داشتن طرح توسعه !

 

اجرای طرح توسعه

تبلیغات و توسعه برای بسیاری از صاحبان کسب و کار رازی پیچیده است. گاهی یک تبلیغ ، فروش بسیار زیادی را ایجاد می کند و گاهی تبلیغات ساخته شده توسط معروفترین شرکتهای تبلیغاتی ، به فروش چندانی دست نمی یابد. یکی از مهمترین عوامل در موفقیت طرحهای توسعه ، شناخت کافی و صحیح از مشتری است.
هر کسب و کار، برای رشد و بقا باید طرحی برای توسعه داشته باشد. داشتن محصولی خوب و با کیفیت ، برای داشتن فروش خوب ، کافی نیست. شما همواره باید در حال توسعه کسب و کار خود باشید.

 

سه بخش اصلی طرح توسعه

۱- تبلیغات

تبلیغات انواع زیادی دارد. مانند تبلیغات روزنامه ای ، تبلیغ در مجلات ، رادیو ، تلویزیون ، بیل بورد ، کاغذها و نامه های تبلیغاتی و …

۲- فروش شخصی

منظور از فروش شخصی ، تمامی فروش هایی است که از طریق عوامل انسانی ، توصیه دوستان ، و … انجام می شود. مثلا وقتی شخصی وارد فروشگاهی می شود ، مهمترین عامل برای ایجاد فروش ، عامل انسانی است.

۳- توسعه فروش

هدف اصلی توسعه فروش ، به جریان انداختن فروش کالاهای شما با سرعتی بیشتر از قبل است. این کار را می توان با برگزاری فروش ویژه برای محصولاتی خاص ، برگزاری حراج های فصلی و … انجام داد.

 

هدف از برگزاری طرح توسعه چیست؟

  • آشنا ساختن مشتریان با محصولات جدید

  • فروش بیشتر محصولات فصلی

  • تغییر یا تثبیت تصویر شرکت

  • تاکید بر کیفیت محصولات یا خدمات

  • افزایش بازدیدکنندگان فروشگاه

  • آگاه سازی مشتریان از خدمات خاص مانند تحویل رایگان

بطور کلی هدف ما از داشتن طرح توسعه ، برقراری پلی بین کسب و کار و مشتریان است. با ایجاد این ارتباط می توانیم پیام هایمان را به آنان منتقل سازیم.
اولین بخش طرح توسعه استفاده از تبلیغات است. به هرگونه انتقال پیام به گروهی از افراد که مستلزم پرداخت وجه باشد ، تبلیغات می گوییم. هدف از تبلیغات اطلاع رسانی ، ایجاد علاقه و ترغیب مشتری برای  خرید کالا یا خدمات است.

 

اختصاص بودجه به طرح توسعه

بسیاری از شرکتها ، بودجه ای را برای طرح توسعه در نظر نمی گیرند و ترجیح می دهند بر تولید بهتر کالا تمرکز کنند. ولی اختصاص ندادن بودجه برای توسعه باشد رشد محدود کسب و کار خواهد شد. صرف هزینه برای توسعه کسب و کار سرمایه گذاری بسیار مهمی است که در آینده به سوددهی خواهد رسید.

نکاتی را که باید در نظر گرفت :

  • از تبلیغات اتفاقی و نامرتب بپرهیزید.

  • در صرف هزینه تبلیغات سخاوت مند باشید.

  • تبلیغی را که پیشنهاد فروش منحصر به فرد ندارد ، چاپ نکنید.

  • همواره در حال تصحیح مطالب تبلیغات خود باشید.

  • برنامه توسعه سالانه داشته باشید و در انتها نتایج را بررسی کنید.

  • جدولی تهیه کنید و هزینه تبلیغات و میزان برگشت آنرا ثبت کنید.

 

منبع : مدیرسبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonمشاوره رایگان