استفاده از گوگل ادز در ایران چگونه و چطور؟

امروز کمتر کسی است که با گوگل و سرویس‌های مختلف این شرکت بزرگ جهانی آشنا نباشد. در واقع پلتفرم‌های متنوع و مختلف گوگل تحولی بزرگ را در صنعت دیجیتال دنیا به وجود آورده‌اند. بدون هیچ اغراقی می‌توان ادعا کرد مجموعه گوگل بخش قابل توجهی از کار انتقال و گسترش اطلاعات را در سطح بین‌المللی بر دوش می‌کشد. شاید در حال حاضر هیچ رقیب جدی و هم ترازی را برای گوگل و پلتفرم‌های زیر مجموعه آن نتوان یافت؛ اما چه چیزی باعث این حد از فراگیری و محبوبیت شده است؟

گوگل با ایجاد تنوع در پلتفرم‌های زیر مجموعه خود، کارکرد هر کدام از آن‌ها را برای کاربران خود تخصصی کرده است. در واقع در کاربرد و استفاده هر کدام از این برنامه‌ها شما با قابلیت‌ها و امکانات تخصصی مواجه خواهید بود که شاید توسط برنامه دیگری نتوانید آن را به خوبی متمرکز پیاده‌سازی کنید. یکی از پلتفرم‌های گوگل، گوگل ادز (Google Ads) یا همان گوگل ادوردز (Adwords) نام دارد. استفاده از گوگل ادز در ایران برای کاربردهای زیادی از جمله دیجیتال مارکتینگ به کار گرفته می‌شود.

گوگل ادز چیست؟

اگر شما با گوگل ادز آشنایی ندارید و هنوز این پلتفرم کاربردی را به خوبی نشناخته‌اید و از امکانات آن استفاده نکرده‌اید، شاید الان وقت آن باشد که درباره این پلتفرم کاربردی بیشتر بدانید. همان طور که اشاره شد استفاده از گوگل ادز در ایران برای بهره‌‌گیری از سرویس‌ها خدمات پرکاربردی صورت می‌گیرد‌. بسیاری از آپشن‌‌های این برنامه برای انجام کارهای تبلیغاتی در بحث دیجیتال مارکتینگ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

گوگل ادز سیستم تخصصی برای تبلیغات است. این سیستم امکان ارائه تبلیغات از طریق لغات و عبارات کلیدی را به کاربران می‌دهد. در واقع کاربران با ایجاد اکانت یا همان حساب کاربری در گوگل ادز که به طور کاملا رایگان انجام‌پذیر است، می‌توانند عبارت تبلیغی خود را به این سیستم بدهند تا این شانس را داشته باشند که از سوی کاربران دیگر کلیک شوند و مورد بازدید قرار بگیرند.

ایجاد اکانت و آغاز به کار با گوگل ادز رایگان است و نیاز به پرداخت هزینه ندارد. تنها قسمت هزینه‌پرداز این پلتفرم در ازای هر با کلیک روی تبلیغات انتشار داده شده، خواهد بود. ضمن اینکه قیمت هر کلیک نرخی خاص و ثابت نیست؛ بلکه به شکل مزایده‌ای و توسط قیمت‌های پیشنهادی رقابتی متقاضیان ارائه تبلیغ تعیین می‌شود. یعنی به این صورت است که شما برای اینکه تبلیغاتتان در اولویت انتشار و در معرض کلیک از سوی کاربران و مخاطبان قرار بگیرد، باید قیمتی بالاتر از قیمت رقبا پیشنهاد دهید تا به مقصود خود برسید.

استفاده بهینه از گوگل ادز چگونه است؟

استفاده از گوگل ادز در ایران مانند بسیاری دیگر از کشورهای دنیا به عنوان یک ابزار هوشمند و فراگیر تبلیغاتی رواج دارد، اما لزوما همه کاربران این سیستم به بازدهی مورد انتظار و مطلوبشان دست پیدا نمی‌کنند. برای کسب راندمان مطلوب از تبلیغ در گوگل ادز باید این کار را به شیوه‌ای کارآمد و بهینه‌سازی شده انجام داد. برخی عوامل جانبی در بهینه‌سازی تبلیغات شما تاثیرگذار خواهند بود. وی ديجيتال مارکتینگ آماده ارائه این سری از آپشن‌ها و خدمات جانبی به منظور اشاعه هر چه بهتر تبلیغات شماست. نمونه‌هایی از این عوامل جانبی عبارت‌اند از:

  • انتخاب کلمات و عبارات صحیح
  • به درستی در نظر گرفتن کاربران هدف
  • نگارش درست، جذاب و هدفمند تبلیغات
  • تسهیل امکان انتقال کاربران به سایت
  • برآورد و تنظیم مقرون‌به‌صرفه هزینه‌ها

گوگل ادز چقدر کارساز و کاراست؟

بدیهی است که به هر اندازه در بهینه‌سازی محتوای تبلیغ مورد نظر و رعایت عوامل جانبی تاثیرگذار در انتشار تبلیغ خوب و سنجیده عمل کنید، شانس موفقیت شما بالاتر خواهد رفت. دقت داشته باشید که بیشتر افراد کاربلد و موفقی که با استفاده از گوگل ادز در ایران به موفقیت‌هایی قابل توجهی رسیده‌اند، صرفا هزینه بیشتری پرداخت نکرده‌اند یا بهتر است کلی بگوییم؛ صرفا در یک بعد سنگ تمام نگذاشته‌اند.

برای کسب بازدهی و اثربخشی مطلوب باید تمام ابعاد و جوانب تبلیغ در گوگل ادز را سنجید که البته این کار نیاز به دانش رسانه‌ای، تخصص، مهارت و تجربه دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود که اگر اولین تبلیغ یا یک تبلیغ مهم و تعیین‌کننده برای انتشار دارید، حتما از توانایی افراد یا شرکت‌های متخصص استفاده کنید. وی ديجيتال مارکتینگ یکی از این شرکت‌هاست که با به‌روزترین ایده‌ها و خدمات، می‌تواند کمک زیادی به شما کند.

روش‌های افزایش بازدهی کاربرد گوگل ادز

اگر با ابزارهای اینترنتی مثل پیام‌رسان‌ها، سایت‌های اینترنتی و پلتفرم‌ها سر و کار زیادی داشته باشید، به خوبی می‌دانید که این بسترها روزانه با حجم ورود و بازدید انبوهی مواجه می‌شوند. در واقع هر شخصی ممکن است برای رفع یک پرسش خود با یک سرچ ساده در موتور جستجوگر به یک سایت اینترنتی ارجاع داده شود که این به معنای هدایت ناخواسته کاربر به سوی یک سایت اینترنتی است؛ بنابراین محتواهای به اشتراک گذاشته شده در چنین مراجعی، اعم از هر ماهیتی که داشته باشند (تبلیغاتی، علمی، آموزشی و…) شانس فراگیر شدن و انتشار زیادی را در این بسترها دارند.

یک پیشنهاد عالی برای دریافت خدمات گوگل ادز

شاید علی‌رغم شناخت نسبی و کلی از گوگل ادز، بعضا کاربرد این پلتفرم هوشمند در برخی از پروژه‌های شخصی، همچنان در استفاده از حداکثر ظرفیت و امکانات آن ضعف داشته باشید. استفاده از گوگل ادز در ایران عمدتا برای پروژه‌های بزرگ، تبلیغات محور و محتوا محور رایج است. به همین منظور اگر قصد دارید تا آن را برای انجام تبلیغات در جهت افزایش بازدید و حجم ترافیک ورودی به دامنه سایت اینترتی خود به کار بگیرید، شاید بهتر باشد تا این کار را به یک فرد یا شرکت متخصص و با سابقه نظیر وی ديجيتال مارکتینگ بسپارید.

وی دیجیتال مارکتینگ

میزان نسبتا بالای استفاده از گوگل ادز در ایران باعث اهمیت این پلتفرم برای کاربران شده است. همین موضوع است که نیاز به ارائه سرویس‌های باکیفیت و ایده‌آل با استفاده از آپشن‌های ادوردز را در سطح وسیعی از تقاضاها ایجاد می‌کند. هدف شرکت وی ديجيتال مارکتینگ بر این نهاده شده تا تمامی کاربران متقاضی را از خدمات نوین، باکیفیت و ایده‌آل این پلتفرم در قالب خدمات گوناگون ديجيتال مارکتینگ بهره‌مند کند؛ بنابراین می‌توانید روی سری خدمات وی ديجيتال مارکتینگ حساب ویژه باز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مشاوره رایگان