بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM یکی از موثرترین راه های رشد کسب و کار شما و رسیدن به مشتری های جدید است. در حالی که این مهم است شما از استراتژی های آلی برای جذب ترافیک به سایت خود در طولانی مدت استفاده می کنید، گاهی اوقات شما نمی توانید به درستی در SERP (صفحه نتایج موتور های جستجو در هنگام جستجوی یک عبارت) رقابت کنید بدون اینکه پولی را هزینه کنید – و این جایی است که SEM وارد بازی می شود. به عنوان مثال، در نظر بگیرید چه اتفاقی می افتد وقتی عبارت “کفش های تابستانی” را به Google وارد می کنید:

sem search engine marketing 1024x991 - بازاریابی موتورهای جستجو

همانطور که میبینید سایت Zappos که در رتبه سوم قرار دارد به وضوح دارای یک استراتژی جستجوگر موثر است، از آنجایی که صفحه “کفش تابستانی” به صورت ارگانیک (طبیعی) بالا امده و در این جایگاه رتبه بندی شده است. اما سایت Zappos که در رتبه اولا قرار دارد به صورت طبیعی بالا نیامده و با تبلیغات گوگل ادورز (صرف هزینه) در بالا قرار دارد، به عنوان اولین نتیجه جستجو در صفحه اول نتایج جستجو رتبه بندی شده و بعد از اینکه هزینه ای پرداخت نشود به جایگاه قبلی خود باز خواهد گشت.

با علم به اینکه 35٪ از جستجوهای محصولات برای خرید از Google آغاز می شود و جستجوی میانگین گوگل تنها یک دقیقه طول می کشد هنگامی که یک کاربر برای آن جستجو می کند، محصول یا سرویس کسب و کار شما در بالای SERP ظاهر می شود. این همیشه به لحاظ ارگانیک امکان پذیر نیست، به خصوص زمانی که دیگر شرکت ها هزینه ای پرداخت می کنند تا اطمینان حاصل شود که محصولاتشان بالاتر از شماست. هنگامی که این مورد پیش می آید، مهم است که شما در استراتژی SEM سرمایه گذاری کنید. با استفاده از این راهنمای ضروری، یک کمپین تبلیغاتی Google ایجاد کنید که برای کسب و کار شما پول می سازد.

بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM چیست؟

بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM، از تبلیغات پرداختی استفاده می کند تا اطمینان حاصل شود که محصولات یا خدمات کسب و کار شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) قابل مشاهده است. هنگامی که یک کاربر یک کلمه کلیدی خاصی را انتخاب می کند، SEM کسب و کار شما را به عنوان یک نتیجه برای این query جستجو نمایش می دهد. برای اطمینان از اینکه شما قادر به استفاده از SEM هستید تا محصول و خدمات خود را به درستی در SERP تبلیغ کنید، ما لیستی از بهترین ابزارهای SEM و همچنین اجزای یک SEM تبلیغاتی را در زیر برای شما آورده ایم.

بهترین ابزار SEM

  • SEMRush (ابزار آنالیز سئو)
  • Google Trends (ابزار استخراج آمار جستجوی کلمات در گوگل)
  • Keywordtool.Io (ابزار انتخاب کلمات کلیدی مناسب و پر جستجو)
  • Google Ads Keyword Planner (ابزار تبلیغات در گوگل)
  • SpyFu (ابزار یافتن کلمات کلیدی مناسب)

1. SEMRush

ابزار آنالیز سئو

ابزار آنالیز سئو

SEMRush به شما اجازه می دهد کارهایی نظیر تحقیق گسترده کلمات کلیدی، ردیابی رتبه بندی کلمه کلیدی، حسابرسی سایت، تجزیه و تحلیل ترافیک و غیره را انجام دهید. SEMRush ابزار فوق العاده ای برای پیدا کردن فرصت هایی برای ارزیابی کلمات کلیدی با تعداد جستجوی طولانی به صورت ارگانیک است اما علاوه بر این، شما می توانید از این ابزار برای تلاش های SEM مختلف استفاده کنید. به عنوان مثال، شما می توانید از SEMRush استفاده کنید تا کشف کنید که رقبای شما تلاش های بازاریابی خود را در چه نقاطی متمرکز می کنند و حضور منطق های خود را تجزیه و تحلیل می کنند تا بتوانید میزان هزینه و تلاشی را که پشت کلمات خاصی قرار می دهند بدست آورید.

علاوه بر این، SEMRush شما را قادر می سازد تا رقبای اصلی خود را کشف کنید، کدام کلمات کلیدی که برای آن ها مهم بوده و کاربران آن ها را جستجو می کنند را کشف کنید و جزئیات آن ها را مطالعه کنید. این اطلاعات حیاتی است هنگامی که شما در حال رشد استراتژی SEM خود هستید و مطمئن نیستید که چگونه کسب و کارهای دیگر موجود در SERP را از مسیر پیشرفت خود خارج کنید.

