۵ روش برای کسب رضایت مشتریان!
«مشتریان خود را تا می توانید خشنود کنید»
کلید آینده کسبوکار شما به میزان ایجاد چنین تجربهای برای مشتریان بستگی دارد، یعنی خوشحال کردن دوباره و دوباره مشتریان و مصمم ساختن آنها برای ادامه همکاری با شما.
جذب مشتری جدید، کار پرهزینهای است. وقتی مشتریانی در اختیار دارید، باید نهایت تلاش خود را انجام دهید تا آنها را با یک زنجیر و قفل به خود ببندید.
در خدمترسانی به مشتریان وسواس داشته باشید.
از مشتریان بهتر از رقیبان مراقبت کنید و همواره در پی راههایی برای بهبود باشید.
باید کاری کنید که مشتریان محصولات شما را بفروشند. باید کاری کنید که مشتریان بهطور ویروسی پیام شما را انتشار دهند و بازار را از پیام شما پر کنند.
هدف مطلوب آن است که شرکت شما را به دوستان و همسایگان خود معرفی کنند، درباره محصولات و خدمات شما در وبلاگها بنویسند و ایمیلهایی برای یکدیگر ارسال کنند.
دراین مقاله شرکت ما قصد دارد تا شما را با ۵ روش کسب رضایت مشتریان آشنا کند:
۱- داشتن اعتبار=باید قابل پیشبینی باشید
اگر هربار که دوستان خود را ملاقات میکنید، تغییر کرده باشند، چه احساسی بهشما دست میدهد؟ تصور کنید اگر هربار که آنها را میبینید ظاهر، صدا و رفتارشان تغییر کرده باشد، حفظ ارتباط با آنها چهقدر دشوار میشود.
این دقیقا همان احساس ناخوشایند و دلسردکنندهای است که با تغییر مداوم و بیدلیل محصولات خود، در مشتریان بهوجود میآورید.
اعتبار و ثبات به این معنی است که مشتریان میتوانند روی یک نماد حساب کنند و در هر دفعه استفاده از آن محصول یا خدمت، همان تجربه را داشته باشند.
۲- مسئولیتپذیری=قبول اشتباه خود
تحقیقات مکرر نشان میدهد وقتی مشتریان شکایت میکنند، اغلب واقعا نمیخواهند پول خود را پس بگیرند و یا خرید را لغو کنند. آنها توقع دارند که محصول خریداری شده بهخوبی کار کند.
آنها از شرکت فروشنده میخواهند، به تعهداتی که هنگام فروش قول داده عمل کند. انتظار آنها این است که مسئولیت اتفاقات خوب یا بدی که هنگام تجربه محصول برای مشتری رخ میدهد را بپذیرید.
جالب است بدانید که بسیاری از شرکتها اگر بهسرعت اقدام کنند، بلافاصله عذرخواهی کنند و مسئولیتپذیر باشند، از طرف مشتریان بخشیده میشوند.
هرگاه اشتباهی مرتکب میشوید، بهسرعت عذرخواهی کرده و برای حل مشکل اقدام کنید.
از بهانهتراشی، مقصر دانستن دیگران یا کارهایی از این قبیل اجتناب کنید. از مشتریان محافظت کنید.
بهتر این است که بهسرعت به شکایات مشتریان پاسخ دهید، از بهانهتراشی و موضعگیری اجتناب کنید و بهسرعت تلاش کنید تا مشتری را خوشحال کنید. در همه تعاملات خود با مشتریان، صادق و انتقادپذیر باشید.
تصور کنید هرکاری که انجام میدهید و هرچیزی که میگوئید، بهسرعت پخش شده و به اطلاع عموم میرسد. حقیقت را بگوئید و اینکار را هرچه زودتر انجام دهید. سعی کنید در همه کارهای خود اعتماد ایجاد کرده و آنرا حفظ کنید.
۳- پاسخ سریع=سریع باشید!
امروزه با وجود ارتباطات لحظهای و جهانی، مصرفکنندگان در هر لحظه خبرهای مربوط به محصولات شما را با استفاده از پیامهای متنی به دیگران منتقل میکنند. همه باید بدانند که این مشتری است که موفقیت یا شکست شما و دستمزدتان را تعیین میکند.
خود را یک آژانس حمایت از مصرفکنندگان بدانید که از بهترین مشتریانش حمایت میکند. مرتبا سیستم ارزیابی و پاداشها را ارزیابی کنید تا مطمئن شوید موارد تشویقی مناسبی برای تیم خود درنظر گرفتهاید.
برای پیروزی در بازار رقابتی باید در تلاشها، سختیها و پیروزیهای مشتریان خود همدل و سهیم باشید. هر تماس با مشتری، فرصتی برای ایجاد ذهنیت مثبت از سازمان شما است. این برخورد اثر عمیقی بر مشتری دارد و در ادامه، اثر عمیقی بر آینده کسبوکار شما خواهد داشت.
۴- خدمات اختصاصی=دقیق عمل کنید!
آیا تجربه مشتری شما مطابق با توقع واقعی خریدار است؟ آیا متخصص نیازهای منحصربهفرد مشتریان هستید؟ چگونه میتوانید شرکت خود را به جایی برسانید که تجربه منحصربهفردی برای مشتریان ایجاد کند و رقبا نتوانند بدون فداکاری برای مشتریان خود، از آن تقلید کنند؟
ایجاد تجربه سریع و بهموقع برای مشتریان. دانشگاه فونیکس متخصص دیگری است که تجربه بیش از ۴۰۰٫۰۰۰ دانشجوی خود را اختصاصی کرده و بدینترتیب، به بزرگترین کالج دنیا تبدیل شده است. در سال ۲۰۰۹ و درحالی که سایر موسسات آموزشی از بحران اقتصادی رنج میبردند، گروه آپولو که موسس این دانشگاه است، به رشد درآمد ۲۷ درصدی یعنی حدود ۴ میلیارد دلار دست یافت. دلیل آن چه بود؟
جرج لیچر از دانشگاه فونیکس میگوید: «این دانشگاه جزو اولین مؤسساتی بود که بیش از همه روشها، به رویکرد پرداختن به مشتری توجه کرد. ما بر مواردی مانند اختصاص اراضی وسیع برای ساخت دانشگاه، ایجاد فضای پر زرقوبرق و ظاهر برجسته تمرکز نکردیم.» بهجای آن، مستقیما سراغ کسبوکار اعطای مدرک کاربردی کالج به متخصصان شاغل رفتند. این سیستم در ۲۴ ساعت شبانهروز و ۷ روز هفته، هر زمان و بههرشکل مطلوب برای مشتریان، در دسترس آنها است.
از طرف دیگر، اغلب کالجهای سنتی هنوز از اینکه به دانشجویان خود بهچشم مشتری نگاه کنند، اجتناب میکنند.
۵- تحویل=فراتر از انتظار
تعجبی ندارد شرکتهایی که تحویل محصولشان سریع، قابلاعتماد و قابل پیشبینی است، کسبوکار را از چنگ توزیعکنندگانی که توزیع ضعیف و بیثباتی دارند میربایند. سایت زاپوس کفشفروشی آنلاینی است که بهخاطر ایده خدماترسانی سریع و خاطرهانگیز به مشتری، در عرض ۹ سال به یک شرکت میلیارد دلاری تبدیل شد. مدیر ارشد اجرایی شرکت میگوید: لطیفهای که مشتریان تعریف میکنند این است که «لحظهای که سفارش خود را بصورت آنلاین در سایت زاپوس ثبت میکنید، باید از جا بلند شده و سمت در بروید، زیرا کفشهایی که سفارش دادهاید، بهسرعت ارسال میشود.»
این شرکت برای یکی از کارمندان جشنی برگزار کرد که رکورد طولانیترین مکالمه تلفنی با مشتری را در شرکت شکسته بود. طول مکالمه ۵ ساعت بود. شاید مانند ما سرعت کارمندان در قطعیکردن فروش و پایان دادن مکالمه را معیار کارایی بخش خدمات تلفنی میدانید! این رایجترین معیار در اغلب شرکتها است ولی در زاپوس چنین نیست. زاپوس خریدهای مجدد را معیار بهتری برای کارایی شرکت میداند و درنتیجه، هیچ شرکت توزیع کفش دیگری به سرعت او رشد نمیکند.
منبع: tar-nama.com
سایر مقالات مرتبط :
- افزایش سرعت سایت های شلوغ
- معرفی دستگاه ماینر واتس ماینر Whatsminer M32 68Th
- وب سرور چیست؛ هر آنچه باید از وب سرور بدانید!
- روش کار با php unit test
- برنامه نویسی اندروید و همه چیز درباره آن
- بهترین مدل مانتو شلوار اداری برای مصاحبه شغلی
- آفر ویژه تورتایلند 7شب را در لحظه آخر ببینید
- آشنایی با بهترین نرم افزار CRM
- بررسی بروکرهای کارگزاریهای آلپاری فارکس و فیبوگروپ
- نکات کاربردی در مورد طراحی ویلا
- خدمات آرایشگاه داماد تهران بکس
- مقایسه بهترین برندهای اینورتر و درایو