نحوه ایجاد یک طرح بازاریابی

آیا شما هر ساله به دنبال استراتژی بازاریابی تیم خود هستید؟ خب شما باید یک برنامه بازاریابی سالانه که به شما کمک می کند تا بازاریابی خود را در مسیر

درست پیش ببرید و اهداف کسب و کار شرکتتان را به واقعیت تبدیل کنید، تنظیم نمایید. بدون داشتن یک طرح و برنامه بازاریابی همه چیز میتواند خراب

شود و تقریبا غیر ممکن است که به اهدافی که برای کسب و کار خود مشخص کرده اید، برسید. به یاد داشته باشید تغییرات در طرح بازاریابی که نیاز دارید

بسته به نوع صنعت و اهداف تیم بازاریابی شما وجود دارد. برای ایجاد یک طرح بازاریابی موثر، ما لیستی از آنچه را که نیاز است برای شما تهیه کرده ایم که

در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد.

1. خلاصه ای از کسب و کار

نحوه ایجاد یک طرح بازاریابی

نحوه ایجاد یک طرح بازاریابی

در یک طرح بازاریابی، خلاصه کسب و کار شما دقیقا همان چیزی است که به نظر می رسد: خلاصه ای از سازمان که شامل

نام شرکت، که در آن مقر اصلی است، و ماموریت آن که همه آن ها باید با کسب و کار به طور کلی سازگار باشد. خلاصه

بازاریابی طرح بازاریابی شما شامل تجزیه و تحلیل SWOT است، که نمایان گر نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدید های

کسب و کار است. با تجزیه و تحلیل SWOT کسب و کار خود، شما بیشتر از قبل  کسب و کار خود را خواهید شناخت و

همچنین آسان تر خواهید توانست که نقاط ضعف و تهدیدها را رفع کرده و نقاط قوت را گسترش داده و از فرصت ها به

بهترین شکل ممکن جهت پیشرفت کسب و کار خود استفاده خواهید کرد.

2. ابتکارات بازرگانی

نحوه ایجاد یک طرح بازاریابی

نحوه ایجاد یک طرح بازاریابی

عناصر بازاریابی تجاری یک طرح بازاریابی به شما کمک میکند تا اهداف مختلف بخش خود را تقسیم کنید. مراقب باشید

که ابتکارات شرکت های بزرگ تصویری را که معمولا در یک طرح تجاری یافت می کنید، شامل کنید. این قسمت از طرح

بازاریابی شما باید پروژه هایی را که مخصوص بازاریابی هستند مشخص کند. شما همچنین اهداف این پروژه ها و نحوه

اندازه گیری این اهداف را توصیف می کنید.

3. بازار هدف

نحوه ایجاد یک طرح بازاریابی

نحوه ایجاد یک طرح بازاریابی

در اینجا شما می توانید برخی از تحقیقات اساسی بازار را انجام دهید. اگر شرکت شما قبلا یک تحقیق جامع در زمینه

تحقیقات بازار انجام داده باشد، این بخش از طرح بازاریابی شما ممکن است آسان تر باشد. در نهایت، این عنصر از

برنامه بازاریابی شما، به شما صنعت مورد نظرتان را معرفی، رقبا را تحلیل و شخصیت خریدار شما را توصیف نماید.

توصیف شخص خریدار نیمه داستانی از مشتری ایده آل شماست، با تمرکز بر صفاتی مانند سن، عنوان شغلی، رفتار

های شخصی موقعیت، و شما می توانید بیشتر مشتری خود را شناخته و بهتر از قبل با آن ها معامله کنید.

4. استراتژی بازار

نحوه ایجاد یک طرح بازاریابی

نحوه ایجاد یک طرح بازاریابی

استراتژی بازار شما از اطلاعات موجود در بخش بازار هدف شما برای توصیف اینکه چگونه شرکت شما باید به بازار

نزدیک شود، استفاده می کند. کسب و کارتان چه خصوصیاتی را برای خریداران شما ارائه می دهد که رقبای شما

قبلا آنها را ارائه نکرده اند؟ در یک طرح بازاریابی کامل، این بخش می تواند شامل “هفت روز بازاریابی” باشد. این

Ps محصول، قیمت، محل، ارتقاء، مردم، روند و شواهد فیزیکی است.

5. بودجه

نحوه ایجاد یک طرح بازاریابی

نحوه ایجاد یک طرح بازاریابی

عناصر بودجه طرح بازاریابی خود را با قیمت محصول یا سایر شرکت های سرمایه گذاری خود اشتباه نگیرید. بودجه شما

به شما توضیح می دهد چقدر پول کسب و کار تیم بازاریابی را برای پیگیری ابتکارات و اهداف مشخص شده اختصاص

داده است. با توجه به اینکه چه تعداد هزینه های شخصی شما دارید، باید موارد مشخصی از این بودجه را با آنچه که

بخصوص شما بودجه خود را صرف می کنید درنظر بگیرید. هزینه های بازاریابی مثال شامل آژانس بازاریابی، نرم افزار

بازاریابی، تبلیغات پرداخت شده، و رویدادها می باشند.

6. کانال های بازاریابی

نحوه ایجاد یک طرح بازاریابی

نحوه ایجاد یک طرح بازاریابی

سرانجام، برنامه بازاریابی شما شامل فهرستی از کانال های بازاریابی شما می شود. در حالی که شرکت شما می تواند

محصول خود را با استفاده از فضای تبلیغاتی خاص تبلیغ کند، کانال های بازاریابی شما محتوا را برای خریداران شما

آموزش میدهد که منجر به تولید و آگاهی از نام تجاری شما میشود. اگر شما در رسانه های اجتماعی جهت بازاریابی

کانال های بازاریابی خود می خواهید یک صفحه کسب و کار را راه اندازی کنید، از آن چه که از این شبکه اجتماعی

استفاده می کنید، استفاده کنید که هدف از این بخش اینست که به رقبای شما، ثابت کنیم که این کانال ها به رشد

کسب و کار کمک می کنند.

source

برای مشاهده سایر مقالات سایت اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست