ویژگیهای مطلوب یک پرتال

 

پرتال می بایست از عملیات و ویژگیهای زیر پشتیبانی کند:

  • اجازه دهد تا بخشهای مختلف اطلاعات و خدمات یک سازمان، هرکدام، اطلاعات و خدمات خود را برپا و بروز رسانی کنندد بویژه برای گروهی از کاربران مطابق با نوع پروفایل آنها (نظیر تحصیلات، سازمان مربوطه و غیره) و نیازهای خاصی که این گروه از کاربران در زمانهای خاصی دارند.
  • نمایش خودکار اطلاعات و خدماتی که یک کاربر بر حسب زمان و پروفایل خود به آنها نیاز دارد.
  • اجازه دهد تا کاربر اطلاعات و خدماتی را که به آنها علاقه دارد برای نمایش انتخاب نماید.
  • برپایی اطلاعات و خدمات از دید کاربران در مقایسه با برپایی آنها از دید راحتی ارائه دهندگان خدمات.
  • پشتیبانی از “ورود کاربری” بطوریکه به محض ورود کاربری، کاربر بتواند از اطلاعات و خدمات مختلفی که توسط بخشهای مختلف سازمان تامین شده اند، استفاده نماید. بطور فنی، این ویژگی می تواند با استفاده از پیاده سازی کلی ومشترک سرویس LDAP (Light-Weight Directory Access Protocol) و CAS (Central Authentication Service) راحتتر پیاده سازی شود.

منبع: نویاسیستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonمشاوره رایگان