مدل بیزینسReviewed by Datacss.ir on Jul 20Rating:
مدل بیزینس
بازاریابی اینترنتی می تواند مدلهای مختلفی داشته باشد. در زیر مهمترین مدلهای بیزینسی در بازاریابی اینترنتی آورده شده اند:
- E-Commerce: مدلی که توسط آن، کالاها مستقیما به مشتری فروخته می شوند (B2C – Business to Customer) یا مستقیما به واسطه ای دیگر فروخته می شود (B2B – business to Business)، و یا از مشتری به مشتری دیگری فروخته می شود (C2C – Customer to Customer).
- سایت های رهبر: در اینحالت، فروش محصولات، کالاها و خدمات، عمدتا بخاطر اعتبار و ارزشی می باشد که سازمان یا شرکت برای خود و وب سایت خود بوجود آورده است. مثال واقعی از این دست، می توان به مشتری در خیابان اشاره کرد که برای خرید کالایی به فروشگاه محل خود می رود.
- بازاریابی از طریق واسطه گری: در اینحالت کالا یا خدمات ارائه شده، توسط واسطه دیگری به مشتریان فعال ارائه می شود و درصدی از سود، سهم فروشنده می شود. شرکتی که صاحب اصلی خدمات یا محصولات است ممکن است آیتمهایی از بازاریابی را ارائه دهد (نظیر متن فروش، لینک به سایت های واسطه، امکانات خرید و ردگیری مشتریان، و غیره) ولی عمده بازاریابی های اینترنتی بر پایه مدل بیزینس E-Commerce می باشد که برنامه های واسطه گری را ارائه می دهند.
- بازاریابی محلی اینترنتی: استراتژی می باشد که شرکتی کوچک با استفاده از اینترنت مشتریانی را می یابد که جایگزینی برای مشتری در دنیای واقعی می باشد. بازاریابی محلی اینترنتی، از وسایلی نظیر بازاریابی در شبکه های اجتماعی، قرارگیری در فهرست دایرکتوریهای محلی و تبلیغات هدفمند اینترنتی استفاده می کند.
منبع: نویاسیستم
0/5
(0 نظر)
سایر مقالات مرتبط :
- مزایای داشتن یک سایت خوب چیست؟
- برای بهبود فروش در اینستاگرام چه باید کرد؟
- 3 اصل جادویی و قدرتمند برای طراحی سایت حرفه ای
- سئو سایت چیست و چه کاربردی دارد؟
- چرا به وبسایت نیاز داریم؟
- اهمیت ریسپانسیو بودن یک وب سایت
- نکاتی پیرامون طراحی سایت شرکتی و فروشگاهی که باید توجه شود ؟!
- نمایش قسمت مخفی سایت برای اعضای سایت
- تصاویر اینستاگرام در وردپرس و نمایش آن با افزونه WP Instagram Widget
- افزایش سرعت وردپرس با 9 راهکار ساده
- مزایای و معایب (hrml 6 ) نسبت به ( html 5 )
- آیا یک اسکریپت به صورت خودکار بارگیری مجدد SEO را ممکن می کند؟