سود متقابل PPC و SEO با یکدیگر
PPC و SEO هر دو به صفحات نتایج موتور جستجو برای جذب کلیک و ترافیک به وب سایت ما متکی هستند.
در برخی سازمانها ، PPC و SEO توسط خود صاحب سازمان انجام می شود. در برخی دیگر ، تیم هایی هستند که جدا از یکدیگر هستند.
صرف نظر از نحوه ساختار تیمها یا تلاشهای جستجوی ارگانیک ، ما می توانیم از اشتراک داده های خاص ، تاکتیکها و رویکردها در کانالها و رشته ها بهره مند شویم.
با اشتراک گذاری ، می توانیم در تلاش و هزینه صرفه جویی کنیم و در نحوه بهینه سازی و مدیریت کمپین ها باهوش تر باشیم.
در اینجا هفت روش خاص وجود دارد که جستجوهای پولی و ارگانیک را انجام می دهند و برای سود متقابل با یکدیگر کار می کنند.
1. تحقیقات کلمات کلیدی
این احتمالاً بدیهی ترین یا اولین راه همکاری است که همه ما به آن فکر خواهیم کرد.
به کلمات کلیدی اعتماد کنید. برای تعیین کلمات کلیدی و مباحث منطبق با آنچه مخاطبان هدف در جستجوی مطالب ما هستند ، به تحقیقات و بینش اولیه و مداوم نیاز دارید.
در حالی که ما ممکن است از ابزارهای مختلفی برای به دست آوردن داده های تحقیق کلمه کلیدی خود استفاده کنیم ، اما دلیلی برای جدا نگه داشتن مجموعه داده برای SEO و PPC وجود ندارد.
ابزارهای چندگانه و ذهنیت های مختلف در فرآیند تحقیق می توانندباعث ایجاد ایده ها و اصطلاحات بیشتری شوند که ممکن است توسط ابزارهای مختلف به آنها فکر نشود یا کشف نشود.
با به اشتراک گذاشتن داده ها ، و کارهای تحقیقاتی در طول مسیر ، می توانیم بینشی از قبیل:
- شرایط دم بلند
- گروه بندی موضوعی برای اصطلاحات.
- ایده هایی که شاید در یک کانال واحد یا ذهنیت خاموش به آن فکر نکرده باشیم.
2. عناوین تبلیغاتی PPC و عناوین SEO و توضیحات متا
تبلیغات متنی جستجو پولی تقریباً مشابه نتایج جستجوی ارگانیک در SERP ها قالب بندی می شوند.
این بدان معنی است که ما می توانیم به بهترین وجه تبلیغاتی را برای تبلیغات PPC از نظر نرخ کلیک و نمره کیفیت بررسی کنیم و آن را با عناوین سئو و توضیحات متا مرتبط کنیم.
برعکس نیز صحیح است زیرا می توانیم از عناوین سئو و توضیحات متا با بالاترین نرخ کلیک برای راهنمایی استفاده از کلمات کلیدی و متن برای نسخه آگهی PPC استفاده کنیم.
با مطالعه آنچه برای هر وب سایت کار می کند ، می توانیم از برخی از آزمایش های خود بگذریم و از آنچه در گذشته در کانال های دیگر اثبات شده استفاده کنیم.
3. عملکرد اصطلاح جستجو
بهترین راهنمایی و میانبر برای عملکرد بهینه این است که از داده های تاریخی برای اقدام در این زمینه استفاده کنید و به شناسایی مناطقی برای اعمال نفوذ و جلوگیری از آن کمک کنید.
وقتی SEO می تواند گزارشات اصطلاحات جستجو را از Google Ads دریافت کند و هنگامی که PPC می تواند داده های عملکرد کنسول جستجو را بدست آورد ، می توانید از آزمایشات و اشتباهات زیادی جلوگیری کنید.
در حالی که ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی می توانند راهنماهای خوبی باشند ، به دست آوردن عملکرد واقعی جستجو حتی بهتر است.
ما باید ، تغییر در SERP ها و تفاوت در رقبا را برای جستجوی پولی در مقابل جستجوی ارگانیک را در نظر بگیریم ، اما اگر بتوانید این اطلاعات را به اشتراک بگذارید یا به دست بیاورید ، یک نقطه شروع عالی است.
4- داده های رقبا
رقبا عامل بزرگی در رتبه بندی ، موقعیت های تبلیغاتی و هزینه های سرمایه گذاری در جستجوی پولی و ارگانیک هستند.
دانستن اینکه چه کسی بیشتر برای موقعیت های تبلیغاتی و تسلط بر SERP ها هزینه می کند می تواند به SEO کمک کند.به همین ترتیب ، این نیز به روش دیگری پیش می رود. رقبا برای جستجوی ارگانیک و پولی همیشه یکسان نیستند. به علاوه ، آنها با گذشت زمان بر اساس تاکتیک های سئو و تغییرات الگوریتم تغییر می کنند.
به اشتراک گذاری داده های رقبا و تاریخی فعلی می تواند به درک فرصت برای رتبه بندی و پیشنهادات کمک کند. هم SEO و هم PPC می توانند کشف کنند که که رقبای برتر چه کسانی هستند ،و چقدر آنها در جستجو تمرکز می کنند
دانستن اینکه رقبا برای چه چیزی پول خرج می کنند می تواند به تعیین انتظارات مبنی بر اینکه رتبه بندی چقدر دشوار خواهد بود و هزینه تبلیغ آن چقدر خواهد بود کمک کند.
5. مناطق فرصت برای بازاریابی
برای دیدن داده های خروجی و ترافیک ، بینش های زیادی وجود دارد. معیارهای اصلی کاربران برای جستجو وب سایت ها نیز می تواند مهم باشد.
در محتوا ها و اصطلاحاتی که باعث افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک می شوند ، می توانید از پیشنهاداتی برای پشتیبانی بیشتر مشتریان استفاده کنید. این باعث افزایش بازدید صفحات کلیدی میشود.
این کار یک نوع بازاریابی مجدد است که شامل فرود ترافیک به سایت از جستجوی ارگانیک با اصطلاحات دم بلند و محتوا میشود.
SEO ممکن است درهای مربوط به ترافیک را باز کند ، اما جستجو پولی می تواند همچنان بازدید کننده را به خود جلب کند تا هر دو بتوانند برای پشتیبانی از یکدیگر کار کنند.
6. ترتیب SERP
صفحات نتایج موتور جستجو می تواند با کلمه کلیدی حتی از روز به روز بسیار متفاوت باشد.
به روزرسانی های الگوریتم و جنبه های هدف و بومی سازی می تواند تأثیر زیادی بر حضور:
- تبلیغات متنی
- تبلیغات خرید
- اخبار
- تصاویر
- جعبه های پاسخ
- بسته های نقشه
- نتایج ارگانیک
- و … داشت باشد
بسیار مهم است که : - ماهیت در حال تغییر SERP ها را دنبال کنید.
- بر SERP هایی که تبلیغات زیادی دارند نظارت کنید.
- به این نکته توجه داشته باشید که چگونه این می تواند بر جستجوی پولی و عملکرد جستجوی ارگانیک تأثیر بگذارد
تبلیغات در صفحه هایی که نتایج تبلیغات و نتایج ارگانیک خوبی داشته باشد موثر تر است.
7. داده های ROAS و ROI
یکی از سخت ترین سؤالات قبل از راه اندازی یک کمپین می تواند طرح ریزی یا پیش بینی بازده سرمایه گذاری باشد.
با این که نسبت واقعی برای PPC یا SEO با ROAS یا ROI تعیین می شود ، اما داشتن ایده ای در مورد عملکرد که از قبل انجام می شود ، بسیار ارزشمند است.
اگر می توانید از داده های PPC یا SEO برای پیش بینی عملکرد استفاده کنید ، می تواند به شما کمک کند که:
- انتظارات مربوط به کمپین را تعیین کنید.
- در هزینه ای که به طور معمولبرای دیدن چگونگی نمایش داده های کلید واژه و برنامه ریزی در چند ماه اول صرف می شود صرفه جویی کنید.
نتیجه
به اشتراک گذاری داده ها و بینش های کلیدی مهم است.
اگرشخصی هستید که SEO و PPC وب سایت و شغل خود را کنترل می کنید ، ممکن است این موارد برای شما مفید باشد اما تحقیق و یادگیری ایده های جدید نیز فراموش نکنید.
سایر مقالات مرتبط :
- برای بهبود فروش در اینستاگرام چه باید کرد؟
- 3 اصل جادویی و قدرتمند برای طراحی سایت حرفه ای
- سئو سایت چیست و چه کاربردی دارد؟
- چرا به وبسایت نیاز داریم؟
- اهمیت ریسپانسیو بودن یک وب سایت
- نکاتی پیرامون طراحی سایت شرکتی و فروشگاهی که باید توجه شود ؟!
- نمایش قسمت مخفی سایت برای اعضای سایت
- تصاویر اینستاگرام در وردپرس و نمایش آن با افزونه WP Instagram Widget
- افزایش سرعت وردپرس با 9 راهکار ساده
- مزایای و معایب (hrml 6 ) نسبت به ( html 5 )
- آیا یک اسکریپت به صورت خودکار بارگیری مجدد SEO را ممکن می کند؟
- وقتی Google محدودیت AMP را در Top Stories انجام دهد ، ناشران چه خواهند کرد؟