2. Google Trends

ابزار استخراج آمار جستجوی کلمات در گوگل

ابزار استخراج آمار جستجوی کلمات در گوگل

Google Trends به شما امکان می دهد تا حجم جستجو را برای یک کلمه کلیدی خاص در یک منطقه خاص، زبان یا فریم زمان ردیابی کنید. این کار شما را قادر می سازد تا مشخص کنید که کدام عبارت جستجو مورد نظر است یا خیر. از آنجا که شما نمی خواهید پول را پشت کلمه کلیدی که محبوبیت آن کم است قرار دهید، این ابزار فوق العاده مفید برای تلاش های SEM شما است.

علاوه بر این، به ویژه اگر شما برای کسب و کار تجارت الکترونیک کار می کنید، توانایی ارزیابی علاقه به محصول یا سرویس خود در یک منطقه جغرافیایی خاص بدون شک قدرتمند است تا تضمین کند که تلاش های پرداخت شده خود را به مکان های خاصی تقسیم کنید و در طولانی مدت صرف پول کنید.

3. Keywordtool.Io

ابزار انتخاب کلمات کلیدی مناسب و پر جستجو

ابزار انتخاب کلمات کلیدی مناسب و پر جستجو

یکی از ویژگی های مفید Keywordtool.Io قابلیت آن است که به Google ،Bing ،YouTube، آمازون، Instagram ،Twitter، و App Store متصل شوید تا بتوانید تحقیقات کلیدی خود را از طریق کانال های مختلف انجام دهید. علاوه بر این، این ابزار کلمه های پایه شما را در بر میگیرد و با تغییراتی از کلمات و عبارات، به شما امکان می دهد لیست گسترده ای از کلمات کلیدی احتمالی را که ممکن است بخواهید در یک تبلیغات پرداخت شده اضافه کنید، پرورش دهید.

با استفاده از Google Autocomplete برای ارائه کلمات کلیدی مرتبط برای شما، نسخه رایگان Keywordtool.Io به شما امکان می دهد تا 750 کلمه کلیدی و پیشنهادات کلیدی برای هر کلمه جستجو را تولید کنید. به علاوه، می توانید از این ابزار برای تجزیه و تحلیل روند جستجو در گوگل استفاده کنید تا اطمینان حاصل شود که کلمات کلیدی دلخواه خود را در محبوبیت افزایش می دهد و همچنان در خدمت شما در بلند مدت خواهد بود.

4. Google Ads Keyword Planner

ابزار تبلیغات در گوگل

ابزار تبلیغات در گوگل

از آنجا که گوگل احتمالا در جایی است که می خواهید آگهی های خود را به نمایش بگذارید، استفاده از Google Adwords Planner را برای جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود در نظر بگیرید و پیگیری کنید که چگونه جستجوهای خاص کلمات کلیدی در طول زمان تغییر می کنند. برنامه ریز کلیدی به شما کمک می کند تا لیستی از کلمات کلیدی احتمالی را محدود کنید تا اطمینان حاصل شود که شما برای کسب و کار شما موثرترین آنها را انتخاب می کنید.

علاوه بر این، برنامه ریزان کلیدی به شما پیشنهاد تخفیف پیشنهاد شده برای هر کلمه کلیدی را می دهد، بنابراین می توانید تعیین کنید کدام کلمات کلیدی با بودجه تبلیغاتی شما کار کند. بهترین کار این است که وقتی کلمات کلیدی ایده آل خود را پیدا کرده و برای راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی آماده هستید، می توانید این کار را از داخل ابزار انجام دهید.

5. SpyFu

ابزار یافتن کلمات کلیدی مناسب

ابزار یافتن کلمات کلیدی مناسب

همیشه می خواستیم ببینیم کدام کلمات کلیدی رقبای مان در Google خریداری می شود یا اینکه آزمایش های تبلیغاتی آن ها چگونه انجام می شوند؟ با SpyFu، شما قادر به انجام آن هستید – به سادگی یک دامنه را جستجو کنید و هر کلمه کلیدی که کسب و کار مورد نظرتان در Adwords خریداری کرده اند، هر یک از کلمات کلیدی آلی که آن ها رتبه بندی کرده اند و هر گونه تغییرات تبلیغاتی در 12 سال گذشته به علاوه، شما می توانید رتبه های پرداخت و SEO خود را در گوگل، بینگ و یاهو را کنترل کنید.


منبع: طراحی سایت تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست