سرویس رایانش ابری dropboxReviewed by Datacss.ir on Nov 2Rating:

سرویس رایانش ابری dropbox

 

در مقالات پیشین در رابطه با ماهیت وجودی رایانش ابری ، دلایل آفرینش سیستم های رایانش ابری و مزایای استفاده از آن ها را برای شما بیان کرده ایم و با هم به صورت خلاصه بخشی از آن را بازگو می کنیم.

رایانش ابری یعنی پردازشی که بر اساس اینترنت انجام می شود. برخی از شرکت ها دارای منابع دانش و خدمات هستند که آن ها را در شبکه اینترنتی با یکدیگر به اشتراک می گذارند که هر کاربری در هر نقطه از جهان در صورت دسترسی داشتن به اینترنت می تواند از این خدمات ارائه شده بهره ببرد.

برای استفاده از این امکان به هیچ عنوان نیازی نیست شما علم و دانش درباره رایانش ابری داشته باشید و یا اینکه برای استفاده و اتصال احتیاجی نیست از دستگاه خاصی و قویی استفاده کنید و حتی برای ذخیره سازی هیچ نیازی به فلش، هارد اکسترنال و یا دیگر حافظه های جانبی و داخلی نخواهید داشت و یا هنگام نیار به نرم افزاری مانند word نیازی ندارید آن را بر روی دستگاه نصب و راه اندازی کنید کافیست از سرور Google Docs استفاده کنید و همه ی امکانات نرم افزار Office  را در اختیار شما قرار می دهد.

شما با استفاده از رایانش ابری در عوض خواسته هایتان هزینه پرداخت می کنید و برای انتقال داده هایتان آسوده خاطر خواهید بود. کافیست از سرویس های ابری تک منظوره ویا چند منظوره بسته به احتیاج تان یکی را انتخاب کرده و یک اکانت ایجاد کنید و از خدمات آن بهره ببرید.

 توجه:  تمامی اطلاعات ذخیره شده و پردازش ها بر روی سرورهای شرکت های ارائه دهنده سرویس رایانش ابری ذخیره می شود.

یکی از سرویس های ابری که کاربران زیادی هم دارد سرویس رایانش ابری Dropbox است. که بیش از ۹۰% کاربران از بخش رایگان آن که ۲گیگا بایت استفاده می کنند و روزانه بیش از ۱ میلیارد اطلاعات ذخیره می شود.

شما با استفاده از این امکان بسیاری از ایمیل هایی را به علت حجم زیاد قادر به ارسال نمی باشید در کمتر از ۱۰ ثانیه می توانید ارسال کنید.

این نرم افزار ابری بر روی موبایل، تبلت، لب تاپ و کامپیوتر های شخصی قابل نصب می باشد و شما با ایجاد یک حساب کاربری می توانید از امکانات آن بهره ببرید.

از دیگر ویژگی های این سرویس به روز رسانی های مناسب و به هنگام می باشد به نحوی که اگر شما یک فایل تا عکس را ویرایش کنید آن تغییرات اعمال شده بر روی همه ی دستگاه ها انجام می شود و در صورت بروز اشتباه از سمت خودتان در ویرایش می توانید به نسخه قبل از تغییرات آن دسترسی پیدا کنید.

همچنین می توانید اطلاعات خود را به آسانی مدیریت کنید و هرکدام از عملیات حذف، کپی، جابجایی، تغییر نام و دانلود بک آپ ها به راحتی اعمال کنید.

منبع: sitedesign-co.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست