۴۰ روش برای جلب اعتماد بازدید کنندگانReviewed by Datacss.ir on Feb 27Rating:

اجازه دهید مقاله را با یک پرسش ساده از شما شروع کنم ؛ اگر بخواهید خانه بسازید ، با چه کسی قرارداد می بندید ؟ یک شخص جدید و یا شخصی که به توسط دوستان نزدیک یا اقوامتان سفارش شده اند ؟ البته ؛ جواب شخص یا شرکت قابل اعتمادی است که مستقیما” مورد قبول شما و یا مورد اطمینان شخصی است که او را می شناسید (دوستان یا خویشاوندانتان) همانطور که می دانید ؛ به راستی اعتماد در زندگی دارای اهمیت بوده و دقیقا” این همان چیزی است که می خواهم در اینجا به آن اشاره کنم تا سایتی موفق داشته باشید . به عنوان یک تاجر به یاد داشته باشید : اگر مردم به شما اعتماد کنند ؛ درآمد خود به خود به سمت شما می آید !

قطعا” لازم است که سایت شما شرایط قابل اطمینانی را فراهم نماید ، در غیر این صورت بخش عمده ی تلاش شما از بین خواهد رفت . اصلا” فکر کرده اید که چطور محیطی قابل اطمینان برای یک وب سایت بسازیم ؟ نگران نباشید ؛ اعتماد سازی برای بازدید کنندگان آنلاینتان بسیار ساده است .

همانطور که می دانید ، برای برداشتن نخستین گام ، نبایست بی گدار به آب زد . جلب اعتماد بازدیدکنندگان آنلاین تنها با یک عمل میسر نمی شود .
اعتماد سازی با انجام بسیاری از اعمال در وبسایت به همراه فراهم آوردن حس ثبات ، درستکاری و قانونی بودن کسب و کار و خدمات برای کاربران ، حاصل می شود .

خبر خوب یا بد دیگر اینکه تنها صاحبان تعداد اندکی از وب سایت ها بر روی اعتماد سازی در ذهن بازدید کنندگانشان متمرکز می شوند ، بنابراین اگر این امر را به خوبی انجام دهید ؛ موجب یک مزیت رقابتی واقعی و مناسب برای کسب و کارتان شده و می توانید از رقبایتان پیشی بگیرید .

40 نکته مهم برای جلب اعتماد بازدیدکننده

۴۰ نکته مهم برای جلب اعتماد بازدیدکننده

۴۰ روش ساده که می توانید برای شروع به آنها بپردازید :

۱ – طراحی سایت شما اولین نقطه توجه است ؛ اطمینان حاصل کنید که تخصصی و مرتبط با موضوع محوری سایت است .

۲ – کاربری در آن می بایست راحت و قابل درک باشد . چنانچه بازدید کنندگان نتوانند چیزی که به دنبالش هستند را به راحتی پیدا کنند ، به واسطه فراهم نشدن آنچه که نیاز دارند ، نسبت به شایستگی شما دچار تردید خواهند شد .

۳ – وب سایت را با ارائه لحن و صدای خود شخصی کنید .

۴ – جهت ایجاد محتویات آنلاین ، از قانون دل پیروی کنید . (به یاد داشته باشید: دل هواخواه صداقت ، منحصر به فرد بودن ، درستی ، تطابق و تناسب است)

۵ – از زبانی مطابق با زبان بازدید کنندگان استفاده کنید ، این عمل همدلی را به دنبال خواهد داشت .

۶ – همواره محتوای جدیدی به سایتتان اضافه کنید ؛ این عمل نشان می دهد که کسب و کار برقرار و در حال فعالیت می باشد .

۷ – تمام پیوند ها (لینک ها) را بررسی نمائید ، چنانچه لینک ها کار نکنند و چه بسا بدتر ؛ بازدید کنندگان را به صفحات خطا هدایت کند ، ذهنشان سریعا” دچار شک و تردید می شود .

۸ – دستور زبان صحیح و املاء حائز اهمیت می باشد . اشتباهات احساس شلختگی ، کم سن و سال بودن مدیران و بی توجهی را القاء می کند .

۹ – ادعاهای عصبانی کننده و غیر قابل باور نداشته باشید ؛ مثل “این وبلاگ را بخوانید و در آخر هفته میلیونر خواهید بود” ، بازدیدکنندگان همیشه در حال مرور اجمالی هستند ، پس طرح های عملی و سریع ارائه دهید .

۱۰ – رضایت نامه های مستند را منتشر کرده و به امضاء شخص ثالث برسانید . همیشه سعی کنید از اسامی واقعی استفاده کنید و در وب سایت ها هر کجا که امکان دارد لینک کنید . برخی از سایت ها شرحی از نامه های فرستاده شده توسط مشتریان راضی را به معرض نمایش می گذارند .

۱۱ – موارد بررسی شده مشتریانی که کمکشان کرده اید را منتشر کنید ؛ آنهائی که از محصول شما استفاده کرده اند و مانند اینها .

۱۲ – با دشنام و بی احترامی نسبت به رقبا خود را کوچک نکنید ، این کاری غیر حرفه ای است . بهتر است مقایسه ای عملی از خدمات رقابتی را ارائه دهید .

۱۳ – روی فراهم آوردن اعتبار بلند مدت خود متمرکز شوید ، نه روی فروش و بازدهی سریع .

۱۴ – مقالات را برای افراد بنویسید ؛ نه برای موتور های جستجو !

۱۵ – صفحه “درباره ما” تان را به صورت شخصی و جامع تنظیم کنید . این امر نقش مهمی در احساس راحتی بازدید کنندگان از نظر “حضور افراد واقعی در پشت سایت” دارد .

۱۶ – عکس خود و یا عکس هائی از گردانندگان اصلی سایت را منتشر کنید . این امر نیز موجودیت افراد واقعی در پشت صحنه را تقویت می کند .

۱۷ – آشکارا مشخص کنید که پشتیبان سایت کیست . هیچ چیز باعث سوء ظن بیشتر نمی شود ، جز اینکه یک سایت نسبت به مخفی نمودن هویت ناشران خود اقدام نماید .

۱۸ – در صفحه “تماس با ما” ، یک فرم ایمیل ، شماره تلفن ، فاکس و آدرس شرکت را قید کنید . این امر در اروپا برای سایت های سرمایه گذار یک الزام قانونی است . حتی سایت هائی که با تبلیغات اداره می شوند هم از این مزیت سود می برند .

۱۹ – شماره تلفنی فراهم کنید که مردم بتوانند تماس گرفته و با یک شخص (مسئول) صحبت کنند .

۲۰ – آدرس های وبی را که به حوزه اینترنتی وب سایت لینک شده اند را تهیه کنید ؛ غیر از آدرس های خدمات رایگان مثل Hotmail و Gmail .

۲۱ – در مورد تبادل لینک ها به دقت فکر کنید . چنانچه سایت شما در مورد مواد غذائی بوده و شما به هیأت ورزشی لینک داده باشید ، کاربران به سمت تردید در درستی شما گام برمی دارند .

۲۲ – نسبت به تبلیغاتی که در سایتتان به نمایش در می آورید ، به دقت باندیشید . مطمئن شوید که آنها مطابق با موضوع سایت و مخاطبانتان می باشد .

۲۳ – سیاست حریم خصوصی خود را نوشته و منتشر کنید . مشخص کنید که با اطلاعات شخصی جمع آوری شده چه کار خواهید کرد و چه کار نخواهید کرد . شرح دهید که شما تابع تمامی قوانین حفاظت اطلاعات می باشید . آن را جهت خواندن به طور سلیس تنظیم کرده و از به کاربردن اصطلاحات نا مفهوم قانونی پرهیزکنید .

۲۴ – یک سیاست امنیتی بنویسید و منتشر کنید . توضیح دهید که چه اندازه به تضمین امنیت معاملات و همچنین نحوه مطلوب مدیریت اطلاعات کاربران پرداخته اید .

۲۵ – اطمینان حاصل کنید که شما دارای خط مشى امنیت و سیاست حریم خصوصی می باشید که در قسمت زیرین تمامی صفحات به آن لینک داده اید . در تمامی صفحات سفارش ، این لینک را پر رنگ تر نمائید .

۲۶ – ضمانت نامه خود را به وضوح به نمایش بگذارید . پیشنهاد می کنم در صورت امکان ، “تضمین ۱۰۰% بازگشت پول” را در آن قید نمائید .

۲۷ – صریحا” شرایط برگرداندن و بازپرداخت خود را تعیین کنید .

۲۸ – چنانچه از بانک های الکترونیک استفاده می کنید ، آرم آنها را در سایتتان قرار دهید . اگر دارنده ی حساب خدمات بازرگانی در یک بانک بزرگ مثل HSBC یا Citibank می باشید ، آرم آن را در سایت قرار دهید .

۲۹ – به ۲ دلیل جستجوگر Google را در سایتتان تعبیه کنید ، یکی اینکه موتور جستجوی بزرگی است که به پیدا نمودن چیزی که بازدید کنندگان تان به دنبال آن هستند کمک خواهد کرد و دیگر اینکه ذکر نام Google در سایتتان حس اعتبار را القاء می کند .

۳۰ – چنانچه صنایع شناخته شده و مرتبط با زمینه فعالیت شما وجود دارند ، با آنها ارتباط برقرار کرده و آرم آنها را در سایت خود قرار دهید .

۳۱ – یک انجمن گفتگو در سایت خود فراهم کرده و در اسرع وقت به سولات پاسخ دهید . به گونه ای رفتار کنید که خوشحال می شوید به دیگران کمک کنید ؛ بدون توقع . همانطور که قدیمی ها می گویند : بخشنده همیشه داراست .

۳۲ – اجازه دهید مردم نظراتشان را در مورد مقالات بیان کنند . پرسش و پاسخ و تبادل نظر ، یک انجمن و حس درگیر شدن را پدید می آورد .

۳۳ – چنانچه کاربران انتقاد سازنده و ایده هاشان را در انجمن مطرح نمودند ، آنها را پاک نکنید ، مگر اینکه با ارائه نقطه نظرتان به آنها پاسخ دهید .

۳۴ – هر کجا که قصد گرفتن اطلاعات از کاربران را دارید ، عبارت “سایت امن” را به کار ببرید ؛ به انضمام ثبت نام های خبرنامه ، اطلاعات ورودی انجمن و پرداخت وجوه .

۳۵ – در تمامی صفحات ، عبارت “ما با جدیت تمام حریم شخصی و امنیت شما را تأمین می کنیم” را قید کرده و به بخش خط مشی حریم خصوصی و امنیت لینک دهید .

۳۶ – چنانچه فروش سهام دارید ، یک گزینه ی ارزان قیمت در مرحله ورودی تعبیه کنید . این می تواند یک روز آزمایشی ، “یک هفته قبل از شروع صدور صورتحساب” و یا آزمایشی به صورت ماهانه باشد .

۳۷ – فقط اطلاعاتی را از مشتریان درخواست کنید که واقعا” به آنها نیاز دارید . به عنوان مثال ؛ جهت ثبت نام در یک خبرنامه در واقع تنها اطلاعاتی به شما به آن احتیاج دارید یک آدرس ایمیل است ، پس این تمام چیزی است که می بایست درخواست کنید .

۳۸ – چنانچه در وب سایتتان قیمت (اجناس) را ذکر کرده اید ، آن را شفاف سازید . اخیرا” جهت خرید یک کتاب اقدام کردم که قیمت آن ۲۰ دلار اعلام شده بود . اما زمان تصویه حساب آنها هزینه عوارض ، پست و بسته بندی را به آن افزوده و هزینه نهائی ۳۵٫۵۰ دلار شد . من آن را نخریدم ، چون احساس کردم آنها عمدا” قصد فریب دادن مرا داشتند .

۳۹ – یک خبرنامه کوچک را در شرکت یا تشکیلات خود راه اندازی کنید و آن را بین کارکنان و مشتریان خود منتشر کرده و مرتبا” در سایت خود نیز ارائه دهید .

۴۰ – بگذارید کاربران بتوانند در لیست ایمیل هایتان از اشتراک خود صرفنظر کنند . کاش این کار متداول می بود ، اما من متوجه شده ام که خیلی از سایتها هنوز از آن پیروی نمی کنند .

برای تضمین اینکه شما قابلیت اعتماد خود را پیوسته بهتر می کنید ، هر زمان که وارد وب سایتی شدید ، از خود بپرسید که آیا به آن اعتماد می کنید یا نه ؟ آنگاه از خودتان بپرسید که دلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست