ویژگی برچسب زنی
آیا تاکنون صفحهای وبی که به زبان دیگری باشند دیدید؟ و مرورگر شما از شما سؤال کرده است که آیا می خواهید آن را به زبان اول خود تغییر دهید؟
حالا به این جواب بدید که آیا تا به حال فکر کرده اید تا صفحه های وبتان را جهانی کنید. اگر به درستی برچسب گذاری نکرده اید و یا به گونه ای نساختید که به زبان های مختلف بهینه سازی شود ، ممکن است آن نتیجه ای که میخواهید را به دست نیاورد.
به این ویژگی برچسب زنی گفته می شود و این یک موضوع SEO است که می توانید از آن استفاده کنید تا مطمئن شوید موتورهای جستجو می دانند محتوای شما در چه زبانی است.
دو نوع مختلف از برچسبهای زبان وجود دارد: برچسبهای HTML و برچسبهای hreflang.
در حالی که هر دو HTML و hreflang برای بهینه سازی مطالب در چندین زبان در نظر گرفته شده اند ، اما تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند.
به حالت ساده ، زبان HTML این است که با یک برچسب HTML به مرورگر شما زبان سند فعلی یا صفحه وب را می گوید، در حالی که زبان hreflang به مرورگر شما زبان صفحه وب پیوند شده را می گوید
– به عنوان مثال ، یک برچسب lang. در datacss.ir زبان datacss,ir را به مرورگر شما می گوید ، اما یک برچسب hreflang هنگام جستجو کاربر برای datacss ، به موتور جستجوگر زبان datacss.ir را می گوید.
اگر یک کاربر datacss.ir را از آلمان جستجو کند ، یک برچسب hreflang وظیفه تغییر پیوند موجود در موتورهای جستجو را بر عهده دارد. اما ، هنگامی که شخصی در آلمان به datacss.ir بیاید ، یک برچسب lang زبان را در صفحه تغییر می دهد.
تجسم ممکن است ساده تر باشد ، بنابراین در اینجا یک نمونه برچسب لانگ وجود دارد:
<html lang=”en”>
برای روش دیگر ،یعنی برچسب hreflang نمونه زیر را میتوانیم مثال بزنیم:
<link rel=”alternate” href=”http://example.com/” hreflang=”en” />
Google هنگام فهرست کردن وب سایتهایی که به زبان های مختلف هستند ، استفاده از hreflang را توصیه می کند.
در مرحله بعدی ، بیایید کشف کنیم که از چه برچسبهای hreflang استفاده می شود و چگونه می توانید از آنها برای صفحات وب خود استفاده کنید.
برچسبهای Hreflang
این ویژگی همان چیزی است که به موتور جستجو نشان می دهد که از چه زبانی در صفحه وب استفاده می کنید که در SERP پیوند دارد . این امر موتورهای جستجو را قادر می سازد نتایج خاصی را برای آن زبان ارائه دهند.
برچسب: rel=”alternate” hreflang=”x”
برچسبهای Hreflang به شما امکان می دهد ارتباط بین صفحات وب که به زبان های مختلف هستند را به Google و سایر موتورهای جستجو نشان دهید.
به عنوان مثال ، اگر برچسب شما نیاز به پیوند با یک وبلاگ انگلیسی زبان دارد ، می توانید از برچسب زیر استفاده کنید: hreflang=”en”.
بیشتر بدانید <<>> 5 قانون مهم SEO که باید در سال 2019 بدانید
این نمونه ای از وب سایت هایی است که با یک ویژگی hreflang برچسب خورده است:
<link rel=”alternate” href=”http://hubspot.com” hreflang=”en-us”/>
‘en’ در اولین قسمت از برچسب به کد زبان ، انگلیسی ، و ‘US’ به کد کشور ایالات متحده اشاره دارد.
کاربرانی که دارای آدرس IP هستند و اطلاع می دهند که از کدام زبانی استفاده می شود ، به طور خودکار یک صفحه وب دارای برچسب مناسب را مشاهده می کنند ، بنابراین اگر مخاطب جهانی دارید و می خواهید کاربرانتان سایت شما را دوست داشته باشند ، یک برچسب hreflang به شما کمک می کند.
برای نشان دادن چگونگی کار هرفلنگ . فکر کنید شما دو صفحه اصلی درست می کنید که یکسان هستند ، اما یکی به زبان انگلیسی (hreflang=”en”) ، و دیگری به زبان اسپانیایی (hreflang=”es”).
هنگامی که یک کاربر صفحه اصلی شما را به زبان اسپانیایی یا یک مرورگر به زبان اسپانیایی جستجو می کند ، نسخه اسپانیایی صفحه اصلی شما را دریافت می کند اما اگر به طور صحیح برچسب گذاری شود.
هر زبان و کشور دارای برچسب hreflang خاص خود است. در اینجا لیستی از موارد متداول آورده شده است:
آلمانی / آلمان: de-de
انگلیسی / USA: en-us
ایرلندی / ایرلند: ga-ie
هندی / هند: hi-in
ایتالیایی / ایتالیا: it-it
ژاپنی / ژاپن: ja-jp
کره / کره: ko-kp
پرتغالی / برزیل: pt-br
فدراسیون روسیه / روسا: ru-ru
چینی (ساده شده) / چین: zh-hans-cn
تایلندی / تایلند: th-th
اگر در مناطق مختلف صفحه را به اشتراک می گذارید ، توجه داشته باشید که می توانید چندین برچسب hreflang را در همان صفحه داشته باشید. به عنوان مثال ، اگر وب سایتی که به زبان فرانسه ساخته اید در آلمان و اسپانیا نیز مورد استفاده قرار بگیرد و افراد از سایت شما خرید کنند ، می توانید صفحه خود را مطابق با HTML برچسب گذاری کنید.
به خاطر داشته باشید از آنجا که برچسب های hrefleg قادر به حذف سایر گزینه های سئو نیستند ، ممکن است صفحه شما با زبانی متفاوت رتبه بالاتری داشته باشد. برای جلوگیری از این امر ، اطمینان حاصل کنید که موتورهای جستجو به ویژگی های صحیح مجهز شده اند ، بنابراین آنها می دانند که به چه زبانی صفحه شما را ارائه دهند.
در نهایت ، منظور از برچسب های hreflang این است که به مشتریانی که به زبان های مختلف صحبت می کنند ، یا در مناطق مختلف جهان زندگی می کنند ، محتوائی که برای آنها اختصاص داده شده است ، را برسانیم . موتورهای جستجو نسخه صفحه را به زبان خود در صفحه نتایج به کاربران بین المللی می دهند.
اکنون که کمی بیشتر در مورد برچسبهای hreflang می دانید ، اجازه دهید در مورد برچسبهای زبان HTML صحبت کنیم.
برچسب زبان HTML
برچسب های زبان HTML زبان یک صفحه وب را تعریف می کند. به عنوان مثال ، یک برچسب به زبان HTML برای یک صفحه وب انگلیسی به شرح زیر است:
<html lang=”en”>
به یاد بیاورید که Google به برچسبهای زبان HTML نگاه نمی کند ، اما سایر موتورهای جستجو ممکن است نگاه کنند ، بنابراین ایده خوبی است که آنها را برای موتورهای جستجو که به برچسبهای hreflang نگاه نمی کنند استفاده کنید.
همچنین ممکن است بخواهید از برچسبهای زبان HTML در کنار تگ hreflang استفاده کنید – آنها می توانند با هم همکاری کنند تا موتورهای جستجو را در مورد محتوا در صفحات وب خود مطلع سازند. داشتن هر دو برچسب به موتورهای جستجوگر می گوید که صفحه وب در چه زبانی قرار دارد ، در حالی که کاربران از کشورهای دیگر را به صفحه وب مناسب هدایت می کند.
هنگامی که شما در حال بهینه سازی محتوای خود برای موتورهای جستجو هستید ، مهم است که تمام تلاش خود را برای رتبه بندی در SERP انجام دهید. این کمک می کند تا مردم در سراسر جهان شغل خود را پیدا کنند
سایر مقالات مرتبط :
- استفاده از گوگل ادز در ایران چگونه و چطور؟
- خرید سرور خارج از کشور از سرودیتا
- بهترین سئوکار خانم در ایران ❤️ | بهترین سئوکار خانم ایران
- قوی ترین باتری گوشی های سامسونگ و شیائومی در سال 2023
- سرور HP چیست؛ ۴ دلیل برای استفاده از آن
- با بهترین هاستینگ طراحان وب شمالغرب کشور آشنا شوید
- خلاقیت در تولید محتوا | جدیدترین متدهای افزایش خلاقیت محتوا ۲۰۲۳
- فروش مفتول گالوانیزه، سیم آرماتوربندی، سیم خاردار و فنس در فروشگاه اینترنتی حصارآنلاین
- تعمیر آنلاین ، مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی
- برد هوشمند چیست؟ + نحوه استفاده از وایت برد هوشمند
- راهنمای خرید عمده لوازم جانبی کامپیوتر
- افزایش سرعت سایت های شلوغ