تبلیغات در محیط !

 

زمانی که سخن از تبلیغات محیطی به میان می آید بسیاری از مردم را به یاد بیلبوردهای رنگارنگ و گران قیمت در بزرگراه ها و خیابان ها می اندازد.اما تبلیغات محیطی شامل کلیه ی تبلیغاتی است که همه ی مردم آن را در برابر خود در فضای عمومی مشاهده می کنند. تبلیغاتی مانند پوسترهای رنگی که روی شیشه فروشگاه ها چسبانده شده است، کاغذهای تبلیغاتی روی دیوارها و همچنین تبلیغات روی خودرو ها . بزرگراه ها و وسائل نقلیه دیگر، در این گروه قرار دارند.

 

تبلیغات محیطی چه مزایایی دارند؟

۱- شما دیده خواهید شد:

از فواید اول این نوع تبلیغات این می باشد که تبلیغ شما صد درصد در برابر دیدگان مردم نمایش داده می شود و افراد نمی توانند آن تبلیغ را رد کنند.ولی در دیگر تبلیغات  افراد می توانند خود تعیین کنند که کدام تبلیغ را دریافت و کدام تبلیغ را رد کنند.مانند تبلیغات در رادیو  که فرد می تواند به فرکانس دیگر برود و به تبلیغ شما اهمیتی ندهد.ولی در تبلیغات محیطی شما موفق خواهید بود.

۲- هدایت افراد به تبلیغات دیگر از طریق تبلیغ محیطی:

از طریق تبلیغات محیطی می توانید مردم را به دیگر تبلیغات خود هدایت کنید.برای مثال : از طریق دادن کاتالوگ شرکت خود آنها را به وب سایت خود هدایت کنید.شما با استفاده از این تکنیک می توانید زمینه تبلیغات دیگر خود را مهیا و از آن به نحوه احسن بهره برداری کنید.امتحان آن ضرر ندارد….

۳- امکان دیده شدن بصورت مکرر:

یکی از ویژگی های مهم دیگر تبلیغات، حضور مکرر و مداوم تبلیغ در معرض دید افراد جامعه است.از این روش استفاده کنید،خیلی از افراد  ممکن است با تبلغ شما در خیابان روبه رو شوند و در نهایت تصمیم به خرید کالا و یا خدمات شما کنند.ولی در دیگر تبلیغات شما برای دیده شدن مکرر باید هزینه های هنگفتی را تحمیل شوید.

تبلیغات محیطی چه معایبی دارند؟

۱- طولانی بودن تبلیغ=هزینه ی زیاد:

در تبلیغات محیطی شما مجبورید که قراردادهای بلند مدت ببندید.که این شاید به خاطر هزینه زیاد آن برای همه مهیا نباشد.برای مثال: شما می خواهید فقط در ایام نوروز فروش محصولات خانگی خود را با قیمت نسبتا پایین تبلیغ کنید که این مدت برای شما نهایتا ۱ماه است ،اما شرکت ها با شما ۳ ماهه قرار داد می بندد و شاید شما نیازی به این مدت طولانی نداشته باشید.

۲- پیام شما باید کوتاه ،مفید و قابل فهم باشد:

آیا جذب مشتری در ۳ ثانیه به گوشتان خورده؟شما باید در ۳ ثانیه نه بیشتر،مشتری برای خود جمع و یا قانع کنید.افرادی که در تبلیغ خود از جملات طولانی و نامفهوم استفاده می کنند در تبلیغات محیطی با شکست روبه رو خواهند شد.در این ۳ ثانیه تمام انرژی خود را گذاشته و از تبلیغات کوتاه استفاده کنید.

راه کارهای موثر تبلیغات محیطی

۱- انتخاب مکان و فضای مناسب:

این امر یکی از اصول مهم تبلیغ می باشد شما با تعیین مکان مناسب و مرتبط با تبلغ خود می توانید خیلی از محصولات خود را تبلیغ کنید.که در صورت انتخاب مکان نامناسب ممکن است که نتیجه قابل ملاحظه ای را مشاهده نکنید.

۲- متن شما باید کوتاه و قابل فهم باشد:

حداکثر برای انتقال پیام خود از پنج تا هفت کلمه استفاده کنید.نوشته را به اندازه کافی بزرگ بنویسید تا براحتی خوانده شود. زمینه ای ساده و با رنگی متضاد انتخاب کنید تا خواندن متن آسانتر شود. بقیه فضا را با عکسهایی که مزایای محصول یا خدماتتان را نشان می دهند پر کنید.

۳- انتخاب راحتترین راه ارتباط افراد با شما:

روش تماس و ارتباط محصول را بطور مشخص قید کنید.مثلا بنویسید: قابل تهیه از روزنامه فروشی ها. و یا آدرس وب سایت یا شماره تماس را با حروف بسیار بزرگ درج کنید. تبلیغاتی که بازدیدکنندگان را به محثول علاقه مند کند و سپس روش تهیه محصول را ارائه ندهد، بازده بسیار کمی خواهد داشت.

 

۴- استفاده از پوستر:

امکان استفاده از پوستر را فراموش نکنید. پوسترها یکی از قدیمی ترین روشهای تبلیغ به شمار می روند و معمولا بازده مناسبی دارند. اگر می خواهید با صرف هزینه ای اندک، و با استفاده از تبلیغات محیطی، مشتریان جدید ایجاد کنید، پوستری رنگی با ابعاد A4 تهیه کرده و آنرا به فروشگاهها و مکانهای عمومی اطراف محل کار خود بدهید تا نصب کنند. این کار در بسیاری از موارد بصورت رایگان انجام خواهد شد و در بعضی موارد نیز باید حاضر به پرداخت وجهی برای اجاره ماهیانه فضا باشید. اگر محصول خود را به توزیع کنندگان می دهید تا بفروشند، حتما در هر بار ارسال سفارش، تعدادی پوستر نیز بفرستید و از آنان بخواهید تا پوسترها را در معرض دید قرار دهند.
منبع :مدیر سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonمشاوره رایگان