ابزار تجزیه و تحلیل SEO

ابزار تجزیه و تحلیل SEO عنوان مقاله ای است که امروز ما می خواهیم در طراحان وب تبریز به آن بپردازیم و در این مقاله به معرفی تمام ابزاری که با استفاده

از آن می‌ توانید هر قسمت از سایت خود را مورد بررسی قرار دهید پرداخته خواهد شد. نکته‌ ای که در استفاده از این ابزار باید به آن توجه داشته باشید این

است که برخی از این ابزار به صورت رایگان، برخی به صورت تجاری و برخی رایگان برای مدتی محدود عرضه شده‌ اند. بنابراین احتمال تغییرات در نوع استفاده

این ابزار وجود دارد.

این ابزار برای استراتژی جستجو ارگانیک شما اهمیت دارد زیرا آنها به شما اجازه میدهند بر روی عناصر مختلف سایت خود که برای گوگل مهم است تمرکز کنید.

پس با همراه باشید تا در این پست چندین ابزار تجزیه و تحلیل SEO مهم و معتبر را برای شما عزیزان بررسی کرده و توضیحات لازم برای هریک را ارائه دهیم.

Google’s Webmaster Tools

ابزار تجزیه و تحلیل SEO

ابزار تجزیه و تحلیل SEO

هدف »»» تجزیه و تحلیل وب سایت

ابزار وب مستر گوگل شاید بهترین راه برای فهمیدن این است که گوگل چگونه و با چه روشی سایت شما را می ببیند. همچنین این ابزار قدرتمند جهت مدیریت

سئو سایت کاربرد داشته و بررسی آماری روند پیشرفت یا پسرفت سایت را در اختیار وب مستران قرار می دهد زیرا با توجه به این که مستقیما از طرف خود

گوگل راه اندازی و پشتیبانی شده است از اعتبار بسیار بالایی برخوردار بوده و دارای منابع تازه ای است که اصول جستجو گوگل را توضیح می دهند.

به عنوان مثال، ابزار Google Fetch گوگل به شما این امکان را می دهد که یک نشانی اینترنتی خاص را که گوگل آن را می بیند مشاهده کنید، که در عیب یابی

برای عملکرد ضعیف جستجوگرها مهم است. اطلاعات بازگشتی می تواند به شما برای اصلاح صفحه مورد سوال برای نتایج بهتر کمک کند و حتی می تواند به شما

در حل مشکلات مانند زمانی که فکر می کنید سایت شما هک شده است، کمک کند. به شما توصیه میکنیم که حتما سایت خود را در گوگل وب مستر ثبت کنید و

تغییرات آن را به صورت مداوم تحت نظر داشته باشید، در شرایط بحرانی مانند افت ناگهانی بازدید سایت و یا حذف سایت شما از نتایج گوگل بهترین مرجع برای

یافتن مشکل همین ابزار وب مستر گوگل می باشد.

Ahrefs

ابزار تجزیه و تحلیل SEO

ابزار تجزیه و تحلیل SEO

هدف »»» جستجوگر محتوا و کلید واژه

Ahrefs یک منبع جستجوگر پیشرفته است که مالکیت وب سایت شما را بررسی می کند و محتوا، کلمات کلیدی، لینک ها و رتبه بندی پروفایل ها را ایجاد می کند

تا به تصمیم گیری های بهتر در مورد محتوای شما کمک کند. سه ابزار اصلی آن عبارتند از:

سایت اکسپلورر، که عملکرد صفحات خاصی را در وب سایت شما نشان می دهد.

مرورگر محتوا، که به شما اجازه می دهد تا صفحات وب با عملکرد بالا را در زیر

کلمات کلیدی و موضوعات خاص جستجو کنید.

جستجوگر کلید واژه ها، که حجم جستجوی ماهانه و میزان کلیک از کلمات کلیدی

خاص را تولید می کند.

هنگام استفاده از جستجوگر کلید واژه ها، Ahrefs “موضوع اصلی” کلمه کلیدی مورد نظرتان را نیز مطرح می کند، همانطور که در تصویر بالا دیده میشود، در زیر

کلید سخت افزاری کلید واژه. موضوع اصلی در کلمات کلیدی، کلمه کلیدی با حجم جستجوی بیشتر از کلمه کلیدی در نظر گرفته شده است، اما احتمالا همان

مخاطب و پتانسیل رتبه بندی است و به شما فرصت های جستجوگر ارزشمندتر را در هنگام بهینه سازی یک پست وبلاگ خاص یا صفحه وب به شما ارائه میدهد.


بیشتر بخوانید »»» وب مستر کیست؟


HubSpot’s Website Grader

ابزار تجزیه و تحلیل SEO

ابزار تجزیه و تحلیل SEO

هدف »»» تجزیه و تحلیل وب سایت

در سال 2007، HubSpot ابزاري به نام Website Grader منتشر كرد كه به شركت ها كمك می كرد تا فرصت هاي بهينه سازي موتور جستجو را تشخيص دهند.

از آنجا که مدت زیادی از آن زمان گذشته است، این شرکت نسخه جدید و پیشرفته این ابزار را منتشر کرده است. وب سایت گریدر یک ابزار آنلاین است که

گزارش های شخصی را براساس معیارهای کلیدی زیر تولید می کند:

کارایی: این ابزار اندازه صفحات سایت، درخواستها، سرعت و معیارهای کلیدی SEO را تجزیه و تحلیل می کند.

سازگاری با تلفن همراه: این ابزار می بیند که آیا وب سایت شما از لحاظ پاسخگو بودن و تنظیمات نمایشگر از

نظر تلفن همراه مناسب است یا خیر.

سئو: این ابزار تعیین خواهد کرد که آیا وب سایت شما توسط انسان ها و ربات ها برای یافتن آسان است یا خیر

که در این زمینه عواملی مانند عنوان های صفحه و شرح متا مهم اند که باید آنها را در نظر بگیرد.

امنیت: این ابزار به دنبال چیزهایی مانند گواهی SSL است و به عنوان یک راه برای اثبات معتبر و امن بودن

سایت شما برای بازدیدکنندگان است که بتوانند براحتی و با اطمینان خاطر اطلاعات تماس و ایمیل خود را درصورت لزوم در سایت شما ثبت است. همه چیزهایی

که نیاز دارید، آدرس وب سایت شما و یک آدرس ایمیل برای شروع است. به سادگی اطلاعات خود را وارد کنید و بعد از آن شما می توانید یک نمره (1-100)

و همچنین یک گزارش دقیق از عملکرد سایت خود را در عرض چند ثانیه تحویل بگیرید.

Check My Links

ابزار تجزیه و تحلیل SEO

ابزار تجزیه و تحلیل SEO

هدف »»» بهینه سازی لینک ها

برای اطمینان از این که پیوندهایتان در یک صفحه وب چه خارجی و چه در داخل سایت درست کار می کنند، Check My Links می تواند گزینه مناسبی برای

بررسی پیوندهای سایت خود باشد.

این مرورگر که لینک های عیب دار را بررسی می کند برای ناشر یا ویرایشگر یک کمک عالی است تا قبل از اینکه یک صفحه فعال شود، تصحیح شود. بعنوان

مثال، در مورد یک سایت مانند ویکی پدیا فکر کنید. صفحه ویکیپدیا برای اصطلاح “بازاریابی” حاوی 711 پیوند عظیم است. نه تنها Check My Links قادر

به شناسایی این شماره در عرض چند ثانیه بود، بلکه همچنین هفت لینک خراب را یافت و برجسته کرد. این ابزار تمام لینک های خوب را به رنگ سبز و لینک

های بد را به رنگ قرمز نشان می دهد تا  آنهایی که کار نمی کنند و یا دیگر فعال نیستند مشخص شوند.

source

دیگر مقالات مفید سایت طراحان وب تبریز:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست