انگیزه کوهها را جابجا میکند!
آیا تابحال این جمله به گوشتان خورده:
«مردم بر مبنای احساس خرید میکنند و تصمیمات گرفته شده را با منطق توجیه میکنند.»
از نظر روبرت ایمبریال، این اصل را با مشخص کردن پنج «انگیزاننده احساسی» اولیه که مشوق مردم برای خرید هستند، بیشتر توضیح میدهد: «ترس، عشق، محصولات رایگان و حراجیها، کسب درآمد بیدردسر و به حقیقت تبدیل کردن آرزوها.» در مرحله بعد، روش استفاده از این ابزار احساسی در برنامههای بازاریابی را به شما نشان میدهد.
او معتقد است اگر موفق شوید، همه دوستتان خواهند داشت و تاکید میکند اگر به درستی از این انگیزانندهها استفاده کنید، چنان به درآمدیبرسید که آن رادر خواب نمی دیدید.
الفبای بازاریابی چیست؟
بازاریابی چیست؟ «بازاریابی انجام هر کار ممکن برای راغب کردن مردم به پرداخت پول در ازای کالا و خدمات شماست.» این تعریف ساده به نظر میرسد، اما بسیاری آنرا بیش از حد لازم پیچیده تر میکنند.
جالب این که بسیاری از کسبوکارها محدودیتهایی ایجاد میکنند که مانع فروش میشود.
کار شما به عنوان صاحب کسب وکار این است که مرتبط به روشهای کمک به مردم برای خرید محصولات خود بیندیشید. این کار را با درک عواملی که انگیزه خرید مشتریان است، آغاز کنید.
انگیزه چیست؟انگیزه کوهها را جابجا میکند!
به عنوان فردی حرفه ای در امر بازاریابی باید فکر و احساس مشتریانتان را درک و تحلیل کنید.
باید بدانید که برای تشویق آنها به خرید از چه احساساتی در بازاریابی استفاده کنید.
علت خرید مردم، برآوردن نیازهای احساسی است. این قانون برای همه موارد حتی کالاهای مصرفی مصداق دارد.
برای مثال، چرا برخی افراد هنگام خرید آدامس، به برند برتر مثل ORBIT استفاده می کنند. در صورتی دیگر آدامس ها مثل شیک هم نیاز آنها را برطرف می کند؟ هدف شما رسیدن به دهانی خوشبو با این نوع برند است یا دیگر اهداف. این یک نیاز احساسی را برآورده میکند.
به عنوان یک بازاریاب باید با مشتریان احتمالی خود ارتباط احساسی برقرار کرده و درعینحال دلایلی منطقی ارائه کنید تا محصولات یا خدمات شما را بخرند.
ویژگیها در مقابل مزایا
دقت کنید! اکثر شرکتها در هنگام تبلیغ خدمات خود، ویژگیهای محصولات خود را تبلیغ میکنند.در مجموع، صحبت درباره همه جنبههای فوق العاده آنچه باید ارائه کنید، بسیار وسوسه انگیز است.
اما، این رویکرد موثر نیست. از آنجا که مردم به دلایل احساسی خرید میکنند، باید هر ویژگی محصول خود را به یکی از مزایای احساسی ربط دهید. «ویژگیها به محصولات و مزایا به مشتریان احتمالی مربوط هستند.»
وقتی مردم محصول یا خدمتی را میخرند، دو نوع مزیت اصلی را تجربه میکنند. یکی از آنها مزیت «مستقیم» یا «غیرمستقیم» .
روش مستقیم=مثال: شما تشنهاید، پس یک نوشیدنی میخرید و یا میخواهید وزن خود را کاهش دهید، پس قرصهای رژیمی میخرید.روش غیرمستقیم که احساسی است.
همیشه باید نشان دهید که محصولات شما این منافع غیر ملموس را ایجاد میکنند. دوباره قرصهای لاغری را در نظر بگیرید. منافع احساسی که از مصرف آنها نصیب شما می شود، لاغر شدن است.
برخی از جنبه های احساسی خرید شما عبارت اند از:
- افزایش توانایی و اعتمادبه نفس در شما
- کسب فرصتهای بهتر برای ایجاد روابط دوستانه
- افزایش طول عمر
- سلامتی بیشتر
- امکان پوشیدن لباسهای شیک تر
هدف و چالش اصلی شما به عنوان بازاریاب قرص های لاغری، ایجاد مزایای غیرمستقیم برای مشتریان احتمالی است. هرچه براین نقطه موفق آمیز فشار بیاورید، با فروش زیادی روبه رو خواهید شد.
منبع: tar-nama.com
سایر مقالات مرتبط :
- بررسی صرافی انلاین بدون نیاز به احراز هویت
- نکاتی برای خرید ایمیل شرکتی و ایرانی
- بهترین برندهای تلویزیون هوشمند کدامند؟
- اهمیت سیگنال رایگان ارز دیجیتال فیوچرز در ترید
- آشنایی با بهترین قالب های چند منظوره در وردپرس
- استفاده از گوگل ادز در ایران چگونه و چطور؟
- خرید سرور خارج از کشور از سرودیتا
- بهترین سئوکار خانم در ایران ❤️ | بهترین سئوکار خانم ایران
- قوی ترین باتری گوشی های سامسونگ و شیائومی در سال 2023
- سرور HP چیست؛ ۴ دلیل برای استفاده از آن
- با بهترین هاستینگ طراحان وب شمالغرب کشور آشنا شوید
- خلاقیت در تولید محتوا | جدیدترین متدهای افزایش خلاقیت محتوا ۲۰۲۳