چطور یک سایت کارآمد بسازیم
راز اصلی طراحی سایت برای هنرمندها یا سایت هنری همیشه سرعت، سادگی، راحتی و نظم بوده و خواهد بود. جهتیابی و محتوا باید در خدمت جذب بازدیدکننده قرار بگیرند و بعد از اینکه بازدیدکننده وارد سایت شد، او رو روی سایت نگهدارند. اولین باری که کاربر وارد سایت میشه باید در کمترین زمان متوجه موضوع سایت، هنرمند صاحب سایت، هنرهاش و ارزش هنریش بشه و براحتی بتونه روی سایت به هرجا که میخواد بره و مسیر رو پیدا کنه. سایتی که این اصول اولیه رو نتونن القا کنند یا اشکالات دیگه ای داشته باشند، نمیتونن کاربر جذب کنند یا کاربرهایی رو که وارد سایت شدند حفظ کنند و به احتمال زیاد به جرگه سایتهای هنری غیرکاربردی و گیج کننده ای که نت رو پر کردند میپیونده.
قبل از اینکه ادامه بدم، به نفع کسایی که فکر میکنند دیگه سایت هنری ضرورتی نداره و شبکه های مجازی کفایت میکنند، بگم اینجا یه حقیقت تلخی نهفته و اون اینه که شما کنترلی روی محتوای سایتهای شبکه های مجازی ندارید، چون اونها مدیرن نه شما. اونها میتونن هر وقت بخوان قوانین رو تغییر بدن، پستهایی که به نظرشون نامناسب باشه رو حذف کنند، سایتشونو بروزرسانی نکنند، یه دفعه از روی نت محو بشن، اهدافشونو یه دفعه تغییر بدن یا از همه بدتر این که شما رو بندازن بیرون. حالا هر چقدرم که به نظرتون سایتهای شبکه های مجازی عالی باشن و هر چقدرم که فالوئر داشته باشید، سایت شما تنها جاییه که شما روش کنترل دارید نه کس دیگه. شما و فقط خود شما میتونید در مورد اینکه چی بفرستید و چی نفرستید، چقدر بمونید، کی عوضش کنید و کی پاکش کنید تصمیم بگیرید. اگه بخواهید میتونید همه کارهاتونو روی شبکه های مجازی بذارید، اما یادتون باشه که سایت خودتون مطمئن تره و هیچ وقت کارهاتون پاک نمیشه. پس با توجه به این مسئله، تو این مقاله براتون فهرستی از بایدها و نبایدهای سایتهای هنری تهیه کردیم تا روی نت بهتر دیده بشید و ظاهر آنلاین مؤثرتری داشته باشید.
- اسم دامنه خودتونو داشته باشید و از خدمات هاستینگ رایگان استفاده نکنید
هاستینگهای رایگان در واقع خیلی هم رایگان نیستید. سایتهای رایگان، بازدیدکننده ها رو با انواع و اقسام تبلیغات، تصاویر و متون حواس پرت کننده شکنجه میدن. بدتر از اون اینکه ممکنه فقط نصف صفحه کار شما رو نشون بده و نصف دیگه دست سایت میزبان باشه. اینجا باید هنرتون با انواع و اقسام عناصر تجاری روی سایت رقابت کنه و به سختی میشه تو همچین شرایطی موفق شد. علاوه بر این، سایتهای رایگان این حس رو منتقل میکنند که یا شما توانایی خرید دامنه و سایت برای خودتون ندارید و یا برای هنر خودتون اونقدر ارزش قائل نیستید که براش یه دامنه و سایت بخرید و بهتر جلوه کنید. اما خبر خوب اینکه هزینه تهیه یه سایت ساده با عملکرد خوب، این روزها، تقریبا خیلی ناچیز میشه.
- از تبلیغات شرکتهای دیگه روی سایتتون استفاده نکنید، به خصوص برای خدمات یا محصولات غیرمرتبط به هنر خودتون
قطعا شما هم تو فکر این هستید که از طریق تبلیغات کلیکی یه مقداری پول دربیارید، اما تبلیغات حواس کاربرهاتونو پرت میکنه و هنر خودتون کمتر دیده میشه.
- اطمینان حاصل کنید که سایتتون روی اینترنت اکسپلورر، گوگل کروم، فایرفاکس و سفری یکسان دیده میشه
یه سایت ممکنه روی یه مرورگر عالی جلوه کنه و روی یه مرورگر دیگه وحشتناک باشه یا حتی اصلا کار نکنه. حتما سایتتونو روی مرورگرهای معروف چک کنید.
- سایتتون باید سازگار با موبایل باشه
مردم زیادی وب رو از دستگاه های تلفن همراهشون مرور میکنن و این تعداد داره روز به روز هم بیشتر میشه. باید کاری کنید که سایتتون به بهترین شکل ممکن دیده بشه.
- از سایتتون به همه صفحات اجتماعیتون لینک بدید (و برعکس) تا کاربرها بتونن آزادانه بینشون تردد کنند
و وقتی روی سایتهای شبکه های مجازی چیزی پست میکنید، از تصاویر یا صفحات سایتتون بهش لینک بدید. سایتهای شبکه های مجازی یکی از بهترین روشهای جذب ترافیک محسوب میشن، اما با همه این مزیتها یه بدی بزرگ دارن و اون اینکه شما خودتون روی هنرتون کنترل ندارید بلکه این مدیران این شبکه ها هستند که تعیین میکنند شما چطور راجع به هنرتون صحبت کنید و اونو نمایش بدید. سایت شماست که میتونه اونو اونطور که میخواهید نمایش بده.
یه مزیت دیگه شبکه های مجازی اینه که میتونید از طریق این شبکه ها خودتونو معرفی کنید و بذارید مردم هنرمند پشت هنرهاتونو بشناسند. هرچی مردم بهتر شما رو بشناسن و درکتون کنن، بهتر با هنرتون ارتباط برقرار میکنند. وقتی مردم بتونن از طریق شبکه های مجازی هنر شما رو ببینن و تمجیدش کنند، حس شما رو درک کنند، بدونن در مقابل چی ایستادگی کردید و زندگی هنریتون چطوریه، احتمالش بیشتره که بخوان بیان به سایتتون و بیشتر با شما آشنا بشن و بشناسنتون.
- خودتون و هنرتون رو به هر کسی که میتونه مسئولیت شما رو درک کنه نشون بدید
اینطوری بهش نگاه کنید که شما مثل رئیس موزه خودتون هستید. اطمینان حاصل کنید که هنرتون به ترتیبی روی سایت قرار گرفته که درک و جهتیابیش راحت باشه. کسایی که شما رو میشناسن یا با آثار هنری شما آشنا هستند میدونن چطور باید سایت شما رو جهتیابی کنند و به جایی که میخوان برن. پس نگران اینها نباشید. بیشتر باید نگران غریبه هایی باشید که فقط میخوان یه نگاهی بندازن، به خصوص اونهایی که بطور اتفاقی روی سایت شما فرود میان. هدف اینترنت همینه که هنر شما رو در معرض دید مخاطبان جدید قرار بده و دامنه طرفدارهاتونو گسترش بده. باید کاری کنید که هر وقت کسی روی سایتتون فرود میاد، سریع بهش بهترین ها رو عرضه کنید و به جایی که میخواد بره هدایتش کنید.
- جهتیابی سایتتون رو ساده کنید
بعضی از فرمت های سایتها خیلی گیج کننده اند، صفحات طولانی دارند یا گالری هاشون شبیه مازهای قرون وسطایی میمونه. بازدیدکننده ها روی این سایتها گم میشن و وقتی بازدیدکننده ای روی سایت گم شه یعنی شما یه فروش رو از دست دادید. اطمینان حاصل کنید که همه صفحات روی سایتتون به صفحات اصلی (مثل خانه، زندگینامه، رزومه، اطلاعات تماس، بخش خرید و گالری تصاویر) لینک شده باشند.
