چگونه می توان یک کمپین SEO منفی احتمالی را شناسایی کردReviewed by صبا شادروز on Mar 5Rating: 5.0چگونه می توان یک کمپین SEO منفی احتمالی را شناسایی کرد | مرکز طراحی سایت تبریزSEO منفی به هر عملی که با هدف تأثیر منفی بر رتبه موتورهای جستجوگر URL خاص تعریف شود ، گفته میشود. که در این مقاله برای شما توضیح دادیم

کمپین SEO منفی

اولین قدم برای مبارزه با یک فعالیت SEO منفی فقط دانستن این است که شما با چه موردی برخورد کرده اید.

پس از تشخیص اینکه قربانی یک کمپین منفی هستید ، می توانید برای اصلاح اوضاع قدم بردارید. لازم نیست این اتفاق حکم اعدام برای تجارت شما باشد.

گفته می شود ، شناسایی یک کمپین منفی ممکن است سخت تر از آنچه به نظر می رسد باشد.

این مقاله به شما کمک می کند تا تشخیص دهید که آیا وب سایت شما تحت تأثیر SEO منفی قرار گرفته است یا نه تا بتوانید زمان بیشتری را برای رفع مشکل صرف کنید.

SEO منفی چیست؟

SEO منفی به هر عملی که با هدف تأثیر منفی بر رتبه موتورهای جستجوگر URL خاص تعریف شود ، گفته میشود.

Google ادعا می کند که آنها برای شناسایی و متوقف کردن کمپین های منفی سئو ، تدابیری اندیشیده اند ، و بنابراین آنها مسئولیت هرگونه تاکتیک منفی را که ممکن است از شبکه ایمنی آنها بدست آید ، نمی پذیرند.

درعوض ، آنها قربانیان سئومنفی  را ترغیب می كنند تا برای حل مسئله با مدیر وب سایت مورد نظر تماس بگیرند.

نحوه شناسایی یک کمپین منفی

1. آیا در ترافیک جستجوی شما افت ناگهانی رخ داده است؟

اگر جواب مثبت است و شما خود تغییر خاصی نکرده اید ، این می تواند یک پرچم قرمز باشد.

اطمینان حاصل کنید که تجزیه و تحلیل سایت خود را به طور مرتب بررسی می کنید تا بتوانید قبل از اینکه آسیب زیادی وارد شود ، افت ترافیک جستجو را به سرعت تشخیص دهید.

2. آیا Google به شما پیامی را ارسال کرده است که می گوید بر خلاف راهنمایی های آنها اقدام می کنید؟

این یک روش ساده  برای دیدن اینکه آیا کسی از روشهای منفی SEO علیه شما استفاده می کند یا خیر ، است.

اگر یک پیام خطایی از Google دریافت کرده اید که مانند تصویر زیر است ، و شما کسی نیستید که خطاها را انجام می دهید ، احتمالاً کسی علیه شما این کار را انجام داده است.

تصویر زیر یک مجازات در برابر پیوندها را مشخص می کند ، اما پیام خطایی که دریافت می کنید می تواند برای هر تعداد مجازات دستی مختلف باشد.

کادر پیام در کنسول جستجوی Google یکی از اولین مکانهایی است که می خواهید بررسی کنید تا بدانید سایت شما مشکلی دارد یا نه. اگر هک شده باشد ، Google می خواهد شما بدانید.

3. آیا در رده بندی های کلمات کلیدی شخصی شما افت وجود داشته است؟

مجدداً ، ردیابی مرتب سازی بر روی کلمات کلیدی شما نشانگر عملکرد سئو خوبی است ، و به ویژه در صورت حمله منفی به شما کمک می کند.

اگر روزی متوجه شدید که یک یا چند کلمه کلیدی شما در رتبه بندی کاهش چشمگیری داشته اند ، احتمالاً اشتباهی رخ داده است.

امیدوارم که از یک ابزار ردیابی معتبر برای ردیابی موقعیت خود استفاده می کنید ، بنابراین شناسایی یک تغییر عمده آسان خواهد بود.

4- آیا در بک لینک شما مشکلی ایجاد شده است؟

شما باید پیوندهای خود را به همان روشی که بر کلمات کلیدی خود نظارت می کنید ، نظارت کنید ، و اگر به مرور زمان متوجه ایجاد مشکل در بک لینک های خود شدید یا تغییر قابل توجهی در کیفیت آنها ایجاد کرد ، این می تواند نشانه ای از یک کمپین SEO منفی باشد.

استفاده از ابزاری که به شما امکان می دهد یک کمپین بک لینک را رصد کنید و حتی اگر متوجه تغییر در پیوندهایتان باشید از طریق ایمیل برای شما ارسال کند ، بنابراین باید بتوانید هرگونه مشکلی را به سرعت و به راحتی شناسایی کنید بسیار مفید است.

اگر اخطاریه دریافت می کنید که می گوید صدها پیوند جدید ناگهانی دریافت کرده اید ، قطعاً باید قبل از آسیب رساندن این پیوندها به سایت شما اقدام کنید.

5- از پیوندهای مسدود شده آگاه باشید

مواردی وجود خواهد داشت که ابزارها نمی توانند کمک کنند. برخی وب سایت ها ابزارهایی مانند Moz و Ahref را از خزیدن وب سایت خود مسدود می کنند.اگر فقط این نوع منابع را مشاهده می کنید ، باز هم می توانید از پیوندهای خطرناک غافل شوید.

در این شرایط کنسول جستجوی Google و حتی Google Analytics می تواند مفید باشد.در کنسول جستجوی Google ، یک گزارش بک لینک پیدا خواهید کرد که تمام لینک های وب سایت خود را که Google کشف کرده است را ارائه می دهد.


بیشتر بخوانید >> ابزار حذف URL از نتایج جست و جوی گوگل به صورت موقت


شما باید به طور دستی پیوندهایی را که مشکوک به نظر می رسد ، بررسی کنید زیرا به اندازه سایر ابزارها اطلاعات کسب نمی کنید.

با استفاده از Google Analytics ، می توانید گزارش مراجعه به سایت را بررسی کنید تا ببینید چه سایتهایی کاربران را به سمت وب سایت شما سوق می دهد.

می توانید هر چیزی را که غیر عادی به نظر می رسد علامت گذاری کنید و آن را به صورت دستی بررسی کنید تا ببینید که آیا از یک فعالیت SEO منفی علیه وب سایت خود امکان پذیر است.

6. آیا بک لینک شما کاهش یافته است؟

همچنین ، به بک لینک خود توجه کنید. نوسانات هنگام مراجعه به لینکها طبیعی است ، اما اگر پیوندهای ارزشمندی را که کسب کرده اید در حال حذف هستند ، بررسی و پی بردن به این دلیل بسیار مهم است.

SEO منفی شامل درخواست حذف لینک ها است. اگر پیوندی به تازگی حذف شده است ، به سرعت به آن وب سایت مراجعه کنید و مودبانه بپرسید که چرا؟

اگر به این دلیل است که از آنها خواسته شده است آن را حذف کنند ، اکنون می توانید وضعیت را بررسی کنید. همچنین می توانید در وب سایت های دیگری که ارتباطی با آنها دارید ، فعالانه عمل کنید تا آنها بتوانند چنین درخواست هایی را نادیده بگیرند.

7. آیا محتوای شما در همه جا نمایش داده می شود؟

Scraping محتوا , بررسی کلمه به کلمه محتوای اصلی شما ،  و انتشار در وب سایت های دیگر را در بر می گیرد. این یک روش آسان برای هر کسی است که می خواهد با SEO منفی به شما حمله کند.

اگر به درستی انجام شود ، برای ایجاد محتوای در سایتهای دارای قدرت بالا و مرتبط ، فواید زیادی دارد.

Google دستورالعملهایی در مورد نحوه اطمینان از آسیب رساندن به وب سایت شخصی شما ارائه می دهد. آنها توصیه می کنند که به مقاله اصلی برگردند.

همچنین می توانید از وب سایت خود برای اضافه کردن noindex در سطح صفحه استفاده کنید.

چرا این مهم است؟

گوگل هشدار می دهد که کدام نسخه را برای رتبه بندی در نتایج جستجو به کاربران ارائه می دهد 

به همین دلیل به عنوان یک تاکتیک منفی SEO ، این می تواند بسیار مؤثر باشد.

اگر متوجه سقوط به صفحه خاصی در وب سایت خود شدید ، استفاده از ابزاری مانند Copyscape به شناسایی هر نسخه ای از محتوای شما که ممکن است در وب سایت های دیگر باشد کمک می کند.

8- یک حسابرسی اساسی از سایت خود انجام دهید

اگر در هر یک از مناطق ذکر شده در بالا متوجه تغییرات اساسی نشده اید (یا حتی در صورت وجود) اما فقط احساس می کنید که چیزی درست نیست ، یک حسابرسی اساسی از سایت خود انجام دهید تا ببینید چگونه در Google ظاهر می شود .

می توانید در Google جستجو کنید (به عنوان مثال ، سایت: مثال.com).

به عنوان مثال ، برای Target آنها سایت را تایپ می کنند: target.com.

سپس Google باید با لیستی از صفحات دامنه شما برگردد.

برای ارزیابی آن صفحات از بهترین قضاوت خود استفاده کنید و به دنبال چیزهایی باشید که به نظر نمی رسد.

آیا تمام صفحات ذکر شده را می شناسید؟
آیا صفحاتی وجود ندارد؟
آیا هیچ یک از صفحات شما در رتبه بندی خود حذف شده اند؟
اینها سؤالات مفیدی است که باید از خودتان بپرسید.

اگر جواب هر یک از آنها ‘بله’ است ، می توانید قربانی یک کمپین منفی شوید.

نتیجه

دانستن اینکه تحت تأثیر SEO منفی قرار گرفته اید ، اولین قدم برای رفع مشکل است.

تعداد زیادی ابزار برای کمک به شما در شناسایی و حل کردن مشکلات منفی SEO وجود دارد.

نیازی به وحشت نیست.

در نظارت و امنیت وب سایت خود کوشا باشید و نباید مشکلی داشته باشید که با مجازات های منفی برخورد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست