راهکارهایی برای جذب مشتریان از طریق تجربه ی کاربری موفقReviewed by Datacss.ir on Feb 1Rating:
راهکارهایی برای جذب مشتریان از طریق تجربه ی کاربری موفق
اگر به رشد کسبوکارتان فکر میکنید، باید تعاملات مثبتی با مشتریانتان داشته باشید. شما به مشتریانی نیاز دارید که از صرف وقت با کسبوکارتان لذت میبرند و سایر اوقات هم حس خوبی نسبت به شما دارند. در غیر این صورت خیلی زود بازی را به رقیبانتان خواهید باخت و سهمتان را از بازار، از دست میدهید.
مشارکت بالای مشتریان، از سرویسهای عالی پشتیبانی و همچنین تجربهی کاربری خوب حاصل میشود. البته اگر بخواهیم دقیقتر صحبت کنیم، همهی زوایای خدمات مشتریان و تجربهی کاربری، سهم یکسانی در افزایش مشارکت مشتریان ندارند. به همین دلیل در ادامهی مطلب مهمترین مواضعی را که روی جذب مشتریان تأثیرگذارند، بررسی میکنیم:
در قدم اول با پیش فرض بله حرکت کنید:
پاسخ مثبت، راه فوقالعادهای برای تعامل با مشتری است. رفتار و نگرش کارمندان شما با مشتریان باید بهنوعی، مفهوم این جمله را برساند: «پاسخ مثبت است، حالا سؤالتان را بپرسید!» هرگز خواستههای مشتریان را با بیمیلی و تأخیر پاسخ ندهید. شما باید از اولین برخورد روی مخاطبانتان تأثیر بگذارید، پس مراقب همهی جزئیات واکنشهایی که به آنها نشان میدهید، باشید.
تیم کسب و کار خود را همیشه هماهنگ و آماده نگه دارید:
علاوه بر اینکه تعاملات گرم و مثبتی با مشتریانتان در پیش میگیرید، باید اطمینان داشته باشید که همهی کارمندانتان تجربهی یکپارچه و هماهنگی را به مخاطبان ارائه میکنند: مشتریانی که با شرکت طراحان وب تبریز تماس میگیرند نباید خسته یا سردرگم شوند و هر مشکلی را که مطرح میکنند، باید به مسئول مرتبط انتقال داده شود. اطمینان حاصل کنید که درنهایت پاسخهای ارائهشده، مشکل مشتریان را حل کرده و آنها راضی و خشنودند.
مشتریان خود را بین دپارتمان های مختلف سرگردان نکنید:
تا حد ممکن انتقال مشتریان را بین کارمندان مسئول بخشهای مختلف کاهش دهید. شرکتهای بزرگتر، برای پی بردن به رفتار کارمندانشان در قبال مشتریان میتوانند تعهد آنها را به وظایفشان بررسی کنند. بهعنوانمثال کارمند الف نباید به مشتری بگوید: «برای حل مشکلتان نزد آقای ب بروید» بلکه باید پاسخ بدهد: «بله، حتماً مشکلتان را حل میکنم.» حتی اگر به این معنی باشد که از دفتر خود خارج میشود و شخصاً به آقای ب مراجعه میکند تا اطلاعات موردنیاز را پیدا کند
به حریم مشتریان احترام بگذارید
یکی از مسائلی که تعامل با مشتری را مخدوش میکند، اصرار به تماس و ارتباط با آنها در زمان نامناسب است. باید به کارمندان آموزش داد که حریم شخصی مشتریان را بشناسند و تنها زمانی با آنها ارتباط برقرار کنند که بهطور ضمنی این اجازه را از آنان دریافت کرده باشند.
سطح رضایتمندی مشتریان را مدنظر داشته باشید
نارضایتی و ناراحتی مشتریان، لحظهای به وجود میآید که اعتماد و اطمینان خود را به شما از دست میدهند. اگر نتوانید لحظهای که خدمات شما نیاز دارند (چه آخر شب و چه صبح زود) خواستههای مشتریان را برطرف کنید، آنها شما را از برنامه زمانی خود حذف میکنند. مخصوصاً در جامعهی امروزی که مردم ۲۴ ساعت هفت روز هفته باهم در ارتباط هستند، عدم دسترسی به خدمات یک شرکت بهراحتی باعث میشود مشتریان مشارکت و علاقهی خود را به مکان دیگری منتقل کنند
برنامه و استراتژی جدیدی برای شناخت مشتریان داشته باشید
یکی از بهترین روشهای تعامل با مشتریان، این است که آنها را از زاویهی شخصی هم بشناسید و غیاب و بازگشت آنها را به یاد بیاورید. در غیر این صورت محبوبیت خاص خود را در چشم آنها از دست میدهید و به یک گزینهی قابلجایگزین تبدیل میشوید.
طراحی سایت در تبریز –آموزش سی شارپ در تبریز–آموزش بهینه سازی سایت در تبریز-آموزش MSRT در تبریز-آموزش برنامه نویسی در تبریز–آموزش HTML-CSS در تبریز
سایر مقالات مرتبط :
- مقایسه بهترین برندهای اینورتر و درایو
- آشنایی با آقای پرداخت، پرداختیار بانکی مرکزی و شاپرک + مزایای آن
- بهترین ابزارهای سئو سایت با یاسئومی
- طراحی سایت فروشگاهی وردپرس با کدنویسی!
- قیمت تقریبی و مشاوره جهت اطلاع دقیق از طراحی وب سایت فروشگاهی و اختصاصی
- زمینه های کاری مناسب برای یک برنامه نویس پایتون
- اهمیت سئو در دیده شدن و موفقیت کسب و کارها
- خرید شیبا از صرافی ارز دیجیتال
- آموزش خرید شیبا اینو از صرافی کیف پول من (تصویری 0 تا 100)
- خرید قالب سایت وردپرس با 13 نکته طلایی
- چرا طراحی سایت در مشهد اهمیت دارد؟ – وب سایت نقره ای
- چگونه محتوای سایت خود را از میلیونها محتوای موجود در اینترنت متمایز کنم؟