۷ استراتژی در زمینه بهبود سئو

 

وب‌سایت‌های تجارت الکترونیکی یا E-commerce Websites در حال گسترش هر چه بیشتر در دنیای اینترنت هستند. مأموریت این سایت‌ها ایجاد راه‌های تجاری برای مشتریان در سطح اینترنت می‌باشد. هرروزه به تعداد مردمی که به اهمیت و مزیت‌های خرید اینترنتی پی می‌برند افزوده می‌شود. خریدوفروش اینترنتی در زمان و هزینه شما بسیار صرفه‌جویی می‌کند. این نوع تجارت طی سال‌های اخیر به‌قدری برای دو طرف (فروشندگان و خریداران) سودآور بوده است که رفته‌رفته در حال جایگزین شدن با خریدهای سنتی می‌باشد.

۷ استراتژی در زمینه بهبود سئو
۷ استراتژی در زمینه بهبود سئو

وب‌سایت‌های تجاری آنلاین نیاز دارند تا هرچند روز یک‌بار یا حتی به‌صورت روزانه و آن‌هم مستمر اجناس و محتوای اطلاعاتی درونشان را به‌روز کنند و برای این‌که بتوانند در جذب مشتری موفق باشند، باید به خاطر این تغییرات روزانه توجه خیلی بیشتری نسبت به فعالیت‌های سئو داشته باشند.

راه‌های بسیار زیادی برای بررسی سئو در چنین موردی وجود دارد و اگرچه نمی‌توان تمام موارد را در یک مقاله بازگو کرد، اما ما به برخی از مهم‌ترین موارد برای بهبود فعالیت‌های شما در این زمینه اشاره می‌کنیم :

 

مهندسی لینک‌ها و ساختار لینک‌های داخلی (Architecture and Internal link building)

شما باید به تفاوت‌ها و مکمل‌های بین ساختار لینک‌های داخلی و لینک‌های مهندسی توجه کنید. هردوی این موارد برای بهبود بخشیدن به سئو ضروری هستند، اما فاکتورهای مهندسی ساخت و طراحی یک سایت از دید موتورهای جستجو اولویت حساب می‌شود.

دقت به مهندسی لینک‌ها و طراحی آن می‌تواند به سایت شما این امکان را دهد تا ظرفیت بیشتری برای دریافت لینک‌های داخلی داشته باشد. درواقع، ضرورت استفاده صحیح از لینک‌های داخلی درگرو طراحی مناسب مهندسی‌شده می‌باشد.

 

آدرس‌های واضح (Clean URLs)

یک آدرس واضح و شفاف، آدرسی است که خیلی راحت قابل‌خواندن باشد. آدرس محصولات خود را آسان و کوتاه انتخاب کنید و از کلمات و لغات نامفهوم و استفاده از علائم پرهیز کنید. آدرس‌ها بسیار اهمیت دارند. آن‌ها نه به‌عنوان یکی از عناصر فرعی، بلکه به‌عنوان عناصر اصلی و به‌طور مستقیم در رتبه‌بندی‌های موتورهای جستجو و ترافیک‌های یک وب‌سایت تأثیر دارند. استفاده از آدرس‌های کوتاه، خوانا و مختصر علاوه بر اینکه سایت شمارا از دیدگاه موتورهای جستجو منظم و موفق جلوه می‌دهد، بلکه برای کاربران شما نیز خیلی راحت‌تر مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین آدرس‌های کوتاه تمایل بسیار بیشتری به اشتراک‌گذاری دارند.

 

 

طراحی موبایلی (Mobile Design)

کاربران بیشتر و بیشتری در حال دسترسی به فضای وب از طریق موبایل‌ها و تبلت هایشان هستند و این روزها این مورد به‌قدری حائز اهمیت شده است که توجه کردن به آن‌یکی از لازمه‌های موفقیت می‌باشد. شما باید سایت خود را برای موبایل‌ها بهینه‌سازی کنید. همان‌طور که دریکی از مقاله‌های قبلی هم گفتیم، بهترین راه استفاده از پلتفرم‌های واکنش گرا (طراحی سایت ریسپانسیو) در طراحی سایت‌ها می‌باشد. با استفاده از این فناوری، شما نیازی به طراحی یک سایت جداگانه برای موبایل‌ها ندارید و حتی هیچ لزومی به ایجاد صفحات مخصوص به موبایل‌ها نیست. با این روش ، سیستم حرفه‌ای قالب سایت شما دستگاه‌های مختلف را شناسایی کرده و بهترین و ایده آل ترین حالت ممکن را در صفحات این دستگاه‌ها به نمایش درمی‌آورد.

 

 

استفاده مستمر از Webmaster Tools برای برطرف سازی اشکالات و اشتباهات

ابزار وب مستر تولز گوگل چندین ویژگی را به شما ارائه می‌کند که با کمک آن‌ها می‌توانید وضعیت سایت خود را در نتایج موتورهای جستجو بهبود ببخشید.

با استفاده مستمر از وب مستر تولز نه‌تنها جایگاه بهتری در موتورهای جستجو پیدا می‌کنید، بلکه تأثیر مستقیم استفاده از آن در افزایش سرعت سایت و بازدهی بیشتر آن برای کاربران نیز قابل‌رؤیت می‌شود.

اگرچه ارور ۴۰۴ یکی از بزرگ‌ترین مسائل آزاردهنده وب مسترها می‌باشد، با کمک وب مستر تولز می‌توانید تا آنجا که می‌شود این صفحات را شناسایی کرده و آن‌ها را اشکال‌زدایی کنید.

 

 

استفاده از بلاگ ها برای انتشار اطلاعات و محتوا و مطالب تجاری

کیفیت محتوای مطالب سایت شما، مسلماً یکی از عوامل اصلی در جذب مشتریان می‌باشد. سعی کنید مطالب جذاب، شیوا و خوانا و باکیفیت ارائه دهید. از عکس‌های مختلف و مرتبط با تگ‌های Alt استفاده کنید. سعی کنید مطالب خود را به دستورالعمل‌ها و فرآیندهای مؤثر سئو مرتبط کنید تا هم ازلحاظ کیفیت و هم ازلحاظ رتبه به بهترین درجه نزدیک شوید. برای این کار، از لینک‌های داخلی به دیگر محصولات سایت خود استفاده کنید و یا از به‌روزرسانی‌های مداوم و هدف قرار دادن کلمات کلیدی بهره‌مند شوید.

 

 

بهره‌گیری از ابزار Schema.org

استفاده از Schema.org به‌صورت مستمر به شما در توسعه دادن و استانداردسازی استراتژی‌های کاری‌تان کمک می‌کند و دررسیدن به اهداف پیش رو شمارا راهنمایی می‌کند. یکی از کارهایی که این سایت انجام می‌دهد استاندارد کردن سایت شما به‌صورت HTML در دیتابیس‌های کوچک می‌باشد. با این کار قرارگیری اطلاعات سایت شما در نتایج جستجوهای مرتبط تسهیل می‌شود.

 

 

درج توضیحات برای محصولات

هر محصولی که در سایت شما به معرض نمایش و یا فروش گذاشته شده است باید دارای توضیحات منحصر به فرد خودش باشد. در نوشتن توضیحات مرتبط با هر محصول باید استانداردهایی را رعایت کرد و از گزاف گویی ها پرهیز کرد.

شما باید این توضیحات را برای کاربران مفید جلوه بدهید. به فکر تعریف از کار خودتان نباشید و فقط سعی کنید محتوای اطلاعاتی موجود در توضیحات محصولات را در بهترین شکل ممکن انتشار دهید تا کاربران بتوانند آن را مفید بخوانند و خیلی سریع تصمیم گیری کنند.

 

اگر خیلی از محصولات شما شبیه به هم هستند، حتی به نوشتن کوچک ترین تفاوت‌ها هم اکتفا کنید و سعی کنید متن هر محصول را انحصاری کنید. برای توضیحات محصولات هم باید از زیاد نوشتن اجتناب کنید. نباید مشتریان از خواندن توضیحات خسته شوند. هر چه می‌توانید آن‌ها را مختصر و مفید بنویسید. اگر نیاز به توضیحات بیشتری بود، بخشی با عنوان نقد و بررسی ایجاد کنید و به‌طور مفصل به بررسی آن محصول بپردازید.

 

به‌طور میانگین، توضیحات یک محصول باید ۶۰ الی ۸۰ کلمه باشد. ولی فراموش نکنید که در همین مقدار کلمه، باید توضیحات کافی قرار داده باشید. توضیحاتی که کاربران را تشویق به خرید کند.

 

منبع : armanic.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonمشاوره رایگان