- گزینه های فهرست اصلی رو به حداقل برسونید
سایت بعضی از هنرمندها فهرستهای بلندبالایی دارن که بازدیدکننده رو گیج میکنه که از کجا باید شروع کنه و کجا بره. بازدیدکننده کلی انتخاب روبروش داره و نمیتونه تصمیم بگیره که روی چی کلیک کنه. سایتی که کلی گزینه روی فهرستش داشته باشه مردم رو گیج میکنه و دستشون بهونه میده که صفحه رو ترک کنند. بهتره فهرستتون این دسته ها رو داشته باشه:
لینک به گالری یا نمونه کارها (اگه لازم بود میتونید زیر این گزینه، یه سری گزینه های فرعی هم بذارید).
لینک به صفحه “درباره این هنر” یا بیانیه هنری خودتون.
لینک به صفحه “درباره هنرمند” یا زندگینامتون.
لینک به رزومه شما.
صفحه خرید – شامل اطلاعات کامل برای سفارش محصولات توسط خریداران احتمالی.
اطلاعات تماستون.
- توضیحات و معرفی هنرتون بسیار اهمیت دارند، اما در کمترین حد ممکن
این توضیح ها شامل بیانیه هنری، زندگینامه، توصیف بدنه کار یا روشها و ابزار بکار رفته و غیره میشه. خلاصه توضیح بدید و مردم رو هر چی زودتر به سمت گالریتون هدایت کنید. بازدیدکننده ها رو با کلمات مشغول نکنید وگرنه حوصله شون سر میره و از سایتتون خارج میشن. مقدمه های دقیق و سریع و توصیفات بهتر هستن. اگه از ۳۰۰-۴۰۰ کلمه فراتر برید، کاربرها خسته میشن (مگر اینکه یه بخش خیلی قوی از کارتون باشه). هر چی کمتر توضیح بدید بهتره. اگه میتونید تو چند تا جمله یا پاراگراف خلاصش کنید. اگه میخواهید کنار عکسها درباره خودتون هم توضیح بدید میتونید به صفحات دیگه لینک بدید تا مردم برای کسب اطلاعات بیشتر به اونجا برن و قسمتهای پرترافیک سایتتون مثل صفحه نخست سایت خلوت بمونه. کسایی که دوست داشته باشن بیشتر بدونن، روی اون لینکها کلیک میکنند و کسایی که نخوان هم کلیک نمیکنند و روی صفحه گالری هنریتون میمونن و بین اقیانوسی از نوشته خودشونو گم نمیکنند. بخاطر داشته باشید، مردم به سایت شما میان که هنرتونو ببینن نه اینکه قصه زندگیتونو بخونن.
- هنرتونو در قالب گروهها یا سری های کارهای مرتبط منظم کنید
اگه انواع و اقسام هنر روی یه صفحه گالری نمایش بدید فقط باعث گیج شدن کاربرها میشید. گاهی به جای اینکه “یه چیزی برای همه” ارائه کنید، بهتره که “هیچی برای هیچ کس” ارائه نکنید. فرض کنید سایتتون موزه است و شما هم رئیس این موزه اید. اطمینان حاصل کنید که کارهای هنری مشابه در کنار هم قرار بگیرن و هر گروه در گالری خودش باشه.
- درباره گروه های مختلف یا بدنه اصلی کارتون با توضیحات و مقدمه هاش دقیق فکر کنید
یه بار دیگه تأکید میکنم که محتوا رو خلاصه بنویسید، حداکثر دو یا سه پاراگراف کافیه و حتی بهتره که کمتر هم بنویسید. یه توضیح خلاصه وار یا ارزیابی از کارتون به درک مردم از کارتون کمک میکنه. یادتون باشه که گوگل و موتورهای جستجوی دیگه نمیتونن تصاویر رو سرچ کنند، اما میتونن متن رو سرچ کنند. پس توضیحات متنی در کنار کارتون – هم در کنار گروه هایی که در کنار هم هستند و هم در کنار تک تک کارها – میتونه شانس دیده شدن در سرچ های آنلاین رو افزایش بده. صفحاتی که متن نداشته باشند و فقط حاوی عکس باشند روی سرچ های آنلاین بالا نمیان.
- اطمینان حاصل کنید که تمام صفحات سایتتون، شامل تک تک تصاویر هنرتون برای گوگل و موتورهای جستجوی دیگه قابل سرج باشه
اینطوری احتمال اینکه مردم بیشتری بعد از سرچ آنلاین، روی سایتتون فرود بیان بالا میره. باید با متن این کارو بکنید. به خصوص روی صفحات گالری و تصاویرتون. موتورهای جستجو نمیتونن عکسهای خالی رو سرچ کنند، بنابراین همیشه یه توصیف مختصر، عنوان، حوزه کار، محیط کار و جزئیات ضروری دیگه رو درابره همه کارهای هنریتون ارائه بدید.
- برای هر صفحه از خط عنوانی بامعنا مختص همان صفحه استفاده کنید
خط عنوان شامل کلیدواژه هاییه که بدرستی و به طور خاص محتوای صفحه رو توصیف میکنند، مثل تیتر اخبار که به خواننده نشون میده قراره راجع به چه چیزی مطلب بخونه. خیلی از سایتهای هنرمندها عناوین به درد نخوری دارند و با تکرار همون یک خط برای همه مطالب، از این فرصت به خوبی استفاده نکردند. خط عنوان معمولا بالای پنجره مرورگر یا نزدیک بالا و خارج از صفحه نمایش داده میشه، روی تب نه در قسمت محتوای صفحه. این یکی از مهمترین خطهای روی صفحه وب به حساب میاد و معمولا در نتایج جستجو هم نمایش داده میشه. خط عنوان روی تک تک صفحات سایتتون و حتی صفحات تصاویرتون باید از هم متمایز یاشن و محتوای اون صفحه رو توصیف کنند. به این ترتیب هر صفحه از نظر ظاهری روی موتورهای جستجو، کمی متفاوت از صفحات دیگه دیده میشه، و این یعنی کلیدواژه های بیشتری روی موتورهای جستجو برای سایتتون وجود خواهد داشت و از اون مهمتر اینکه موقعیهای بیشتری برای ظاهر شدن در صفحه نتایج موتورهای جستجو دارید که به معنی بازدیدکننده بیشتر برای سایتتون خواهد بود.
- اندازه تصاویر باید منطقی باشند و روی هر صفحه از تصاویر بیش از حد استفاده نکنید
تصاویر بزرگ از کارهای هنریتون هرچند که ممکنه خیلی جذاب بشه اما فقط از طریق اینترنتهای پرسرعت قابل دانلود خواهد بود. بخاطر داشته باشید که همه افراد به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند. این دانلودهای طولانی مردم رو خسته میکنه و مجبورشون میکنه که از سایتتون خارج بشن. پس ترجیحا از تصاویر بزرگتر از ۱۰۰ تا ۲۵۰ کیلو استفاده نکنید. فتوشاپ و برنامه های ویرایش عکس دیگه معمولا گزینه های تغییر فرمت عکس هم دارن که اندازه عکس رو برای وب سایتها و ایمیلها کم میکنند، بدون اینکه کیفیتشون افت کنه. کار با این برنامه هارو یاد بگیرید. همین اصل در مورد صفحات عکسها هم صدق میکنه. استفاده زیاد از تصاویر روی یک صفحه باعث میشه سرعت بارگذاری صفحه طولانی بشه و مردم هم که طاقت صبر کردن های طولانی رو ندارن.
- لینک سایتهای دیگه رو روی صفحات سایتتون قرار ندید
بعضی از هنرمندها فکر میکنند صفحات لینک ایده خوبیه و لینک هنرمندهای دیگه، گالریها یا صفحات هنری دیگه رو روی صفحاتشون قرار میدن. به این ترتیب بازدیدکننده ها روی لینکها کلیک میکنند و از سایت شما خارج میشن و به جاش سایتهای دیگه رو میگردن و شاید از اونها بیشتر خوششون بیاد. وقتی مردم روی سایتتون فرود اومدند، باید هر کاری که میتونید بکنید تا همونجا نگهشون دارید، نه اینکه دعوتشون کنید که سایتتونو ترک کنند و برن جای دیگه.
- هرگز کاربرها رو مجبور نکنید برای دیدن سایتتون عضو بشن یا فرمی رو پر کنند
مجبور کردن مردم به اینکه قبل از دیدن هنر شما بخوان خودشونو معرفی کنند خیلی فکر بدیه. تصور کنید اگه مردم مجبور بودند گواهینامشونو نشون بدن تا از بتونن گالریهای هنری یا استودیوها دیدن کنند. وقتی همچین چیزی تو دنیای واقعی اتفاق نمیفته، نباید آنلاین هم رخ بده.
- کوکی های بیش از حد بکار نبرید
کوکی ها فایلهای کوچیکی هستند که به درایو سخت کامپیوتر میجسند تا حرکت بازدیدکننده رو روی سایتتون دنبال کنند و اطلاعات شخصی جمع کنند.
کوکیها موقع پر کردن فرمهای خاصی به کار میرن. موقع جذب کاربر به سایتتتون از خدمات سبد خرید اسفتاده کنید و سعی کنید همه بازدیدکنده ها رو به صفحه ای که بیشتر بازدید میگیره هدایت کنید.. اگه مردم بخوان با شما تماس بگیرن این کارو میکنن، سعی نکنید بدون اطلاع مردم، اطلاعات تماسشونو استخراج کنید.
- از افزونه ها، افکتهای ویژه، تصاویر پیچیده و سایر ترفندهای مشابه دوری کنید
این چیزها ربطی به هنر شما ندارن. سایتهایی که از این ترفندها استفاده میکنند، سرعت بارگذاریشون کند میشه و نیاز به نرم افزارهای خاصی دارند و حتی ممکنه به کامپیوتر بازدیدکننده آسیب برسونن. از چیزهای فانتزی استفاده نکنید، مگر اینکه هدف سایتتون نمایش همچین هنرهایی باشه و در اصل اول از همه با هدف سرگرمی ساخته شده باشه. طراح های سایت شاید بدشوشن نیاد از این افکتهای ویژ روی سایت بذارن ولی اگه همچین کاری بکنید متوجه میشید که همچین افکتهایی کاملا بلااستفاده هستند و اساسا طراح ها برای نمایش مهارتهای تخصصی خودشون همچین کارهایی میکنند نه برای نمایش بهتر هنر شما. به خاطر داشته باشید که وقتی مردم میان به سایت شما، میخوان هنرتونو ببینن و سریع هم ببینن، نمیخوان بشینن فانتزی های طراح سایت شما رو نگاه کنن.
- اطلاعات تماس مناسب ارائه بدید
هرچی بیشتر به مردم درباره خودتون بگید، مثلا بهشون شماره تماس، آدرس ایمیل و یا جزئیاتی مثل آدرس استودیوتونو بدید، بیشتر در دسترسشون قرار میگیرید. به خریداران احتمالی این حس رو منتقل نکنید که دیگه دستشون به شما نمیرسه. بعضی از سایتهای هنرمندها هیچ اطلاعات تماسی روش نیست، اما به جاش یه فرم نظر دهی یا بازخورد و فرم عضویت گذاشتند. کسایی که این فرمها رو پر میکنند اصلا نمیدونن این اطلاعات قراره کجا برن، به دست کی میرسن و هر جا هم که برن، آیا اصلا قراره جواب بگیرن یا نه. همیشه تو اینجور سایتها این سوال به ذهن من میاد که “این هنرمند میخواد چی رو مخفی کنه؟” یا “چرا خودشو از دسترس مردم خارج کرده؟” اکثریت افرادی که هنر این آدما رو میخرن، ترجیح میدن بدونن دارن از کی خرید میکنن، پس غریبه نباشید. برای فروش محصول نباید گمنام بود.
- اگه نمایش گالری بلند مدت ندارید، همه قطعه های هنریتونو برای فروش قیمت بذارید.
فرض میگیریم شماهیچ مشکلی با گالریها و دیگرانی که هنرتونو نمایش میدن یا براتون میفروشن ندارید. اگه یه جایی هنرتونو به نمایش گذاشتن، ازشون بپرسید اجازه میدن قیمتهارو روی سایتتون هم بذارید یا حداقل روی اونهایی قیمت بذارید که اونجا به نمایش در نیومده. اگه قبول نکردن نذارید (امیدوارم خودشون اونقدر فروش داشته باشن که این کارشونو جبران کنه).
کسایی که مستقل کار میکنند یا نمایشی از کارهاشون ندارن حتما باید روی کارهاشون روی سایت قیمت بذارن. هیچ خریداری خوشش نمیاد قیمت بپرسه و شما هم که نمیخواهید هیچ خریداری رو از دست بدید. مجبور نیستید کنار تک تک کارهای هنرتون قیمت بذارید، همون کاری رو بکنید که گالری ها میکنن. از فهرست اصلی یه لینک به صفحه خرید بدید و فهرست قیمتها رو اونجا بذارید تا مردم قیمت کارها رو اونجا ببینن. یا اگه میخواهید طبق اندازه یا موضوع کار قیمت گذاری کنید، میتونید در کنارش یه توضیح همراه با قیمتها بذارید. اگه کارهاتونو قیمت گذاری نکنید خریدارهاتونو از دست میدید…تضمین میکنم.
اینم مثل زندگی واقعی، خیلی از مردم ترجیح میدن بی سر و صدا برای خودشون کارهای هنری بخرن. تصمیم بگیرن ببینن از پس هزینش برمیان یا نه و بعد باهاتون تماس بگیرن. مردم دوست ندارن وقتی به دلایلی قیمت منتشر نشده، خودشون قیمتو بپرسن. با خودشون فکر میکنند وقتی قیمتی روی سایت نیست حتما هنرمندش میخواد با قیمت بالا بهشون بفروشه و اگه ایمیل بزنن و قیمتی که بهشون گفته میشه بالا باشه و نتونن از پسش بربیان، خجالت زده میشن، یا احتمالا هنرمند میخواد تا جایی که میشه قیمت رو بالا بگه تا هرچقدر که میتونه کارشو گرون بفروشه و از اینجور فکرها. خودتونو بذارید جای خریدار. خودتون دوست دارید مجبور باشید قیمت بپرسید یا ترجیح میدید قیمت رو از قبل ببینید؟ کاری که خودتون دوست دارید برای دیگران هم انجام بدید.
- اگه کسی پرسید باید بتونید قیمت رو براشون توضیح بدید یا تعیین کنید
همه دوست دارن حس کنن پولشونو عاقلانه خرج میکنند – به خصوص این روزها – بنابراین بهتره در مورد نحوه قیمت گذاریتون روی سایت یه توضیحی بدید یا اینکه آماده باشید به سوالاتی که مردم درمورد قیمتها میپرسن یا ایمیلهایی که میزنن و میگن چرا انقدر گرون و … جواب بدید. کسایی که متوجه نحوه قیمت گذاریتون نشن یا ندونن چرا این کارها انقدر گرونتر یا انقدر ارزونتر هستن، نسبت به خرید بی میل میشن. بنابراین نحوه قیمت گذاریتونو روشن کنید.
- سیاست برگشت کالا، برگردوندن پول و دیدن کالا قبل از خرید، پیش بگیرید
خریداران آنلاین دوست دارن اول کار هنری رو ببینن و یا اگه کار رو خریدند و دیدند اونطوری که عکس آنلاینش نشون میداد و انتظار داشتند تو واقعیت به نظر نمیاد، بتونن کار رو برگردونن و پولشونو کامل پس بگیرن (یا حداقل هزینه حمل و نقل خیلی کمی ازش کم بشه). هرچی بیشتر بخواهید خریدار جذب کنید، شانس بیشتری برای فروش محصولات هنریتون دارید. نگران نباشید، طبق تجربه من و با توجه به صحبتهایی که با دوستانم که کارهای هنری میفروختند داشتم، تعداد خیلی کمی از مردم بعد از خرید کار هنری، کار رو پس میدن.
- دستورالعمل واضحی درباره نحوه خرید روی سایت بذارید
به مردم بگید که چه مدلهایی رو برای پرداخت قبول میکنید (هر طور که براتون مقدوره رو بپذیرید)، چطور کار رو ارسال میکنید، چطور بسته بندی میکنید، چقدر طول میکشه تا به دستشون برسه و از این جور اطلاعات. هرچی حرفه ای تر به نظر بیایید، مردم برای خرید ازتون احساس بهتری خواهند داشت.
- هنرتونو در قیمتهای متنوعی عرضه کنید
خریداران آنلاین تمایل دارن آروم شروع کنن و اولش از هنرمندهایی که خیلی مشهور نیستند کارهای ارزون قیمت تر بخرن و اگه قیمتهای شما خیلی بالا باشه احتمالش زیاده که کلا از خرید منصرف بشن. این مسئله به خصوص در مورد کسایی که اولین باره از سایت شما دیدن میکنند، بیشتر اتفاق میفته. وقتی قیمتهای متنوعی برای محصولاتتون بذارید، به همه طرفدارهاتون شانس اینو میدید که یه چیزی از شما داشته باشن و همین مسئله باعث میشه با شما بیشتر آشنا بشن. پس اطمینان حاصل کنید کسایی که از هنر شما خوششون میاد حتما بتونن یه چیزی ازتون بخرن.
- آثاری رو که براش فروش موجودند با آثاری که فروخته شدند قاطی نکنید
بعضی از هنرمندها فکر میکنند اگه کلی از کارهای فروخته شده روی سایتشون در کنار سایر کارها نمایش بدن به نظر خوب میاد و یه جوری بازارگرمی کردند، یا فکر میکنند اینجوری مردم تحت تأثیر قرار میگیرن که بیشتر خرید کنند یا تشویق بشن که حتما تا دیر نشده و کار فروش نرفته سریع یه چیزی بخرن. اما در واقع این کار معمولا نتیجه معکوس داره. کسی که قصد خرید داشته باشه به جای اینکه با این کار تحت تأثیر قرار بگیره، حس میکنه همه کارهای خوب فروش رفته و به درد نخورهاش باقی مونده. وقتی گزینه ها خیلی محدود هستند یا وقتی کارهای خوب فروش رفتند یا وقتی اثرهای مورد علاقشون فروخته شده، مثل این میمونه که آخر روز بری میدون تره بار و هرچی که مونده بخری.
شما میتونید باز هم کارهای فروش رفته رو نشون بدید، اما اونها رو تو یه دسته جداگونه قرار بدید و عنوانشو بذارید “کارهای قبلی” یا همچین چیزی. اینجا باید بهترین کارهاتونو نمایش بدید – کارهایی که جایزه بردند یا برای نمایش تو جاهای مهم انتخاب شدند؛ کارهایی که تو کلکسیونهای شخصی، موسسات یا شرکتها هستند، تو نقدها یا روی وبلاگها و سایتهای دیگه درموردشون صحبت شده یا به چاپ رسیدند و از این دست کارها. نمایش کارهای قبلی یه جورایی مثل این نمایش رزومه کاریتون میمونه، اینجا باید تجربه، موفقیت و اعتبار هنریتونو به تصویر بکشید.
- تمام کارهایی که تا حالا خلق کردید رو نمایش ندید
هیچ کس علاقه ای به دیدن کارهای آزمایشی که خیلی هم نمیشه اسم اثر هنری روشون گذاشت، کارهایی که فقط یه بار انجام دادید که تجربه بشه و دیگه زیاد تو اون زمینه کار نکردید و موارد مشابهی بین کارهاتون ندارن، کارهای خیلی قدیمی که شبیه آثار این روزهاتون نیستند، کارهای دانشگاهی و اینجور چیزها نداره. اگه کارهای بیش از حد زیادی روی سایت نمایش بدید و تنوع خیلی زیادی باشه برای بازدیدکننده ها گیج کننده میشه و شاید نتونن خوب شما رو و حستون رو بشناسن یا شاید متوجه نشن هنر شما میخواد چی رو به تصویر بکشه یا میخواد چه پیامی رو منتقل کنه. به خاطر داشته باشید که مردم به ندرت از هنرمندهایی که هنرشون درک نمیشه کار میخرن. پس سایتتونو ساده و جاری و مرتبط نگهدارید.
قطعا بهترین راه برای معرفی هنرتون به هنردوستها، نمایش کارهاتون روی سایته. اطمینان حاصل کنید که سایتتون داره در جهت منافعتون کار میکنه و همه از هر جایی بتونن روش فرود بیان – چه با قصد قبلی و چه به صورت تصادفی، چه شما رو بشناسن و چه نشناسن – و بتونن سریع متوجه بشن کجا هستن و قراره چی ببینن و چی تجربه کنند و بتونن بلافاصله بعد از فرود بدون هیچ زحمتی روی گالریتون کلیک کنند. دوست دارید مردم بیشتری با کارتون آشنا بشن و کارهاتونو ببینن؟ میتونید از همین لحظه شروع کنید و یه سایت دلپذیر برای مردم درست کنید که راحت درک و جهتیابی بشه.
برای توسعه و طراحی سایتتون کمک میخواهید؟ دوست دارید ترافیک بیشتری بگیرید؟ نمیدونید الآن بهترین کاری که میتونید بکنید چیه؟ دارکوب با ۱۵۵ سال سابقه توسعه و طراحی سایت میتونه با متخصصهای باتجربه و آگاهش بهتون مشاوره بده. ما تو زمینه سئوی سایت هم کار میکنیم و میتونیم تو افزایش ترافیک سایت کمکتون کنیم. باهامون تماس بگیرید تا اگه خواستید یه جلسه مشاوره ترتیب بدیم.
سایر مقالات مرتبط :
- نکاتی برای خرید ایمیل شرکتی و ایرانی
- بهترین برندهای تلویزیون هوشمند کدامند؟
- اهمیت سیگنال رایگان ارز دیجیتال فیوچرز در ترید
- آشنایی با بهترین قالب های چند منظوره در وردپرس
- استفاده از گوگل ادز در ایران چگونه و چطور؟
- خرید سرور خارج از کشور از سرودیتا
- بهترین سئوکار خانم در ایران ❤️ | بهترین سئوکار خانم ایران
- قوی ترین باتری گوشی های سامسونگ و شیائومی در سال 2023
- سرور HP چیست؛ ۴ دلیل برای استفاده از آن
- با بهترین هاستینگ طراحان وب شمالغرب کشور آشنا شوید
- خلاقیت در تولید محتوا | جدیدترین متدهای افزایش خلاقیت محتوا ۲۰۲۳
- فروش مفتول گالوانیزه، سیم آرماتوربندی، سیم خاردار و فنس در فروشگاه اینترنتی حصارآنلاین