۵ انگیزه برای خرید محصولات شما!
مردم براساس پنج انگیزاننده احساسی از شما خرید می کنند. بنابراین از این گزینه در همه ی جوانب تبلیغات خود استفاده کنید. با استفاده از این ۵ انگیزه می توانید در امر بازاریابی موفق باشید. گروه تارنما قصد دارد تا شما را با این عوامل آشنا کند.
عوامل احساسی که منجر به خرید میشوند عبارتند از:
۱- ترس مردم
ترس اولین انگیزه احساسی است. اگر مردم بدانند برداشتن یک گام خاص، باعث التیام ترسشان خواهد شد، انگیزهای برای اقدام پیدا میکنند. مثلاً، میتوانید از ترس مردم از حشرات، برای فروش بیشتر حشره کشها استفاده کنید. اما باید دقت کنید که این عامل بسیار خطرناک می باشد و نباید آن را در هرجایی استفاده کنید. در این قسمت کمی دقت کنید.
راه دیگر استفاده از ترس، ترغیب مشتریان احتمالی با تذکر نتایج انجام یک سری کارهای خاص و یا انجام ندادن بعضی دیگر از کارهاست. برای مثال، مردم از مرگ واهمه دارند، بنابراین، نشان دادن عکس یک شش ناسالم، یک تصویرسازی بسیار قدرتمند از نتایج مخرب مصرف دخانیات است.
استفاده از تکنیک بازاریابی موارد کمیاب : تا حالا دیده اید که برخی از فروشندگان در مورد خرید از محصولاتشان می گویند«محصولات در حال اتمام هستند و فرصت کمی برای خرید محصولات ما دارید»، شما در اینجا در حال تجربه عملی بازاریابی ترس هستید.
۲- عشق مردم
این انگیزه قوی احساسی در سه سطح اتفاق میافتد: « ارتباط، عشق و ازدواج » مردم به عشق و ارتباط رودررو علاقه زیادی دارند. با اینوجود، در بسیاری موارد تکنولوژی جانشین ارتباط شده است.
امروزه مردم از دستگاههای سخنگوی اتوماتیک استفاده میکنند. تفریحاتی مثل تماشای تلویزیون، بازیهای ویدئویی و تماشا کردن دیویدیها افراد را بیشتر از هم جدا میکند. اگر راهی برای ایجاد ارتباط به مشتری احتمالی پیشنهاد کنید، پیام شما اثر عمیقتری خواهد داشت. از عباراتی مثل «به ما بپیوندید» استفاده کنید و فرصتهای ایجاد شبکه بهوجود آورید.
عشق یا قول دسترسی عاشقانه در انواع مختلفی از آگهیها بهچشم میخورد. داشتن یک اتومبیل خاص و یا صرف غذا در یک رستوران خاص، همگی این بار معنایی را دارند که اگر صاحب این موارد بوده و یا این پیشرفتها را داشته باشید، عشق به سراغتان میآید. تبلیغکنندگان با ظرافت این نکته را انتقال میدهند که استفاده از محصولاتشان بهشما کمک میکند تا مرد یا زن رویاهایتان را بهدست آورید.
۳- محصولات رایگان
همه انسان ها به داشتن چیزی رایگان متمایل و علاقه مند هستند. بهعنوان بازاریاب میتوانید برای جذب مشتریان از پیشنهادات رایگان استفاده کنید. نکته جالب در این رویکرد این است که صرفنظر از نوع محصولتان، همیشه میتوانید چیزی را بهطور رایگان عرضه کنید و اگر هوشمندانه عمل کنید، اینکار هیچ هزینهای برای شما در پی نخواهد داشت.
فقط فقط فقط مطمئن شوید که مشتریان برای کالاهای رایگان شما ارزش قائلند.
برای مثال، میتوانید امکان دانلود رایگان کتابی الکترونیکی یا یک سیدی صوتی در حوزه تخصصی خود را برای مشتریان احتمالی فراهم کنید. سپس میتوانید افرادی که به پیشنهاد رایگان شما جواب دادهاند را به فهرست مشتریان احتمالی خود اضافه کرده یا با ارائه محصولی مکمل به آنها، شرایط برنده برنده ایجاد کنید.
۴- کسب درآمد آسان
برای استفاده از این انگیزاننده قوی، به مشتریان احتمالی نشان دهید که محصول شما میتواند در کسب درآمد یا پسانداز و صرفهجویی پول به آنها کمک کند. امروزه، مردم بهدنبال راههای آسان و سریع برای حل مشکلات کسبوکار خود هستند.
بنابراین، اگر نشان دهید که میتوانند با استفاده از محصول شما درآمد بیشتری کسب کنند یا پسانداز کنند، فروشتان افزایش مییابد. مثلا، ممکن است بهعنوان یک مشاور فروش از آنها بپرسید: اگر میزان فروش سالانه شما را یک میلیون تومان افزایش دهم، آیا حاضرید ۲۰۰ هزار تومان به من بدهید؟
۵- تحقق بخشیدن رویاها
رویای مشتریان شما چیست؟ اگر بتوانید محصولات خود را بهعنوان ابزاری برای کمک به دستیابی به این رویاها معرفی کنید، یک انگیزاننده احساسی قوی ایجاد کردهاید. درباره رویای مشترک مشتریان تحقیق کنید. از یک پرسشنامه شروع کنید.
نقطه شروع بسیار خوبی است. برای داشتن بازاریابی موثرتر، بین پیشنهادات خود و رویاهای مشتریانتان ارتباط ایجاد کنید.
سعی کنید از این ۵ عامل در فروش و بازاریابی استفاده کنید. حتما موفق خواهید شد.
منبع: tar-nama.com
سایر مقالات مرتبط :
- برد هوشمند چیست؟ + نحوه استفاده از وایت برد هوشمند
- راهنمای خرید عمده لوازم جانبی کامپیوتر
- افزایش سرعت سایت های شلوغ
- معرفی دستگاه ماینر واتس ماینر Whatsminer M32 68Th
- وب سرور چیست؛ هر آنچه باید از وب سرور بدانید!
- روش کار با php unit test
- برنامه نویسی اندروید و همه چیز درباره آن
- بهترین مدل مانتو شلوار اداری برای مصاحبه شغلی
- آفر ویژه تورتایلند 7شب را در لحظه آخر ببینید
- آشنایی با بهترین نرم افزار CRM
- بررسی بروکرهای کارگزاریهای آلپاری فارکس و فیبوگروپ
- نکات کاربردی در مورد طراحی ویلا