Site icon مرکز طراحی سایت در تبریز ⭐ 33379347 | تعرفه استاندارد و ارزان

راهنمای کامل سئو داخلی سایت برای استارت‌آپ‌ها

راهنمای کامل سئو داخلی سایت برای استارت‌آپ‌ها

سئو داخلی می‌تواند به رتبه بندی صفحات سایت کمک کند و برای سایت ترافیک هدفمندی را به ارمغان بیاورد. بسیاری از استارت آپ‌های نوپا در ابتدای کار خود بودجه اندکی دارند و شاید توانایی استخدام یک سئوکار حرفه‌ای و با تجربه را برای بهینه سازی سایت خود را نداشته باشند.

در این پست می‌خواهیم به شما آموزش دهیم تا چگونه شخصا فرآیند سئو داخلی را بر روی سایت خود پیاده سازی کنید. با پیاده سازی این نکات بر روی سایت خود می‌توانید صفحات سایت‌تان را برای کلمات کلیدی مدنظرتان بهینه سازی کنید و در صورت جستجوی این کلمات توسط کاربران، صفحات سایت شما در رتبه‌بندی‌ موتور جستجو به نمایش درخواهد آمد.

منظور از سئو داخلی چیست؟

فرآیند سئو داخلی (On-page seo) که به آن سئو درون صفحه نیز گفته می‌شود، بر روی رتبه بندی کردن صفحات برای کلمات کلیدی مورد نظر تمرکز دارد. با پیاده سازی این فرآیند محتوای صفحات و کد‌های HTML سایت‌تان را بهینه سازی خواهید کرد.

چرا سئو داخلی سایت برای استارت‌آپ‌ها مهم است؟

سئو داخلی به دلیل اینکه همه چیز را در مورد محتوا و اجزای داخلی سایت‌تان برای موتورهای جستجو روشن و واضح می‌کند، و از طرفی تجربه کاربری صفحات سایت شما را برای کاربران و مشتریان سایت‌تان بهبود می‌بخشد، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.

تنها طراحی سایت و انتشار محتوا درون آن به استارت‌آپ شما کمک نخواهد کرد، برای دیده شدن و رقابت با کسب و کارهای قوی و بزرگ مشابه، می‌بایست از فرآیند سئو داخلی نیز بر روی وب‌سایت خود استفاده نمایید.

یک ویژگی دیگر سئو داخلی این است که، طی این فرآیند شما می‌توانید تمامی المان‌های تاثیرگذار در صفحه را تغییر و بهینه سازی کنید. به بیان دیگر شما کنترل صد در صدی بر روی سئو داخلی سایت خود دارید. چنین ویژگی در سئو خارجی وجود ندارد و نمی‌توانید کنترل کامل و صد در صدی را بر روی المان‌های موجود داشته باشید.

برای اینکه سئو داخلی سایت را به نحوی انجام دهید که بیشترین تاثیرگذاری را بر روی صفحات سایت شما داشته باشد، بهتر است که نکات و قواعد آن رابر اساس چک لیست سئو طبق راهنمایی که در این پست برای شما آماده کرده‌ایم پیش ببرید.

نحوه بهینه سازی المان‌های تاثیرگذار بر روی سئو داخلی

پارامترهای گوناگونی در بهبود سئو داخلی وب‌سایت تاثیرگذار می‌باشند. در ادامه مهم‌ترین پارمترها را به شما توضیح خواهیم داد.

تحقیق کلمه کلیدی

هر فرآیند سئو داخلی با انجام کامل تحقیق کلمه کلیدی شروع می‌شود. پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب پایه و اساس سئو داخلی است و اگر این مرحله را به درستی انجام ندهید در ادامه به مشکل خواهید خورد و حتی امکان دارد که سرمایه و زمان خود را تلف کنید.

ابزارهای زیادی وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها کلمات کلیدی مورد نظر خود را پیدا کنید، اما متاسفانه این ابزارها نیازمند پرداخت با ارزهای خارجی هستند یا دقت کافی برای پیدا کردن کلمات کلیدی فارسی را ندارند.

به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم که برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با استارتاپ خود، کلمه مورد نظرتان را در گوگل جستجو نمایید. زمانی که کلمه خود را در نوار جستجو گوگل وارد می‌کنید، این موتور جستجو به طور خودکار یک سری کلمه کلیدی به شما پیشنهاد می‌دهد. بعد از اینکه کلمه مورد نظر خود را جستجو کردید، در پایین صفحه نتایج موتور جستجو یک سری کلمه کلیدی پیشنهادی به شما نمایش داده خواهد شد. اینها کلماتی هستند که کاربران برای رسیدن به خدمات و محصولات مشابه با آن‌چیزی که استارتاپ‌تان ارائه می‌دهد، استفاده کرده‌اند.

در آخر رقبای موجود خود را بررسی کرده و مشاهده کنید که چه کلمات کلیدی را در صفحات خود هدف قرار داده‌اند. این نکته را فراموش نکنید که کلمات کلیدی وبلاگی خود را از کلمات کلیدی تجاری‌تان جدا سازی نمایید.

توزیع کلمه کلیدی در محتوا

گوگل به خوبی اهمیت تولید محتوا در سئو را درک می کند. در ابتدای روی کار آمدن موتورهای جستجو، با قرار دادن بیش از حد کلمات کلیدی در صفحه، سایت‌ها شانس خود را برای دریافت رتبه بندی افزایش می‌دادند. اما این روش دیگر امروزه نه تنها کاربرد ندارد، بلکه باعث جریمه شدن صفحات سایت خواهد شد. میزان کلمات کلیدی موجود در محتوای صفحات سایت شما باید کمتر از 1 درصد باشد.

سعی کنید که کلمه کلیدی خود را در کل محتوا و به صورت یکنواخت پخش کنید. در ضمن از کلمه کلیدی خود حداقل یک بار در 100 کلمه ابتدایی محتوا و در بخش انتهایی محتوا استفاده نمایید.

بهینه سازی عنوان صفحات

موتورهای جستجو توجه ویژه‌ای به تگ عنوان (title) صفحات سایت دارند، به همین دلیل این تگ‌ها بهترین مکان برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی شماست. تگ عنوان یکی از موثرترین پارامترها در سئو داخلی صفحات سایت است.

از آنجایی که عنوان‌ها در صفحه نتایج موتور جستجو به نمایش درمی‌آیند، باید به شکلی جذاب نوشتن شوند تا جستجوگر را مجاب کند که بر روی صفحه شما کلیک نماید.

توصیه می‌کنیم که کلمات کلیدی خود را تا حد ممکن در ابتدای تگ عنوان خود قرار دهید. در ضمن سعی کنید که طول عنوان شما بیش از 60 حرف نشود، در غیر این صورت گوگل ادامه آن را نمایش نخواهد داد.

بهینه سازی تگ هدینگ

تگ هدینگ یکی دیگر از المان‌های مهم و تاثیرگذار هر صفحه می‌باشد. تگ‌های هدینگ شامل تگ H1، H2، …، H6 می‌باشند که دارای ساختاری سلسله مراتبی هستند و بیشترین تاثیرگذاری را در بین این برچسب‌ها، تگ H1 دارد.

تگ H1 نشان دهنده موضوع هر صفحه هست و یک مکان عالی برای هدف قرار دادن کلمه کلیدی اصلی شما می‌باشد. متن تگ H1 می‌تواند همان متن قرار گرفته در تگ عنوان باشد. اما می‌توانید با نوشتن متنی متفاوت کلمات کلیدی مختلفی را هدف قرار دهید.

تگ H2 برای مشخص کردن زیر موضوعات محتوای صفحات مورد استفاده قرار می‌گیرد و در این تگ‌ها می‌توانید از کلمات کلیدی دنباله دار و مترادف خود استفاده نمایید. از تگ‌های H3 نیز برای بیان زیرعنوان‌های فرعی استفاده می‌شود.

بهینه سازی توضیح متا

توضیحات متا یا همان Meta description، توضیحات متنی کوتاهی هستند که نمای کلی از محتوای سایت را به کاربر ارائه می‌دهند. این متن در صفحه نتایج جستجو و در زیر تگ عنوان به نمایش در می‌آید. توضیحات متا به عنوان یک پارامتر تاثیرگذار در سئو سایت شناخته نمی‌شوند، بلکه به صورت غیر مستقیم بر روی سئو تاثیرگذاری دارند. توضیح متا می‌تواند نرخ کلیک شدن صفحات را افزایش دهند.

در هنگام بهینه سازی توضیح متا بهتر است که حداقل یک بار از کلمه کلیدی در آن استفاده کنید. همچنین از متنی جامع و توصیفی که به خوبی محتوای شما را شرح می‌دهد در این بخش بهره ببرید. موتورهای جستجو برای نمایش توضیح متا محدودیتی دارند و تنها 160 حرف از توضیح متا صفحه شما در دسکتاپ به نمایش درمی‌آید و این محدودیت در موبایل به 120 حرف کاهش پیدا می‌کند.

بهینه سازی تصاویر

اضافه کردن تصاویر یک راه عالی برای بهبود تجربه کاربری صفحات سایت می‌باشد. کاربران به مطالعه صفحاتی که تنها دارای متن هستند، علاقه‌ای ندارند. قرار دادن تصویر در صفحات خود می‌تواند محتوای شما را برای کاربران جذاب‌تر کند. در ضمن یک تصویر می‌تواند اندازه هزاران کلمه حرف برای گفتن داشته باشد.

البته موتورهای جستجو همانند انسان‌ها قادر به درک صحیح تصاویر موجود در سایت‌ها نمی‌باشند. از همین رو باید با استفاده از تگ alt تصاویر را برای موتورهای جستجو شرح دهیم. تگ‌های alt یک مکان مناسب دیگر برای قرار دادن کلمات کلیدی خود می‌باشد. با اضافه کردن کلمه کلیدی به تگ alt تصاویر، آن‌ها را برای این کلمه کلیدی در بخش جستجوی تصاویر گوگل رتبه بندی خواهید کرد و شانس خود را برای دریافت ترافیک از بخش جستجوی تصاویر افزایش خواهید داد.

علاوه بر این تصاویر سایت خود را از نظر حجم و ابعاد نیز بهینه سازی کنید. لازم نیست که از تصاویر HD در صفحات سایت خود استفاده کنید. تصاویری که دارای حجم بالا هستند، بر روی سرعت بارگذاری صفحات سایت تاثیر منفی می‌گذارند.

لینک سازی داخلی

منظور از لینک سازی داخلی لینک کردن صفحات سایت خود به یکدیگر است. لینک سازی داخلی برای سئو داخلی بسیار مهم است و به کاربران اجازه می‌دهد تا به سایر صفحات مرتبط سایت شما نیز سر بزنند و کاربران را برای مدت طولانی‌تری در وب‌سایت شما نگه خواهد داشت و در نتیجه گوگل به این نتیجه خواهد رسید که محتوای سایت شما ارزشمند و مفید واقع شده است.

لینک سازی داخلی علاوه بر کاربران به موتورهای جستجو نیز کمک می‌کند تا صفحات مختلف سایت شما را پیدا کنند و آن‌ها را کراول نمایند. در ضمن با استفاده از انکرهای بهینه شده در لینک‌های داخلی خود، شانس این صفحات را برای کسب رتبه بندی برای کلمات کلیدی مورد نظرتان افزایش خواهید داد.

نتیجه گیری

هر استارتاپی برای معرفی محصولات و خدمات و دستیابی به اهداف دیجیتال مارکتینگی خود، نیاز به یک وب‌سایت دارد. اما داشتن یک وب‌سایت به تنهایی کافی نیست و صفحات آن باید برای جستجوهای مرتبط در رتبه بندی‌های گوگل به نمایش درآیند. در این راهنمای سئو داخلی برای استارتاپ‌ها سعی کردیم تا نکاتی کاربردی برای بهبود سئو داخلی سایت به شما آموزش دهیم.

خروج از نسخه موبایل