را بشناسید.

تولید محتوای خلاقانه چه اهمیتی دارد؟

تولید محتوای خلاقانه در بازاریابی بسیار ضروری و مهم به شمار می آید. این موضوع موجب می شود که هر کسب وکاری بتواند بهترین تجربه را برای مشتریان خود فراهم کند و موجب افزایش وفاداری مشتریان به این کسب و کارها خواهد شد. ایده خلاقانه با هدف جذب مشتری و کسب رضایت آنها می تواند باعث افزایش شناخت برند در بین مردم و کاربران شود.

روش های افزایش خلاقیت در تولید محتوا

شاید در نگاه اول اینکه بخواهید خلاقیت های جدیدی را برای تولید محتوا به خرج بدهید کمی کار سختی باشد؛ اما کافی است کمی فکر کرده و به اطراف خود به درستی نگاه کنید. گاهی ممکن است از بهترین ایده ها به راحتی چشم پوشی کنیم فقط به خاطر اینکه به درستی به آن فکر نکرده ایم و آن را یک شیوه و طرحی ساده و پیش پا افتاده تصور می کنیم. اگر می خواهید به تولید محتوایی که انجام می دهید طرحی جدید بزنید اما نمی دانید چگونه باید این کار را انجام دهید، در ادامه روش های مختلفی را بیان خواهیم کرد که قطعا می توانند در این راه به شما کمک کنند:

مطالعه زیاد را فراموش نکنید

اولین قدمی که شما باید برای این که بتوانید خلاقیت خود را در تولید محتوا افزایش دهید خواندن کتاب های مختلف و مطالب متنوع است. با مطالعه زیاد می توانید در راستای ایده های جدید موفق عمل کنید. اگر نویسنده هستید پس لازم است آثار گوناگونی را از نویسندگان مختلف مطالعه کنید و با دنیای کلمات بیشتر آشنا شوید. کتاب ها و مقاله ها موجب می شوند تا ذهن شما به کار گرفته شود و اطلاعات گوناگون را پردازش کند. هر چقدر شما اطلاعات بیشتری در ارتباط با موضوعات مختلف داشته باشید، می توانید زیباتر بنویسید.

با خواندن و مطالعه زیاد می توانید با لحن های مختلف در نوشتار مطلب آشنا شوید و در نوشته های خود آنها را به کار بگیرید. به این موضوع دقت داشته باشید که اصلاً نباید خود را در خواندن تنها کتاب، روزنامه ها و مجلات محدود کنید؛ خواندن وبلاگ ها و حتی بررسی دفترچه های راهنمای وسایل مختلف می تواند یک ذهن آماده و خلاق را برای شما به وجود آورد.

رقبا را بررسی کنید

بررسی کارها و سایتی که رقبای شما دارند قطعامی تواند در تولید محتوای خلاقانه کمک شایانی به شما داشته باشد. این موضوع را می توانیم از این لحاظ بدانیم که رقبا نیز مانند شما به دنبال محتواهای خلاقانه برای جذب کاربران هستند. مطالعه و بررسی کار آنها می تواند شیوه های نوینی از خلاقیت را برای ایده های بعدی کار شما در تولید محتوا به وجود آورد. از جمله مزایای بررسی سایت ها و وبلاگ های رقبا این است که می توانید بدون اینکه هزینه ای را پرداخت کنید، در کمترین زمان ایده های متنوعی را نیز به دست آورید.

بازی با کلمات را یاد بگیرید

یکی از روش هایی که می تواند در طرح ایده های مختلف به شما کمک کند، به بازی گرفتن کلمات است. اگر به شما تنها چند کلمه بدهند، باید آنقدر تسلط داشته باشید که با همان چند کلمه بتوانید جمله های متنوع بسیار زیادی را به وجود آورید. با به کار بردن کلمات و اجرای آن ها در جملات مختلف هم می توانید تسلط کار خود را نشان دهید و هم اینکه شیوه برقراری ارتباط میان چیزهای مختلف را پیدا می کنید.

مخاطب را بشناسید

اینکه بدانید محتوا را برای چه کسی تولید می کنید، می تواند به شما کمک کند که با توجه به نیازهای او بهترین ایده را در کار خود پیاده کنید؛ بنابراین مخاطب هدف خود را بشناسید. در تولید محتوا باید بدانید که قرار است وب سایت خود را به چه کسانی معرفی کنید؟ کار شما قرار است به وسیله چه کسی دیده شود؟ چه افرادی و چه اشخاصی مخاطب شما هستند؟ با توجه به تمام این موارد زمانی که بتوانید مخاطب را شناسایی کنید قطعاً نیازهای او را نیز در نظر خواهید گرفت و بر اساس سلیقه و نیازش، بهترین محتوا را تولید خواهد کرد.

از زیاد نوشتن ساده عبور نکنید

اگر می خواهید تولید محتوای خود را به شکل نوشتاری و متنی به نمایش بگذارید و به دنبال روش های افزایش خلاقیت در تولید محتوا هستید یکی از این شیوه ها را می توانیم زیاد نوشتن بدانیم. زیاد نوشتن موجب خواهد شد تا شما نقاط ضعف خود را شناسایی کنید و در تلاش برای از بین بردن آنها باشید. هر شخصی در هر زمینه ای که کار می کند با تمرین و تکرار می تواند در رشته خود مهارت های بسیار زیادی را به دست آورد. مهم نیست که می خواهید چه مطلبی بنویسید مهم این است که بتوانید جمله سازی های مداوم و مکرر را تمرین کنید.

به مسافرت بروید

اگر به دنبال ایده های نوین هستید و نمی دانید باید از کجا شروع کنید به شما پیشنهاد می دهیم حتما به سفر بروید. ارتباطی که میان به وجود آمدن ایده های خلاقانه و سفر کردن است را نباید نادیده گرفت. زمانی که ذهن خود را خالی از هرگونه دغدغه های روزمره و شلوغی های مداوم کنیدو به سوی کوه و جنگل و ساحل بروید قطعاً ذهنتان فعال تر می شود و ایده های جدیدی را به شما پیشنهاد می دهد. قرار نیست که سفر شما خیلی طولانی شود؛ حتی سفرهای یک روزه هم این قدرت را دارند که به کمک ذهن شما بیایند و در این راه یاری گرتان شوند.

خود را به جای مخاطب قرار دهید

چند دقیقه خود را در جایگاه مخاطبی که قصد تولید محتوا برای او را دارید، قرار دهید. ببینید می خواهید که پاسخ چه سوالاتی را به دست آورید و چه موضوعی برای تان جذاب تر است. زمانی که بتوانید پاسخ این سوال ها را بدهید قطعاً کیفیت محتوای شما بالاتر رفته و بر اساس آن، خلاقیتی که در محتوای تان به چشم می خورد نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

محتوای سبز تولید کنید

اگر بخواهیم در ارتباط با محتوای سبز با یک زبان ساده صحبت کنیم باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که محتوای سبز همیشه بروز است و به کار می آید. برای زمان های خاصی نیست و می تواند به کسب و کاری که دارید اعتبار ببخشد و به آسانی مخاطب را جذب کند. نقد کردن محصولات مختلف، بیان نکته های گوناگون، استفاده از محتوای آموزشی و… از جمله مواردی است که شما می توانید در محتوای همیشه سبز آنها را به کار بگیرید و با کمک آنها خلاقانه ترین تولید محتوا را انجام دهید.

محورهای مشخصی برای تولید محتوا داشته باشید

در صورتی که می خواهید ایده های خوبی در راستای تولید محتوا به ذهنتان برسد لازم است تا محور و تولید محتوای خود را مشخص کنید. از این شاخه به آن شاخه نپرید. یک هدف مشخص و معین را دنبال کنید. شما می توانید داستان برند خود را برای تولید محتوا استفاده کنید و از محتوای اختصاصی و جذاب برای این کار استفاده کنید. یک محتوا نیاز دارد تا انرژی زیادی در آن به کار گرفته شود. محتوای بی روح و تکراری فقط باعث زده شدن مخاطب می شود؛ بنابراین از جمله لازمه های تولید محتوا، داشتن محوری اصولی است. با کمک آموزش تولید محتوا می توانید به چگونگی تعیین هدف خود دست پیدا کنید.

از هوش مصنوعی استفاده کنید

استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا از جمله شیوه هایی است که به صاحبان کسب و کار کمک می کند تا محتوایی با کیفیت و خلاقانه را تولید کنند. هوش مصنوعی این قابلیت را فراهم کرده تا شرکت ها و سازمان ها در شناسایی نیازهای مشتریان و تحلیل رفتار آنها موفق عمل کنند و از این طریق مشتریان و مخاطبان بسیاری را به سمت خود جذب کنند. با کمک واقعیت افزوده و واقعیت مجازی محتوای تولید شده توسط شما جذاب تر است. به صورت کلی استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا به مشاغل مختلف کمک می کند تا با کمک داده ها و تحلیل های دقیق یک محتوا را به ثمر برسانند.

از روش های سنتی فاصله بگیرید

به شما پیشنهاد می کنیم دیگر به سراغ نوشتن مقالات خیلی طولانی نروید و سعی کنید به سمت و سویی بروید که مخاطب از شما توقع دارد و دایره فعالیت های خود را گسترش دهید. برای تولید محتوا بهتر است به سراغ ولاگ، پادکست ها و تیزرهای تبلیغاتی بروید. در این راستا تولید محتوای گرافیکی می تواند به شما کمک کند که خلاقیت بیشتری در تولید محتوا به خرج بدهید. بهره گیری از این شیوه های مختلف در تولید محتوا امتیاز خوبی محسوب می شود و علاوه بر اینکه مخاطبان را می توانید به سمت خود بکشانید، نظر گوگل و موتورهای جستجو را نیز به سمت خود هدایت خواهید کرد. در تولید محتواهای جدید، اصول سئو را فراموش نکنید و برای بهبود از آنها استفاده کنید.

جامعه هدف را کوچکترکنید

این روزها در فضای مجازی و صفحات وب سایت ها به دنبال هر موضوعی که بگردید، قطعاً محتوای فراوانی را می توانید مشاهده کنید. با توجه به فراوانی این اطلاعات پس بهتر است جامعه هدف خود را کوچکتر کنید و به صورت کلی به سراغ محتوایی با موضوعاتی که در دنیای وب بسیار زیاد است نروید. با یک مثال ساده اگر بخواهیم این موضوع را برای شما بیان کنیم باید اینگونه بگوییم که اگر تاکنون فقط برای دندانپزشکان می نوشتید، برای تولید محتوای بعدی خود جامعه هدف را در قالب ارتودنتیست ها در نظر بگیرید و محتوای تولیدی را برای آنها انجام دهید. بدین طریق زمانی که در موتورهای جستجو به سراغ آن کلمه کلیدی خاص می روند قطعاً گوگل صفحه شما را با آنها معرفی خواهد کرد و می توانید سایت خود را در رنکینگ های اول گوگل مشاهده کنید.

کاروکانتنت بهترین سایت برای ارائه ایده های خلاقانه تولید محتوا

استفاده از ایده های خلاقانه در تولید محتوا به شما کمک می کند در میان مخاطبین خود شناخته تر شوید و به خدمات یا محصولات شما اعتماد بیشتری داشته باشند. اگر برای تولید محتوا نیاز به ایده های خلاقانه دارید و نمی دانید که باید از کجا شروع کنید به شما پیشنهاد می کنیم سری به وبلاگ کاروکانتنت بزنید. این مجموعه با دارا بودن بهترین مشاوران و کارشناسان به شما کمک می کند از متدهای افزایش خلاقیت محتوا استفاده کنید و مخاطبان خود را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مشاوره رایگان