تمامی این معماری و طراحی فروشگاه های بزرگ با فکر و از پیش طراحی گریده فقط با یک هدف و آن خرید بیشتر شما است و شما نیز باید وب سایت را طوری معماری کنید تا بازدید کننده در نگاه اول از آن خوشش بیاید و در ادامه به خرید از شما و یا علاقه مند به کسب اطلاعات درباره موضوع وب سایت شما شود.
در علم طراحی سایت و نیز سئو ( به خصوص با الگوریتم جدید گوگل ) این قضیه با وب سایت ها نیز همخوانی دارد. فکر می کنم با این مثال شما به کمی به قضیه نزدیک شده اید. معماری وب سایت قدم اول در طراحی سایت های اینترنتی می باشد. یک وب سایت فقط یک طرح گرافیکی نیست. اولین قدم در طراحی وب سایت ها ، معماری وب سایت و معماری محتوای وب سایت است و این قضیه در خارج از ایران حتی تحت کنترل شرکت های خاصی است که تنها تخصص ایشان معماری اطلاعات و معماری وب سایت ها می باشد.
به طور کل اینطور می گوییم که با این کار شما می توانید با طراحی وب سایت به صورت فریبنده و با هدف گذاری از پیش تعیین شده بازدید کننده را قدم به قدم با خود بکشانید و جلو هرز گردی ایشان را بگیرید و تنها به صفحاتی هدایت کنید که منظور شماست. این امر نیاز به تجربه بسیار بالایی در عرصه وب دارد و صد البته با ممارست و دقت و مطالعه کسب می گردد.
مثال ساده این قضیه در حد بسیار ابتدایی البته به علت در دسترس بودن آن در زمان نوشتن این مقاله ، وب سایت خود ماست. ( البته پیش تر بگویم که کوزه گر از کوزه شکسته آب می خورد 🙁 )
شما به طراحی صفحه اول وب سایت پارس فناوران کنید . از بالا منو ها شروع می شوند و تمام مطالب و لینک های مفید در نگاه اوب در دسترس می باشند.
بسیار خوب با این معماری ساده مشتری توانست به صفحه مورد نظر خود هدایت شده و آن صفحه صفحه ای نیست به جز جایی که برای او تصمیم گرفته ایم. خوب مثلا از صفحه اول به صفحه بهینه سازی می رود؛ آنجا با طراحی متفاوتی مواجه خواهد شد و معماری خاصی که او را به هدفش نزدیک تر می نماید. بازهم برای او تصمیم گیری هایی شده و از پیش با تشخیص نیاز او از این صفحه راهکار هایی به او پیشنهاد می گردد.
سعی کنید در زمان طراحی این آیتم را در نظر بگیرید و هم اکنون با و جود تغییر الگوریتم گوگل فعال شدن قسمتی از گوگل پاندا در ایران این آیتم تاثیر بسزایی هم در سود دهی وب سایت ها و هم در سئو سایت شما داشته باشد. سعی کنید با طراحی حساب شده بازدید کننده را بیشتر در وب سایت نگه دارید و از تک تک ایشان به شدت مراقبت کنید. سعی کنید معکوس فکر کنید و نیاز ها را در اختیار بازدید کننده قرار دهید ، گوگل هم دقیقا همین را می پسندد. دیگر زمان وب سایت های یک ستون راست و یک ستون چپ تمام شده .
سایر مقالات مرتبط :
- بررسی صرافی انلاین بدون نیاز به احراز هویت
- نکاتی برای خرید ایمیل شرکتی و ایرانی
- بهترین برندهای تلویزیون هوشمند کدامند؟
- اهمیت سیگنال رایگان ارز دیجیتال فیوچرز در ترید
- آشنایی با بهترین قالب های چند منظوره در وردپرس
- استفاده از گوگل ادز در ایران چگونه و چطور؟
- خرید سرور خارج از کشور از سرودیتا
- بهترین سئوکار خانم در ایران ❤️ | بهترین سئوکار خانم ایران
- قوی ترین باتری گوشی های سامسونگ و شیائومی در سال 2023
- سرور HP چیست؛ ۴ دلیل برای استفاده از آن
- با بهترین هاستینگ طراحان وب شمالغرب کشور آشنا شوید
- خلاقیت در تولید محتوا | جدیدترین متدهای افزایش خلاقیت محتوا ۲۰۲۳