کاربردهای مهندسی اشیاءReviewed by datacss on Jun 11Rating: 4.5کاربردهای مهندسی اشیاءفناوری اینترنت اشیاء - مهندسی اشیاء - اینترنت اشیاء چیست؟ - کاربردهای مهندسی اشیاء - اصول اینترنت اشیاء - شرکت مهندسی اشیاء

مهندسی اشیاء

کاربردهای مهندسی اشیاء:

کاربردهای مهندسی اشیاء

کاربردهای مهندسی اشیاء

روش برنامه ریزی شی گرا (OOP) به عنوان وسیله ای برای بهبود مدیریت یک نرم افزار  پیچیده معرفی شده است. نقاط ضعف تکنیک های توسعه نرم افزار مهندسی مشخص می شود. مفاهیم اساسی روش شناسی OOP در زمینه برنامه های مهندسی تفسیر می شوند.این مفهوم از یک ماتریس به عنوان مثال برای تفسیر ایده های ارائه شده استفاده می شود. به این نتیجه می رسیم که روش شناسی OOP مدیریت سیستم های نرم افزاری مهندسی پیچیده را آسان می کند.

کلید واژه ها:

برخی کلمات کلیدی توسط دستگاه و نه توسط نویسندگان اضافه شده است. این فرآیند تجربی است و کلمات کلیدی ممکن است به روز شوند و به عنوان الگوریتم یادگیری بهبود یابند.

  • اینترنت اشیا چیست؟ :

کاربردهای مهندسی اشیاء

کاربردهای مهندسی اشیاء

یک سیستم با زیرساخت عالی برای ایجاد و اتصال تعداد زیادی از اشیاء ماندگار توزیع می شود. این سیستم به واسطه اینترنت نشان داده شده است: به این صورت که هر وسیله و سند در اینترنت دارای حالت مداوم و توانایی ارتباط با تعداد زیادی از لوازم و اسناد دیگر در اینترنت است. این شخصیت شناسی ویژگی های چنین سیستمی را توضیح می دهد و نیازهای ترکیبات زیرساخت آن را پیشنهاد می دهد.

یکی از رویکردهای امیدوار کننده به پشتیبانی پایگاه داده از برنامه های کاربردی مهندسی، مفهوم مدیریت پایگاه داده شی گرا است. جهت گیری شیء معمولا از نظر رفتاری یا ساختاری به کار می رود. سابق بر دستکاری اشیاء فنی خاص در حالی که جزئیات ساختاری خود را مخفی می کند، تاکید می کند. در حالی که آن تمرکز بر جنبه های ساختاری و اجرای کارآمد آنها است. خلاصه مقاله این است که این دو دیدگاه ممکن است به یک همزیستی پربار تبدیل شود که در آن یک سیستم شی گرا بر پایه یک سیستم پایگاه داده ساختاری شی گرا اجرا می شود و در نتیجه سهولت استفاده توسط مهندس با عملکرد سیستم پایگاه داده بالا ترکیب شده است. این پایان نامه در یک مقاله با استفاده از یک رابط کاربر پسند بر اساس نوع داده های انتزاعی برای کاربر قابل تعریف و اجرای آن با استفاده از یک نمونه اولیه برای مدل ارتباطی غیر اولیه (NF2) نشان داده شده است.

چهار مفهوم در ایده اشیاء مهندسی در نظر گرفته شده است به دلیل تاثیر مثبت آن بر نحوه انجام کار در صنعت مهندسی،که این مفاهیم را نمی توان به طور کامل به این ایده اعمال کرد، ممکن است از جنبه های مثبت آن را یاد بگیرند.

ایده اشیاء مهندسی، استفاده از بهترین شیوه ها و روش ها را در نظر می گیرد که در مدیریت کلی، کیفیت (TQM)، مفهوم شیء و برنامه نویسی شی گرا (OOP)، اهمیت داشتن یک سیستم قابل استفاده است.


بیشتر بخوانید: بهینه سازی و افزایش سرعت ASP.NET


  • اشیاء مهندسی:

این ایده، یک تلاش مهندسی بین رشته ای هماهنگ را برای ایجاد یک پایگاه داده موثر و کاربر پسند ترویج می کند. این پایگاه داده انتقال دانش پویا را در اختیار ما قرار می دهد.

اسفنج های دانش را برای تجسم ایده اشیاء مهندسی تصور کنید که مغز متخصص با ظرفیت های دانش پر شده است که در آن ماده در هر ظرف نشان دهنده دانش در مورد یک دستگاه واقعی است. هر ظرف دارای یک سوراخ است که امکان دسترسی به ماده را فراهم می کند.یک شیء مهندسی “اسفنجی” شکل است که از طریق بالای ظرف شکل می گیرد تا ماده گرانبها را بدست آورد.

“دانش” یک دستگاه واقعی خاص است که شکل اسفنج نشان دهنده نام دستگاه واقعی است که باید استاندارد شود. اگر تمام کارشناسان شرکت هر یک از دستگاه های واقعی را با یک نام استاندارد تماس دهند، اشخاص مهندسی قادر خواهند بود دانش تخصصی مربوط به هر دستگاه خاص را حفظ کنند. به عنوان مثال یک اسفنج مایع را در سلول های خود نگه می دارند، جرم مهندسی انواع بسیاری از اطلاعات را حفظ می کند مانند: نمودار ها، استراتژی های کنترل و کد برنامه ها در اسناد مربوطه به نام لایه های دیجیتال می باشد که حفظ دانش و بهترین شیوه ها در این روش قابل استفاده مجدد، انتقال دانش در هر رشته مهندسی و بین رشته ها را تسهیل می کند.

نمایندگی شی واقعی، یکی از شایع ترین مشکلاتی است که هنگام کار با رشته های مهندسی مختلف، نامگذاری دستگاه های واقعی مانند پمپ ها، دریچه ها و دروازه ها به وجود آمده است. یک پمپ ساده، زمانی که به خوبی تعریف نشده باشد،می تواند بین مؤلفه ها ایجاد ناسازگاری کند و هنگام جمع آوری سیستم نهایی، معانی مختلفی داشته باشد. یک پمپ برای نظم الکتریکی می تواند یک نرم افزار شروع کننده، یک شروع گر دلتا یا شاید یک کنترل کننده فرکانس متغیر باشد. همان پمپ برای رشته اتوماسیون می تواند از نظر تعداد و نوع سیگنال ها،در زمینه مورد نیاز متفاوت باشد؛ کنترل پمپ از طریق نرم افزار شروع کننده نیاز به سیگنال،کمتر از کنترل آن با استفاده از کنترل کننده فرکانس متغیراست. بنابراین، اگر پمپ در مرحله طراحی هر دو رشته مهندسی به خوبی تعریف نشود، در هنگام اجرا یا نصب سیستم، مشکلاتی ممکن است رخ دهد.

با استفاده از اشیاء مهندسی، شیء فیزیکی واقعی مانند یک پمپ یا شیر یک نام مشترک دارد و توسط یک شیء ترکیب شده یا مجموعه ای از اشیاء مهندسی رشته های مختلف، سازگار با یکدیگر است.

به عنوان مثال یک پمپ PC001 ،در تمامی رشته ها با نام عمومی نامگذاری می کنند، اما علاوه بر این، آن را به “اصلاح کننده” برای هر نظم و انضباط خواهیم داشت.

شیء اتوماسیون می تواند PC001-I001 نامیده شود که نشان دهنده یک پمپ است که دارای یک خروجی دیجیتال برای فرمان شروع و دو ورودی دیجیتال برای اجرا و عملیات از راه دور است. در این حالت، اصلاح خودکار “I001” بخشی از جرم سازنده نهایی است.

شیء اتوماسیون شامل لایه های اطلاعاتی از جمله: الزامات ورودی و خروجی (I / O)، توضیحات کنترل، رابط کاربری انسان (HMI) و پایگاه های تگ کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی (PLC)، نمادهای پویا HMI، نماد طراحی (CAD) و کد PLC است.سازگاری با اصلاح کننده های دیگر رشته ها نیز مهم است،بنابراین شی با سازندگان E012 (الکتریکی) و M011 (مکانیکی) سازگار است.

جسم الکتریکی می تواند PC001-E012 باشد، شبیه به شیء اتوماسیون. این شی لایه های اطلاعات الکتریکی شامل: نوع استارت، قدرت، ولتاژ، فاز، و نمودار الکتریکی دارد.این شی با سایر اصلاح کننده ی رشته ها سازگار است: I001 (اتوماسیون) و M011 (مکانیکی).

در حال حاضر، جاده مهندسی مکانیک می تواند PC001-M011 باشد، که می تواند شامل اطلاعات مربوط به ظرفیت اسمی، منحنی های ظرفیت و اتصال باشد. این سازگار با اصلاح کننده های دیگر رشته ها I001 (اتوماسیون) و E012 (برق) است.

در نهایت، نام کامل اشیاء مهندسی که شامل تمام اصلاح کننده های رشته ها است، عبارتند از: PC001-I01-E012-M011.
این نام با شناسه اصلی PC001 همراه با اصلاح کننده های هر رشته درگیر آغاز می شود.

هر اصلاح کننده رشته ای اطلاعات دقیق تر و قابل استفاده تر برای رشته مربوطه فراهم می کند. به عنوان مثال، اصلاح کننده اتوماسیون I001 به تیم اتوماسیون می گوید که ما قصد داریم از I001 HMI نماد و کتابخانه کد PLC برای کنترل این پمپ استفاده مجدد کنیم.

اگر اصلاح کننده وجود نداشته باشد، در این حالت باید یک اصلاح کننده در مخزن اصلی ایجاد شود و سپس در یک پروژه خاص استفاده شود و پایگاه داده دانش را غنی سازی کند. به این ترتیب دانش ،ضبط و حفظ می شود.

روش های مهندسی یا اجزای مهندسی برتر، همچنان وجود خواهد داشت. اشیاء برتر یا روش هایی که با استفاده از اشیاء مهندسی،اساسی کار می کنند به عنوان مثال یک روش اتوماسیون به نام “دنباله اتوماتیک سرب / تاخیر / پیروی” (I-mLL03) سه پمپ گریز از مرکز را در یک عملکرد سطح خوب، سطح تعیین کننده و سطح کاربر کنترل می کند. این نمونه ای از یک شیء اتوماسیون برتر یا یک روش اتوماسیون است. این روش سازگار است و قادر به فرماندهی اشیاء اتوماسیون I001 است و با استفاده از توالی اتوماتیک به پمپ های سانتریفیوژ شده اختصاص داده می شود.


بیشتر بخوانید: TypeScript چیست؟


اشیاء مهندسی ارائه شده در هر رشته:

اشیاء مهندسی در رشته های مشابه، لایه های مشابه یا سازگار با خواص (اسناد) دارند. که ما را قادر به پیوستن به این لایه های سازگار که متعلق به اشیاء مختلف هستند،میکند. و همینطور قادر به تولید مشخصات اساسی و اسناد مهندسی برای کل پروژه ها در هر رشته میکند.این یک نمونه از اسناد تولید شده برای نظم اتوماسیون می تواند باشد: روایت کنترل، لیست I / O، کد PLC، پایگاه داده PLC، اشیاء HMI و صفحه نمایش پنجره های کنترل HMI برای همه دستگاه های پروژه است. مثال های مشابه را می توان برای رشته های الکتریکی و مکانیکی انجام داد.

در شرکت های مهندسی توسعه، ابزارهای مدل سازی سه بعدی و چهار بعدی، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. این ابزار کمک به تیم چند رشته ای در بهبود هماهنگی طراحی و اجرای ساخت و ساز می کند. با خودکار سازی تداخل بین اشیاء 3D چند رشته ای، می توان از اصلاح هزینه های درآن زمینه جلوگیری کرد. 

source

پایگاه داده و زبان کدنویسی PHP nuke چیست؟

طراحی وب سایت حرفه ای در تبریز

طراحی سایت در تبریزطراحی سایت شرکتی در تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست