7 روش برای تحقیق و تحلیل مخاطبان خود برای سئوReviewed by صبا شادروز on Mar 12Rating: 5.07 روش برای تحقیق و تحلیل مخاطبان خود برای سئو | مرکز طراحی سایت مخاطبان . شناخت آن ها مهمترین عامل برای پیشرفت است و روش های مختلفی وجود دارد که به شما در تحقیق و تحلیل مخاطبان خود برای SEO کمک می کند که در این مقاله برای شما توضیح میدهیم

تحلیل مخاطبان خود برای سئو

SEO فقط مربوط به اعداد و ارقام نیست (یعنی موقعیت های رتبه بندی کلمات کلیدی ، تعداد بک لینک ها ، ترافیک و غیره). همچنین درمورد درک مخاطبان و ایجاد کمپین سئو نیز مکمل آن اطلاعات است.

روش های مختلفی وجود دارد که به شما در تحقیق و تحلیل مخاطبان خود برای SEO کمک می کند. همانطور که در لیست زیر مشاهده خواهید کرد ، ابزاری بافته شده در هر روش وجود دارد تا کارها در طول راه آسانتر شود.

1. برای جمع آوری داده های جمعیتی از کلمات کلیدی استفاده کنید

تحقیق در مورد کلید واژه ها یکی از وظایف اصلی SEO است. کلمات کلیدی باید برای محصولات یا خدمات شما هدفمند و مرتبط باشند ، این چیزی است که احتمالاً قبلاً آن را می دانید.

پس از داشتن لیست کاملی از کلمات کلیدی ، پنج مورد برتر را انتخاب کنید که بهترین مارک شما را نشان می دهد و آمار جمعیتی مرتبط با آن کلمات و عبارات را پیدا کنید.

Demographics.io ابزاری است که می توانید برای بدست آوردن این داده ها از آن استفاده کنید. در زیر مثالی با استفاده از عبارت ‘بازاریابی دیجیتال’ آورده شده است. 

1 - 7 روش برای تحقیق و تحلیل مخاطبان خود برای سئو

Google Trends همچنین اطلاعات جمعیت شناختی گره خورده با آن را در اختیار شما قرار می دهد و به شما نشان می دهد که چگونه کلمه کلیدی به مرور زمان روند خود را تغییر داده است. در زیر مثالی با استفاده از همان عبارت ‘بازاریابی دیجیتال’ آورده شده است.

2 - 7 روش برای تحقیق و تحلیل مخاطبان خود برای سئو

نکته: نحوه اعمال این اطلاعات

شناسایی اطلاعات جمعیتی از جمله سن ، جنسیت و موقعیت مکانی می تواند از جهات مختلف به شما کمک کند.

می توانید برای مناطق پیوند محلی در مناطق جغرافیایی که نمایش داده شد ، جستجو کنید. از نظر سن و جنس ، می توانید موضوعات ، علایق و اصطلاحات دیگری را که مربوط به آن گروه ها است تعیین کنید.

2. افرادی که از وب سایت شما بازدید می کنند را مشخص کنید

در این روش ، مهم است که درک کنید چه کسی به وب سایت شما می آید و سپس می توانید مخاطبان صحیح را تعیین کنید .

یکی از ساده ترین راه های بدست آوردن این اطلاعات از Google Analytics است. ابتدا باید گزارش های جمعیتی و جالب را فعال کنید.

پس از فعال کردن ، می توانید طیف وسیعی از اطلاعات مخاطبان ، از جمله سن ، مکان و علایق را ، مانند تصویر زیر مشاهده کنید:

 

 

 

5 - 7 روش برای تحقیق و تحلیل مخاطبان خود برای سئو

نکته: نحوه اعمال این اطلاعات

این داده ها می تواند بینشی به مخاطب ببخشد و در هنگام توصیه مباحث محتوا و مناطق جغرافیایی هدفمند به شما کمک می کند.

از طرف دیگر ، شما می توانید به این اطلاعات نگاه کنید و متوجه شوید که این امر با بازارهای هدف سازمان شما هماهنگ نیست. در این حالت ، شما باید نگاهی دقیق به کلمات کلیدی و محتوای خود بیندازید تا مطمئن شوید سوءاستفاده وجود ندارد.

3. مارک های دیگر را تجزیه و تحلیل کنید

برای جمع آوری اطلاعات در مورد مخاطب مورد نظر خود ، می توانید به وب سایت خود بروید و سایر مارک ها و رقبا را تحلیل کنید.

شما به دنبال جمعیت شناسی و روانشناسی می گردید – اساساً ، شما می خواهید تا حد امکان بینش بیشتری جمع کنید. ابزارهای زیر می توانند در این نوع تحلیل به شما کمک کنند.

Quantcast

(مثال زیر ، تجزیه و تحلیل Goodreads است.)

