اشتباهات جستجوی Google

با توجه به اینکه امروزه هر اطلاعاتی را میخواهیم میتوانیم با یک جستجوی ساده در Google پیدا کنیم استفتده نکردن از آن بسیار سخت است 

Google یک مرکز اطلاعاتی است که روزانه میلیاردها جستجو در هر ثانیه در آن انجام می شود. ‘صدها میلیارد صفحه وب’ آن که خزنده شده اند و فهرست جستجوی همیشه در حال گسترش آن را تشکیل می دهند ، اثبات این امر است.

اما با این حال ، Google هنوز هر روز اشتباه زیادی می کند. برخی از مشکلات مربوط به این است که بسته به دفعات استفاده از Google ، تشخیص میدهد چقدر با موتورهای جستجو آشنا هستید و اصولاً چه کسی هستید.

یک بازاریاب دیجیتالی (به طور معمول) می خواهد درک بیشتری از نحوه عملکرد Google نسبت به یک نگهبان میانسال ، یک مادر در خانه یا حتی یک افسر پلیس یا یک آتش نشان بفهمد.

wsaq - ۵ موردی که امروزه درجستجوی Google اشتباه است

هنگام بررسی ۵ موارد زیر ، که بیشتر آن ها مربوط به یک کاربر متوسط در حال جستجوی ​​روزمره در Google است.

1. همیشه آزمایش / تغییر

موتور جستجوی پیشرو در جهان صدها تغییر را بر روی پلت فرم خود از طریق هزاران بروزرسانی انجام می دهد که شامل بیش از 3،200 به روز رسانی در سال 2018 است ، عددی که هر ساله برای دهه ها افزایش یافته است.

این کار باعث سردرگمی کاربران ، عصبانیت حرفه ای های سئو شده و در نهایت نحوه تعامل تقریباً هر انسان روی زمین با شبکه جهانی وب را تغییر داده است.


بیشتر بخوانید >>‌ ابزار حذف URL از نتایج جست و جوی گوگل به صورت موقت


بنابراین ، به احتمال زیاد هرگز یک دلیل برای تغییر و یا همه تغییراتی که Google د ر یک سال انجام می دهد وجود ندارد. اما ، در حالی که بسیاری از این تغییرات میتواند به نفع کاربر باشد.

ما به عنوان یک بازاریاب جستجو ،  از بسیاری از تغییراتی که گوگل به دلیل تأثیرگذاری آنها بر روی تجربه کلی جستجو ایجاد می کند قدردانی می کنیم ، زیرا روزانه آن ها را به کار میگیریم.

2. Glitchy ، مانند همه برنامه های رایانه ای

مانند هر موجودیت فناوری ، گوگل نیز اشکالات ، قطعات شکسته شده و بلایایی را تحمل می کند. در اوایل آوریل سال 2019 ، گوگل مجبور شد یک مسئله فنی را رفع کند 

بعداً در همان ماه ، یک مسئله Google باعث شد موتور جستجو URL های متعارف نامربوط را انتخاب کند که بعضاً در مسیرهای پیمایشگاه تلفن همراه منعکس می شدند. در موارد نادر ، این ممکن است مانع از فهرست بندی مناسب محتوای توسط Google شود. ماه بعد ، گوگل اعلام كرد كه مشكلات نمایه سازی دارد كه در بیشتر روز به طول انجامید.

با اینکه که موقتی بود ، اما یک مسئله اساسی بود که مانع از فهرست شدن مطالب جدید در نتایج جستجو شد و این آن نتایج را به مراتب کمتر از آنچه که معمولاً هستند سودمند می کند.


بیشتر بخوانید >>‌الگوریتم هسته گسترده بروزرسانی شده در سال ۲۰۲۰ چیست؟


در ماه ژوئیه ، گوگل مجبور شد اشکالی را رفع کند که باعث شده نتایج جستجو به طور کامل برای برخی افراد طی مدت چند روز ارائه نگردد. سپس در ماه بعد ، اشکال دیگری را برطرف کرد که مانع از انتشار مجدد فهرست مطالب تازه منتشر شده میشد.

و درست به تازگی فوریه 2020 ، Google با کنسول جستجوی Google و مدیر Google Tag دست و پنجه نرم کرد و باعث شد برخی سایت ها در کنسول جستجو غیرقابل اطمینان شوند.

واضح است ، این مشکلی نیست که اکثر کاربران Google حتی آن را تشخیص دهند ، اما این مسئله دیگری بود که به نوعی تأثیرگذاری در جستجو ، کاربران آن و Google داشته است.

3. هرگز 100٪ دقیق نیست

هیچ موتور جست و جویی کامل نیست. اما همه آنها در یک مرحله یا دیگر با نتیجه ای که ارائه می دهند چشمگیر بوده اند و مطمئناً گوگل نیز از این قاعده مستثنا نیست.

در حالی که برای به دست آوردن پاسخ مورد نظر به یک اسم خاص یا عنوان شخص دیگری احتیاج ندارد ، Google قادر است نقاط مختلفی را برای افراد بیشتر از زمانی که ارائه پاسخ با مقدار محدودی از اطلاعات برای بسیاری از انواع اطلاعاتی متصل می شود ، برقرار کند. 

سایر جستجوهای گرانقدر که با جزئیات خاص هدایت می شوند – مانند نام یک شخص – می توانند به یک جواب کوتاه و ساده منجر شوند که معمولاً به یک قطعه برجسته تبدیل می شود.

این پاسخ ها یک کار در حال پیشرفت است – یعنی ساخت پایگاه داده ای که به اشخاص ارجاع شده در آن پاسخ ها داده می شود. بیشتر اوقات ، پاسخهای قطعه قطعه صحیح یا حداقل عمدتاً صحیح است. مطمئناً مواقعی وجود دارد که پاسخ ها ، یا حداقل بخش هایی از پاسخ ها ، نادرست هستند.

مانند مثال زیر (که اکنون ثابت شده است) ، گوگل به ارزش خالص Ice Cube اشاره کرده است ، اما بعداً جستجوهای مشابه دیگری را ارائه داده است ، که شامل عکسی از رپ وانیلی یخ به عنوان نماینده رپر (متفاوت) ، Ice-T است.

iuya - ۵ موردی که امروزه درجستجوی Google اشتباه است

نمونه دیگر شامل بازیگر جیمز ارل جونز و اسکار افتخاری است که وی دریافت کرد. یک جستجوی ساده با ذکر دو موجود اصلی در پرس و جو (ارل جونز و اسکار) نتایج کیفی زیادی را به همراه می آورد.

اما همچنین می گوید: جیمز ارل جونز پس از یک سال نبرد با سرطان تخمدان درگذشت (گزیده ای از صفحه ویکی پدیا وی که در واقع به مرگ همسر جونز ، سیسیلیا هارت اشاره دارد).

sedfg - ۵ موردی که امروزه درجستجوی Google اشتباه است

این آشکارا اشتباه دیگری است که با معیارهای مورد استفاده گوگل برای انتخاب داده های استخراج شده به عنوان پاسخ یا بخشی از پاسخ ها به سوالات خاص مرتبط است.

در نهایت می تواند برطرف شود ، و حتی اگر این یک قطعه اطلاعات نادرست در رابطه با نهاد مورد نظر باشد ، عدم صحت عیب دیگری از Google را برجسته می کند.

4. Google آنچه را می خواهد انجام دهد (و همیشه ایده آل یا دقیق نیست)

ما می دانیم که Google دوست دارد ویژگی ها و ایده های جدید را آزمایش کند 

تغییر رویکرد بازاریابی مارک تجاری و استراتژی کلی به دلیل تغییر ادعاهای Google برای ماندن در اینجا خطرناک و غیرمسئولانه است.  Google برنامه ای دارد یک لیست طولانی از خرابی ها – یا حداقل کمبود آن – محصولات و خدماتی که گوگل یک بار ارائه کرده است وجود دارد و دیگر این کار را نمی کند.

این گواهی است بر رفتار Google در تغییر موج ، گاهی اوقات به طرز چشمگیر ، فقط به عقب برگرداندن یا در جهت دیگری به طور کامل.

لزوماً بد نیست که ایده های جدید را برای تلاش برای بهبود محصول خود آزمایش کنید. اما وقتی به میلیون ها مارک اجازه می دهید و یا حتی توصیه می کنید استراتژی های خود را (و دلار) پیرامون این تغییرات شکل دهند ، فقط برای پشتوانه زدن ، قربانیان وجود دارند و بازنده هستند.

Google هرگزهیچکدام از این دو تا نیست

5- حریم خصوصی

yf - ۵ موردی که امروزه درجستجوی Google اشتباه است

شاید 10 سال پیش کمی مخفی بوده باشد ، اما دیگر نیست. گوگل داده های شخصی کاربران خود را مرتباً به دست می آورد و از آنها استفاده می کند ، و حتی از این داده ها برای سودآوری خود استفاده می کند.

 وقتی  اینگونهمی گویم است خیلی کثیف به نظر می رسد  اما تقریباً همین است. Google ما و تمام جستجوی های ما را ردیابی می کند. تاریخ جستجو قاتلین را محکوم کرده و صدها میلیارد دلار سود تبلیغاتی نیز ایجاد کرده است (دقیقاً 135 میلیارد دلار در سال 2019).

و با رشد محصولات Google Assistant داخلی مانند Google Home و Nest ، ‘حمله به حریم خصوصی’ فقط در حال افزایش است. و Google از این داده ها برای فروش تبلیغات استفاده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست