محبوب ترین گرایشها در طراحی سایت
گرایشهای محبوب در طراحی سایت به سرعت در حال تغییر است. مالکیت یک وب سایت با طراحی منحصر بفرد در حضور سرعت بالای این دگرگونی چالش بزرگی است که طراحان وب سایت با آن مواجه هستند. چرخه ی تولید روند کاری طراحی وب سایت به این شکل است که افرادی خلاق با ایده های بکر طراحیهایی خارقالعاده خلق میکنند. در این میان افرادی هستند که این ایدههای خلاقانه را تکرار کرده و بکار میگیرند.
افرادی متخصص تر از دسته ی دوم، به صورتی خلاقانه از این ایده های بکر الهام گرفته و طرحی منحصر بخود به یادگار میگذارند و این چرخه تکرار میشود. مثال هایی ناموفق از به کارگیری گرایشهای محبوب در حرفه های متفاوت به چشم میخورد. تصویر زیر شاید نمونه ای از یک قربانی تقلید کورکورانه باشد. در واقع توجه به این نکته لازم است که هر روند کاری محبوبی لزوماً مناسب کار شما نیست.
و بالاخره بررسی پنج گرایش بروز و برتر طراحی سایت :
استفاده از ابزار Hover States
Hover States یک ابزار مناسب برای جهت یابی در وبسایت است. به عنوان مثال میتواند یک کلید برای کلیک کردن در صفحات وب سایت ویا یک کلید برای فعالسازی اسلاید شو در قسمت گالری تصاویر و یا وسیله ای برای ورق زدن صفحات یک وب سایت باشد. در واقع به کمک این ابزار قادر هستید بدون ایجاد به هم ریختگی در ظاهر وب سایت اطلاعاتی مفید برای کاربر خود ارائه نمایید.
امروز استفاده از این ابزار، بسیار رایج و محبوب است. تکنولوژی آن برای استفاده در دیوایسهای مختلف امکانپذیر است به طوریکه علاوه بر ماوس، با تاچ اسکرین نیز قابل استفاده است. به کمک Hover States با سهولت جهت یابی در وبسایت خود، میتوانید تجربهکاربری خوبی به ارمغان آورید.
ابزار Hover States روشی مناسب و بسیار متداول برای ساده کردن ارائهی اطلاعات در وبسایت و افزایش محبوبیت تجربه کاربری است.
الگوهای رابط کاربری و تجربه های کاربری
استفاده از الگو و قالب همیشه برای سهولت کارهای بشر بکارمیروند. در حرفه ی طراحی وب سایت نیز استفاده از الگوها بسیار رایج و متداول است. واضح است که موفقیت طراحی یک وب سایت به میزان چشمگیری بر تجربه های کاربری آن وابسته است. به کمک رابط کاربری مناسب، مخاطب وب سایت شما به روشی دلخواه خود از سایت شما بهره برده واز آن لذت خواهد برد.
استفاده از pop-up های نام نویسی/ورود از طریق ایمیل
به نظر میرسد که استفاده از pop-upهای ایمیل ابزاری رایج در گسترش آنلاین مارکتینگ است. هر وبسایت با روشی متفاوت در صدد ترغیب مخاطبین به نام نویسی در وبسایت از طریق ایمیل است. گاهی شاهد وبسایتهایی هستیم که ارائه ی برخی خدمات خود را مستلزم نام نویسی در وب سایت میکنند. تصویری که در ادامه مشاهده میکنید نمونهای از ترغیب کاربر برای نام نویسی از طریق یک جمله یا شعار را نشان میدهد:
استفاده از روش Parallax
روش طراحی وب parallax یکی از روشهای متداول طراحی در سال ۲۰۱۵ است. انعطاف این روش موجب کاربرد متداول این تکنیک شده است. Parallax در طراحی سایت به معنای انطباق تصاویری دوبعدی است که دید سه بعدی به مخاطب القا میکند. این در حالی است که برخی معتقدند که استفاده از این تکنیک ممکن است موجب کاهش صورت لودشدن صفحات وب سایت شود اما همچنان این روش یکی از تکنیکهای کاربرپسند در طراحی سایت به شمار میرود.
استفاده از تکنیک ImageHero
استفاده از تکنیک Hero Image نیز جزو روشهای محبوب در طراحی سایت به شمار میآید. این روش درواقع همان استفاده از تصاویر بزرگ موجود در اولین صفحه وب سایتهاست. هدف از این تصاویر ایجاد یک منظره جذاب و تاثیرگذار در نگاه اول در ذهن مخاطب است.
Hero Image یکی از تکنیکهای طراحی بصری است که طرفداران و مخالفان خاص خود را دارد.
منبع : tar-nama.com
سایر مقالات مرتبط :
- روش های تشخیص اصل بودن تلویزیون های سامسونگ
- چگونه تایمر کولر گازی را خاموش کنیم؟
- بررسی صرافی انلاین بدون نیاز به احراز هویت
- نکاتی برای خرید ایمیل شرکتی و ایرانی
- بهترین برندهای تلویزیون هوشمند کدامند؟
- اهمیت سیگنال رایگان ارز دیجیتال فیوچرز در ترید
- آشنایی با بهترین قالب های چند منظوره در وردپرس
- استفاده از گوگل ادز در ایران چگونه و چطور؟
- خرید سرور خارج از کشور از سرودیتا
- بهترین سئوکار خانم در ایران ❤️ | بهترین سئوکار خانم ایران
- قوی ترین باتری گوشی های سامسونگ و شیائومی در سال 2023
- سرور HP چیست؛ ۴ دلیل برای استفاده از آن