6 1 - 7 روش برای تحقیق و تحلیل مخاطبان خود برای سئو

7 - 7 روش برای تحقیق و تحلیل مخاطبان خود برای سئو

الکسا

(مثال زیر ، تجزیه و تحلیل Goodreads است.)

8 - 7 روش برای تحقیق و تحلیل مخاطبان خود برای سئو

YouGov

(مثال زیر آنالیز کانال تاریخ است.)

9 - 7 روش برای تحقیق و تحلیل مخاطبان خود برای سئو

 

نکته: نحوه اعمال این اطلاعات

مشابه این روش گذشته ، این داده ها می تواند بینشی به مخاطب ببخشد و در هنگام توصیه مباحث محتوا و مناطق جغرافیایی هدفمند به شما کمک می کند.

شما همچنین ممکن است ایده های ایجاد لینک عالی را بر اساس علایق پیدا کنید.

4- از بینش های اجتماعی استفاده کنید

بسترهای نرم افزاری اجتماعی یکی از پسریعترین راههای کسب اطلاعات در مورد مخاطب است.

شما می توانید اطلاعات پیروان / طرفداران را مستقیماً در صفحه فیس بوک شرکت خود مشاهده کنید ، همانطور که در زیر مشاهده می کنید:

10 - 7 روش برای تحقیق و تحلیل مخاطبان خود برای سئو
همچنین می توانید اطلاعات مخاطبان خود و مارک های دیگر را در Followerwonk مشاهده کنید. نکته جالب در مورد این ابزار این است که همچنین یک کلمه را برای شما نشان می دهد که کاربران درباره چه چیزی صحبت می کنند:

11 - 7 روش برای تحقیق و تحلیل مخاطبان خود برای سئو

نکته: نحوه اعمال این اطلاعات

به طور خاص ، کلمه ابر در Followerwonk می تواند به شما کمک کند کلمات کلیدی دیگری را که ممکن است از دست ندهید شناسایی کنید و همچنین می تواند ایده های بازاریابی محتوا را ارائه دهد.

5. ارسال نظرسنجی

این روش ساده ترین روش بین همه روش های موجود در این لیست است. اگر می خواهید مخاطبان خود را بهتر درک کنید ، نظرسنجی ارسال کنید.  سؤالات مربوط به جمعیت شناسی اساسی ، علایق کلی ، نقاط درد و نیازها را بپرسید.


بیشتر بخوانید >> چگونه می توان یک کمپین SEO منفی احتمالی را شناسایی کرد


نکته: نحوه اعمال این اطلاعات

از اطلاعاتی که در این نظرسنجی جمع آوری می کنید برای شناسایی فرصت های محتوا از جمله تصاویر و فیلم ها ، اهداف کلمات کلیدی و غیره استفاده کنید.

6. سوالات را مشخص کنید

با افزایش چشمگیر گوگل به طور مستقیم در SERP ها ، شناسایی سؤالات متداول کاربر بسیار مهمتر شده است.

به علاوه ، ما می خواهیم نمایش داده های دم بلند مخاطبان بالقوه خود را پیش بینی کنیم ، تا بتوانیم در زمان مناسب جلوی آنها را بگیریم. ابزارهای زیادی برای سوالات متداول وجود دارد :

  • پاسخ دهید.
  • BuzzSumo
  • SEMrush

این ابزارها از منابع مختلف داده بیرون می آیند ، بنابراین ارزشمند است که همه آنها را بررسی کنید. در زیر مثالی از AnswerThePublic آورده شده است.

13 991x1024 - 7 روش برای تحقیق و تحلیل مخاطبان خود برای سئو

نکته: نحوه اعمال این اطلاعات

برای جذب جستجوهای دم بلند در بین مخاطبان خود و ایجاد شانس نمایش در پاسخ مستقیم در SERP های Google ، محتوا را در مورد سؤالات متداول ایجاد کنید.

7. تحقیقات ثانویه تحقیق

هنگامی که سن / علایق / موارد دیگر را می شناسید. در مورد مخاطبان خود می توانید خلاصه ها را از طریق تحقیقات بیشتر پر کنید. درمورد یکی از جنبه های اصلی مخاطبان خود به دنبال مطالعات باشید.

به عنوان مثال ، اگر تشخیص دهید که مخاطبان شما در نسل Baby Boomer قرار دارند ، به Google Scholar بروید و به دنبال تحقیقات منتشر شده در مورد این گروه باشید.

نکته: نحوه اعمال این اطلاعات

از این تحقیق اضافی برای طراحی شخصیت های خود استفاده کنید و دید بهتری از این که چه کسی می خواهید از طریق SEO هدف قرار دهید ، طراحی کنید.

افکار نهایی

تحقیق و تجزیه و تحلیل مخاطبان شما می تواند باعث شود تا سئو شما پیشرفت کند.و این ارزش این تلاش را دارد ، زیرا باعث می شود تلاش های شما بیشتر هدفمند شود و منجر به بهتر شدن ترافیک وب سایت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست