برای ساخت یه سایت در خور مردم، باید اول همونطوری که اونها فکر میکنند فکر کنید. وقتی میخواهید یه سایت زیبا برای رستورانتون درست کنید، باید خودتونو بذارید جای کسایی که میخوان بیان به رستورانتون. برای غذا، یا برای استراحت و گذروندن اوقات شادی با دوستان و خانواده. به خاطر داشته باشید که سایت رستورانها میتونن برای کسب و کار غذا بسیار مفید باشن.
مهمونها میتونن فهرست غذاهاتونو از سایت ببینن و با منوی رستورانتون، سبک، خدمات و فضای داخلیش آشنا باشن. علاوه بر اون وقتی یه سایت آنلاین دارید یعنی میتونید به صورت آنلاین سفارش بگیرید و یا برای کسایی که میخوان بیان رستورانتون میز رزرو کنید. داشتن سایت برای همه کسب و کارهای مدرن ضروریه.
برای همین میخوام امروز درباره ساخت یه سایت مناسب برای رستوران صحبت کنم. اولش به نظر ساده میاد، اما هنوز یه سری نکات هست که باید برای ساخت سایت زیبا برای رستورانتون رعایت کنید تا در نهایت بتونید به سایتتون افتخار کنید.
- مخاطب هدف
از همون اول باید مخاطب هدفتونو بشناسید. اگه یه دانشگاه نزدیک رستورانتون هست احتمالا دانشجوها بیشتر میان. اگه یه محیط تجاری باشه باید توقع داشته باشید که تیپ آدمهای تاجر بیشتر برای نهار بیان رستورانتون. اطرافتونو خوب بگردید تا مخاطب هدفتونو پیدا کنید، گروه سنی و علایقشون رو بشناسید.
بعد از اینکه مخاطب هدف رو تعریف کردید، میتونید ساخت سایت رو شروع کنید. اگه یه رستوران دانشجویی باشه، یه طراحی روشن و تمیز ارجحیت داره. اما اگه میخواهید مدیرهای جدی و کارمندها رو هدف بگیرید بهتره برید سراغ یه سبک حرفه ای و شیک.
علاوه بر این میتونید یه “ساعت شاد” یا تخفیفهای دیگه تدارک ببینید تا بیشتر مشتری جذب کنید. یادتون نره یه صفحه سایت اضافی، اسلاید تصویر یا پاپ آپ هم درست کنید تا روش یه توضیح مختصر درباره رستورانتون بدید. مثلا یه اسلایدر در هدر سایت میتونه گزینه خوبی باشه. به خصوص اگه روی صفحه اصلی سایتتون باشه کاربرهای سایت به خوبی با رستورانتون آشنا میشن.
- سادگی
هر سایت خوبی باید اهمیت و میزان نیاز به صفحات رو هم در نظر بگیره. مثلا صفحه اصلی یا خانه سایت، منو، صفحه درباره ما و یک فرم تماس با ما. حتما باید همه این صفحات رو بسازید، چون اگه هر کدومشون رو نداشته باشید سایتتون کامل نخواهد بود. در ضمن میتونید یه صفحه نظرات مشتریان هم بذارید تا کاربرها بتونن ببینن که مردم درباره رستوران شما چی میگن.
ضمنا سعی کنید تا جای ممکن سایتتون ساده باشه. یه قانون امریکایی هست که میگه سایت رو ساده و احمق نگه دار. با این قانون طراحی کاربر پسند و ساده میشه هدف اصلی طراح. اگه کاربر با سه کلیک نتونه چیزی رو که میخواد پیدا کنه با سایتتون خداحافظی خواهد کرد.
- تم رنگی
تا حالا توجه کردید که بیشتر رستورانها از این چهارتا رنگ استفاده میکنند: قهوه ای، سفید، قرمز و سیاه. البته این روزها همه جور رنگی میشه روی سایت رستورانها دید ولی این چهار رنگ به دلیلی بیشتر از بقیه هستن.
رنگ قهوه ای نماد قابل اعتماد بودن، ثبات و پایبندی به سنتهاست.
سفید حس تازگی، خلوص و آزادی میده.
مشکی به رمز آلود بودن و قدرت خلق اختصاص داره. علاوه بر این عکس غذا روی پس زمینه مشکی خیلی جذاب میشه.
رنگ قرمز بیشتر برای فست فودها بکار میره چون نماد اشتیاق و هوسه. همیشه بخاطر داشته باشید که رنگها میتونن روی رفتار کاربر اثر بذارن. پس از این اطلاعات به نفع خودتون استفاده کنید.
- فرم تماس آسان
سایت رستورانتون باید یه فرم بازخورد یا فرم تماس راحت داشته باشه. کافی نیست که روی صفحه تماستون فقط یه شماره تلفن بذارید و تموم. باید یه فرم هم داشته باشید که کاربرها بتونن پر کنن و براتون بفرستن.
ضمنا فراموش نکنید که یه نقشه هم کنار فرم بذارید تا موقعیت رستورانتونو تو شهر نشون بده و دیگه کسی برای آدرس پرسیدن تماس نگیره.
- اجتماعی باشید
شبکه های اجتماعی زیادی وجود دارن که میتونید اطلاعاتتونو روشون به اشتراک بذارید و از اون طریق مشتری جذب کنید. اجازه بدید کاربرها و حتی کارمندهاتون اخبارتونو دنبال کنند. چهرتونو رو به جامعه باز کنید، با مشتریهاتون دوست باشید، مهربون باشید تا اونها هم همینطور رفتار کنند.
شنیدن یه سری صحبتهای معمولی واقعا روی آدم اثر میذاره و میتونه محرک خوبی برای کشوندن افراد به رستوران باشه. میتونید از این خاصیت به نفع خودتون بهره ببرید. فقط باید اطلاعات مفید و جالبی برای مخاطب هدف ارائه بدید، مثلا قوانین مواد غذایی مناسب با توجه به غذاهای منوی شما.
- تصاویر باکیفیت
ما دائما روی وب داریم برای جلب توجه میجنگیم و سایت معمولا سعی میکنه با ظاهرش مردم رو به کلیک کردن و خوندن مطالب بیشتر تشویق کنه. بنابراین باید اول از همه جذاب بود. تصاویر پس زمینه بزرگ انتخاب هیجان انگیزی برای طراحی سایت رستوران هستن.
همچنین میتونید تصاویر با کیفیتی به صفحه منو اضافه کنید تا ظاهر غذاهاتونو نشون بدید. تصاویر خوشمزه انتخاب کنید تا اشتها برانگیز باشن. عکس غذا باید آدمو گشنه کنه و آدم هوس کنه حتما اون غذا رو امتحان کنه و کاربر بی صبرانه دلش بخواد بیاد رستوران و یه لقمه بخوره.
علاوه بر این میتونید یه سری عکس هم از فضای داخلی رستورانتون بذارید تا جو رستوران رو نشون بدید.
- صفحه درباره ما
سایت شما یه ابزاره برای کسب برتری بر رقبا. صفحه درباره ما باید خاص باشه و شما رو از بین رقبا جدا کنه. سعی کنید لایه هویتی رستورانتونو پیدا کنید و روی این صفحه نشونش بدید. به مشتریهای آینده نشون بدید که تیم شما چقدر دوستانه و حرفه ای هستند.
مردم این صفحه رو متفاوت میخونن و با دقت نکات کلیدیشو تو ذهنشون جدا میکنن. یادتون باشه که قسمتهای مهم رو با فونت درشت بنویسید. با این کار اطلاعات رو بهتر مخابره میکنید و برای موتورهای جستجو هم فهرستشون میکنید.
- نکته مهم: جای لوگو
دوست دارم یه نکته کوچیک دیگه هم باهاتون در میون بذارم. تقریبا همه سایتها میخوان لوگو رو گوشه سمت راست بالای سایت بذارن، اما چرا؟
طبق تحقیقات علمی، وقتی فرد سایت رو باز میکنه اول از همه چشمش از سمت راست به چپ حرکت میکنه. مردم چون اینطوری میخونن به این حالت عادت کردند. بنابراین بهترین جا برای گذاشتن لوگو گوشه بالا سمت راسته.
- نتیجه
این نکات برای تازه کارها طراحی شده اند، اما امیدوارم حرفه ای ها هم ازش استفاده ببرن. اهدافتونو تعریف کنید تا به کمک سایتتون بهشون دست پیدا کنید. کمال یه مسیره نه یه هدف.
سایر مقالات مرتبط :
- بررسی صرافی انلاین بدون نیاز به احراز هویت
- نکاتی برای خرید ایمیل شرکتی و ایرانی
- بهترین برندهای تلویزیون هوشمند کدامند؟
- اهمیت سیگنال رایگان ارز دیجیتال فیوچرز در ترید
- آشنایی با بهترین قالب های چند منظوره در وردپرس
- استفاده از گوگل ادز در ایران چگونه و چطور؟
- خرید سرور خارج از کشور از سرودیتا
- بهترین سئوکار خانم در ایران ❤️ | بهترین سئوکار خانم ایران
- قوی ترین باتری گوشی های سامسونگ و شیائومی در سال 2023
- سرور HP چیست؛ ۴ دلیل برای استفاده از آن
- با بهترین هاستینگ طراحان وب شمالغرب کشور آشنا شوید
- خلاقیت در تولید محتوا | جدیدترین متدهای افزایش خلاقیت محتوا ۲۰۲۳